Ga naar inhoud

Bobine wissel

Superleo

Aanbevolen berichten

Bobine wissel

Goeden dag,

ik ben nu  bijna 2  jaar eigenaar van de Z4 3.0.

Ik heb in middels 62000 km gereden.

ik heb een reserve bobine gekocht van het merk bosch.

uit nieuwschierigheid eens om gewisseld met de originelen.

Wat blijkt de motor loopt onregelmatig.

Mijn vraag is zit er verschil in?

Bij bestelling type motor opgegeven . Merk is van Bosch.

Bij oude terug plaatsen alles ok 

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Had je de bobine aansluiting wel goed aangesloten?,  bij mijn eerste defecte bobine was de connector ook eerst
niet goed teruggeplaatst en deed de bobine ook niks...

Schijnbaar prik je hem er zo naast :5_smiley:

Link naar reactie

Op de bobine zit een borgvergrendeling die alleen maar naar beneden geduwd kan worden als de connector er goed inzit. Dus hoe je dat verkeerd zou kunnen doen is mij een raadsel; volgens mij is het zelfs onmogelijk.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je de bobine niet goed genoeg op de bougie drukt, bijv als het rubbereen kapje een beetje verkeerd tegen de kleppendeksel aan zit.

Maar idd, er zijn 2 mogelijkheden: of je plaatst de bobine niet goed, of hij is stuk :wink:

Link naar reactie

Mijn monteur had de connector erop gezet  en nadat de auto op 5 cilinders bleek te lopen, constateerde hij dat de connector niet goed zat.

Maar hoe hij dat nou precies geflikt had, weet ik ook niet.

Link naar reactie

Dag,

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik toevallig onlangs alle bobines vervangen van mijn Z4 e85 2.5I (110.000 km) tijdens het uitvoeren van de onderhoudsbeurt (doe ik deels zelf).

De reden; tijdens het vervangen van de bougies viel het me op dat er reeds twee bobines waren vervangen door de vorige eigenaar. Omdat det toch een zwak punt blijft besloten alle bobines te vervangen. Ik heb de bobines uit Duitsland laten komen van het merk Bosch (kosten met verzenden ca 145,- Euro). 

Tot nu toe merk in nog geen verschil tussen de oude en de nieuwe bobines+bougies maar ik heb hem nog niet op zijn start getrapt (ook geen storingsmeldingen of onregelmatig lopen). De auto staat nu weer binnen te wachten tot het slechte weer voorbij is en alle pekel weer weg is :14_relaxed:.

Groet,

Matthijs

Link naar reactie

Hallo allemaal. Bedankt voor de reactie,s. ik had ook de bosch 0221 504 464 geplaatst.

hij begon direct onregelmatig te lopen.

oude  terug geplaatst volgensmij org bmw zijn ook dikker in het midden en toen weer ok.

Weet wel zeker dat hij goed gemonteerd was. Kan niet fout gaan goed aandrukken en boven op de aansluiting gaat als van zelf. Zal het nog eens proberen. Had hem voor res gekocht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in