Ga naar inhoud

Z4 breedset vervangen

BartG

Aanbevolen berichten

Ik heb een leuke z4 op het oog met onderstaande breedsetvelgen.

Breedset.png.6683c330c04426e99e418ceb3b16138f.png

Hoewel mijn vrouw ze prachtig vindt, vind ik het niet mooi. Mocht ik eruit komen met de verkoper, dan gaan ze er dus af en komt er een mooi origineel setje 103's of 108's op. Over de huidige velgen heb ik echter enkele vragen:

1. Volgens de verkoper is het origineel BMW Z4. Hoewel ze lijken op BMW 166-velgen, lijkt de kleur mij niet origineel en denk ik ook niet dat de Z4 met deze velgen werd geleverd?

2. Als ik een setje normale niet breedset-velgen koop, is dit dan gemakkelijk te monteren voor een garagist, of moeten er dure zaken worden aangepast (als ik het zo lees denk ik van niet, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van)?

3. Wat zou een set velgen als deze nog....... #edit# wat ze voor jou waard zijn

aangepast door Ruud_19
Sluikreclame verwijderd
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• Administrator
15 uur geleden zei BartG:

...

2. ... setje normale niet breedset-velgen koop, is dit dan gemakkelijk te monteren voor een garagist, of moeten er dure zaken worden aangepast ...

Als jij zorgt dat de maten kloppen is dat geen enkel probleem (alleen maar bouten eruit, velgen eraf, nieuwe erop, bouten erin en met het juiste aanhaalmoment vast):

• de steekmaat (5x120; niet van af te wijken);
  • ET waardes (origineel voor 47, achter 50, probleemloos op te rekken tot grofweg 35 voor en achter)
  • breedtemaat  (grofweg tussen 7 en 8,5 voor en tussen 7 en 9,5 achter)
  • omtrek (bij een 3.0i grofweg tussen 17 inch en 19 inch)
  • bandenmaat (erg afhankelijk van hoe je de variabelen hiervoor hebt ingevuld, maar bij een breedset zijn de fabrieksmaten 225 voor en 255 achter, bij een niet-breedset van 17 inch of groter 225 rondom)
  • wanghoogte van je band (erg afhankelijk van de gekozen velgomtrek en breedte van je band).

Klinkt zo heel ingewikkeld, maar dat hoeft het niet te zijn. Als je een origineel op de Z4 geleverde set 18 inch velgen opsnort, met de originele bandenmaat zit je bijvoorbeeld altijd goed.

Link naar reactie

INT is back online

17 uur geleden zei BartG:

2. Als ik een setje normale niet breedset-velgen koop, is dit dan gemakkelijk te monteren voor een garagist, of moeten er dure zaken worden aangepast (als ik het zo lees denk ik van niet, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van)?

3. Wat zou een set velgen als deze nog....... #edit# wat ze voor jou waard zijn

2. Als je op deze pagina "z4 E85" aangeeft: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ zit je altijd goed.

3. Wat ze waard zijn is van veel zaken afhankelijk, bijvoorbeeld hoe de kwaliteit is, is het Chinees linglong-staal met dito banden? Dan gaat het vooral om de kilo's :default_sFun_whistle:

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • Administrator

^ ad 2: goede tip, met één toevoeging: dat overizhctje begint bij 16 inch. de aanbevolen minimum velgomtrek voor een 3.0i is 17 inch (vanwege de grotere remklauwen voor). En je sluit wel veel velgen uit die ook prima op een E85 passen, zoals een fors aantal originele E46 / E9X velgen.

Link naar reactie

Ik vind ze ook wel gaaf. Zeker bij de kleur van de auto. Maar daar vraag je niet om. Wat ik er voor zou geven? Lastig te beoordelen. Aan de reacties te lezen is er wel interesse 🙂

Link naar reactie
1 uur geleden zei four:

Ik vind ze ook wel gaaf. Zeker bij de kleur van de auto. Maar daar vraag je niet om. Wat ik er voor zou geven? Lastig te beoordelen. Aan de reacties te lezen is er wel interesse 🙂

Ik vind ze mooi maar heb geen interesse hoor.

Prijs........afhankelijk van het merk van de velg eventuele borduurschade en de staat en het merk van de banden €....,-?

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Dank voor de reacties! De auto is inmiddels aangeschaft, dus vanaf heden ben ik ook z4-rijder.

Zodra ik een mooi setje 103's of 108's heb gevonden (zullen wel de 103's worden, want 108's lijkt niemand te verkopen of zijn erg duur), gaan de velgen op marktplaats. We zien wel 'wat de gek ervoor geeft', kennelijk zijn er genoeg z4-rijders die ze dus wel mooi vinden en ze zijn in goede staat (wel met volgens mij b- of c-merk banden), dus dat zal wel goed komen 🙂

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in