Ga naar inhoud

Past een 16 inch wiel nog onder een3.0l z4 coupe??


Erw

Aanbevolen berichten

Past een 16 inch wiel nog onder een3.0l z4 coupe??

Zijn er mensen met 16" onder de z4?

Ik heb een setje slicks op de 16" cupvelgen van de e36 liggen...zou dat passen onder de z4 coupe?

Ff proberen zou je zeggen😁 maar ik vraag me af of er cabrios op 16 " staan .Dit ivm de standaard en toleranties qua wielomtrek etc...

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ligt er een beetje aan of je een facelift hebt of niet geloof ik. Bij de 3.0 zijn de remmen iets groter dan bij de anderen, en na de FL zijn de remmen van alle modellen gegroeid meen ik. Ik vraag me af of er wel eens een 3.0 uberhaupt geleverd is met 16" velgen maar ik heb wel eens iemand gesproken die ze onder zijn 3.0 voor facelift had zitten. Bij het faceliftmodel zou het sowieso niet moeten passen.

 

gr

 

O zie net dat je het over de e86 hebt, dat is altijd een facelift dus helaas, gaat niet passen. We wat verwarrend, in het begin heb je het over een z4 coupe en later over een cabrio. Sowieso weet ik niet of de velgen van een e36 qua ET waarde een beetje passen

aangepast door GigiA
Link naar reactie

Ja idd. Was wat verwarrend.

Niemand zet voor de looks een 3.0l coupe op 16 inch natuurlijk.

Maar ik dacht dat misschien de lichtere gemotoriseerde cabrios standaard wel op 16inch staan. In dat geval zou het misschien passen.

Maar als ik de wielen zo naast elkaar zie lijkt t me te klein vd coupe.

Link naar reactie

Ben het met je eens, ;)

Standaarde werden de niet 3 liter versies dus wel op 16 inch geleverd (style 104) en zelfs daarbij staat dat ze niet voor de 3.0 zijn, maar ik weet dus iemand die dat wel gewoon gedaanheeft onder zn 3.0.

 

Voor de looks maakt het trouwens niet echt uit wat voor motor er in ligt he, en ook de omtrek van de banden is hetzelfde, of je nou een 2.0 cabrio met 16 inch of 3.0 coupe met 19 inch hebt  ;)

aangepast door GigiA
Link naar reactie
Op 15-12-2017 om 08:23 zei lightning87:

ligt idd aan de grote van de remmen. je zit met de binnenmaat van de velg.

Lijkt mij het juiste antwoord; de specifieke vorm van de velg maakt dus ook uit naast de inchmaat (bandmaat). Dus gewoon passen en kijken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator
3 uur geleden zei Mark79:

... voorgeschreven maat ... 18 inch ...

Door wie dan? Niet door BMW in ieder geval, lees dit boekie van ze maar eens: BMW%20Z4%202006%20brochure%203000cc%20ro

 

en dan meer in het bijzonder, dit:

 

 

Image 3.png

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.