Ga naar inhoud

BMW Z4 start niet meer.


Tour

Aanbevolen berichten

BMW Z4 start niet meer.

Hallo forum leden.

Ik ben in het bezit van een Z4 2.5 L uit 2003.

Tot voor een paar weken geleden zeer tevreden.Het is ontstaan toen ik de auto ging opkrikken om een wiel te demonteren waarbij het alarm af ging. Daarna niet meer kunnen starten. De startmotor draait wel rond maar slaat niet aan. Lijkt er op dat hij geen brandstof krijgt. Tevens blijven de lampjes branden van het motor management en EML.Voor de rest werkt alles.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
3 uur geleden zei malle pietje:

En? Nog resultaat geboekt? Klinkt vrij logisch dat, als er een hellinghoeksensor het alarm heeft af laten gaan, die er nu voor zorgt dat de brandstofpomp is afgesloten. 

 

Als het geen origineel alarm is, zal uitlezen geen uitkomst bieden, dan wordt t even lastig.

 

Link naar reactie

Malle Pietje

Het is een origineel alarm.

Heb net de anwb gebeld, kijken wat zij er van maken. BMW Nederland kan je ook 1 malig helpen op afstand zonder abonnement, kosten 217 euro.

Ik laat wel weten wat hier is uitgekomen.

Link naar reactie

en de wijze les naar mijn mening ?

 

Als een accu begint met rommelen koop gewoon een nieuwe, als ervaren bootjes eigenaar ben ik daar in tientallen jaren achter gekomen, gebruik daar nu AGM accu's die continue aan de 22o hangen via een super slimme Victron lader en dan kunnen ze meer dan 10 jaar mee. Maar in de ZZZZ heb ik geen laad mogelijkheden dus na 6 jaar vervangen en dus verder geen gezeur. Ik rij er niet dagelijks mee en het komst voor dat die 4 a 6 weken niet rijdt. Laat ik het afkloppen geen problemen mee enne voor het geld een garage laten komen is vaak duurder......

Link naar reactie
3 uur geleden zei pampus:

 

 als ervaren bootjes eigenaar , gebruik daar nu AGM accu's die continue aan de 22o hangen via een super slimme Victron lader

Is ook link hoor die laders,je merkt namelijk niet dat je accu slechter word en als je dan wegvaart en ergens anders later weer wil starten.....Maar idd agm is (iets) beter.

 

Link naar reactie
Op 2-1-2018 om 18:59 zei sandere39:

Is ook link hoor die laders,je merkt namelijk niet dat je accu slechter word en als je dan wegvaart en ergens anders later weer wil starten.....Maar idd agm is (iets) beter.

 

 

Kijk daar heb je helemaal gelijk in, daarom zit er ook een victron accu monitor meter in die keurig een heleboel zaken aangeeft, zoals laadstroom, onlaadstroom, gebruik, percentage geladen etc. we hebben een luxe bootje want er zitten 4 service accu’s in, een start accu en twee boegschroef accu’s. De start en boegschroef accu’s zijn optima’s en die zijn na 6 jaar vervangen. Daarnaast heeft het schip een diesel generator dus we zullen niet zo snel zonder stroom zitten vermoed ik.

Link naar reactie
Op 4-1-2018 om 09:54 zei pampus:

 

 boegschroef accu’s zijn optima’s en die zijn na 6 jaar vervangen.

Die optima,s zijn idd oppermachtig gaan heel lang mee en geven enorm makkelijk veel stroom af en hermetisch gesloten.

 

Met boegschroeven is het alleen wel zo dat je ze ook van teveel stroom kunt voorzien als je bv een veel te grote accu eraan knoopt.

Tenminste dat staat te lezen in de inbouwhandleiding.

Link naar reactie
Op ‎8‎-‎1‎-‎2018 om 08:42 zei lightning87:

de staat van de accu dan al gecheked ? lijkt me handig voor dat hij straks niet meer start omdat hij er mee gekapt is, normaal zouje accu ook na afgaan alarm het nog moeten doen lijkt me.

tenzij het alarm af gaat OMDAT de accu leeg is....

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.