Ga naar inhoud

Schokdempers en veren


HUB

Aanbevolen berichten

Het lijkt er op dat ik op één ding na compleet ben: de bussen waar de draagarmen achter in draaien. Als ik naar de constructie kijk kom ik tot de conclusie dat de door BMW gekozen constructie te eenvoudig van aard is. Bovendien lees ik in meerdere discussies over fabriekstoleranties tussen LI en RE en over de mate van negatieve camber achter. Lassen aan de wieldraagarmen begin ik niet aan. De verstelbaarheid van excentrische bussen lijkt me echter marginaal, als het al werkt.

   

track-poly-e30-2002-trailing-arm-bushings-0-8-1-500x300.JPG

aangepast door HUB
Link naar reactie

Ik geloof nooit dat je met deze bussen dit stelbereik kan halen 3graden totaal als ik de text mag geloven.

 

Zo heel veel vlees heb je ook niet om een excentrisch gat in te boren.

Ik denk effectief dat je in totaal 0.5graden kan corrigeren.

 

Een ander nadeel is dat met dit systeem ook je sporing veranderd.

Dus je moet zowel sporing als camber verstelling monteren.

 

https://www.strongflex.eu/en/bmw-e30-82-91/1745-036232a-rear-trailing-arm-bush-kit-eccentric-sport-5902553523744.html

 

 

Plaatjes op het subframe lassen en dan met excentrische boutkoppen

en ringen is veel beter naar mijn mening.

( je kan ook BMW e39 oem M12 excentrische stelbouten en rinhen gebruiken )

 

Vooral omdat je de draagarm punten dan in een rechte lijn versteld en niet in een excentrische beweging.

 

 

 

 

Link naar reactie

Heb je links en rechts veel afwijking dan Jan?

Er zijn ook kits met pu rubbers die het subframe compleet verhogen waardoor de draagarmen weer in een normale positie gaan staan.

 

Je kan die excentrische bussen proberen, maar het afstellen als alles gemonteerd zit schijnt erg tegen te vallen.

Plus dat je grote kans loopt dat de bussen gaan verdraaien ( de draagarmen bewegen achter bewegen constand op en neer tijdens het rijden )

 

Als jou garage dezelfde is als die niet uit het probleem kwamen met je bak dan zou ik toch ergens anders naar toe gaan.

Gewoon een specialist die onderstel aanpassingen wel snapt.

 

Bas Roos in Oss is een hele goede specialist, hij doet hoofdzakelijk BMW's

Hij zou eventueel ook je subframe kunnen aanpassen voor de beste camber en caster verstelling.

 

Verder hebben veel mensen hier een goede ervaring met van Vuuren die gespecialiseerd is in Z3's.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.