Ga naar inhoud

Raadsel vakje CD wisselaar

Redspeed

Aanbevolen berichten

Raadsel vakje CD wisselaar

Ik ben op zoek naar het bakje wat op de plek van de CD-wisselaar zit (zie afbeeldingen). Bij mijn auto zit daar nu niets (zie onder de DVD-speler) en kijk je zo tegen het metaal van de auto aan (zie afbeelding).

Ik ben al bij de BMW dealer geweest welke overal navraag gedaan maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Ze hebben geen idee wat het artikelnummer is. We hebben het volgende artikelnummer: 51 46 7 043 819 besteld maar deze is niet de juiste en kan ik weggooien.

Heeft iemand enig idee om welk bakje het hier gaat en wat het artikelnummer van BMW is.

Hierbij ook een foto van mijn trots :).

Mijn dank is groot.

IMG_6862.JPG

IMG_6849.JPG

IMG_6900.JPG

IMG_6850.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor je reactie.

Het bakje wat besteld was is te breed en net niet hoog genoeg. Ik heb de indruk dat dat vakje voor de plek van de CD-wisselaar is. Bij de BMW dealer begrepen ze ook al niet welk onderdeel-nummer het dan moest zijn.

Ik begrijp ook niet waarom daar een gat zit en niet de cd-wisselaar. Wellicht is deze kapot gegaan en hebben ze daar geen nieuwe gemonteerd omdat er ook een aansluiting in het dashboardkastje zit voor de iPhone. Dit overigens prima alleen is dat gat zo'n raar gezicht en niet origineel.

Ik heb overwogen om een stuk tussen het bakje uit te zagen en het dan weer te lijmen maar dat wordt niet fraai.

Groet,

Matthijs

Link naar reactie

Volgens mij klopt het bakje. Echter voor monteren moet de voorkant(waar het luik zit) eerst gedemonteerd worden. Dus het bakje zit als het ware achter het paneel. Het bakje is niet te monteren door de klep open te doen en op de plek van de wisselaar erin te schuiven

Link naar reactie

hmm,

Dan zal ik alles nog eens nameten bedankt voor het reageren.

Het klopt idd dat je het bakje er niet zo in kunt schuiven, dat had ik al opgemerkt. Daarom heb ik de maten opgemeten met de rolmaat en de breedte van het bakje was volgens mij groter dan het vakje.

Ik zal dit volgende week nog eens nameten en foto's maken als ik bij de stalling ben. 

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

Matthijs

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dag Allemaal,

Gisteren even bij de stalling lang gegaan om het een en ander na te meten van de opening en het bakje.

De opening heeft een breedte van ca. 15 cm en hoogte van ca. 6 cm  (zie afbeeldingen). Het bakje heeft een breedte van ca. 17,5 cm en een hoogte van ca. 5 cm. (zie afbeeldingen).

Voor wat betreft de hoogte zou het kunnen passen al zit het bakje er dan niet klem in. Maar het vakje is ca. 2,5 cm te breed om in de opening te passen. Ik heb het idee dat dit bakje voor de DVD-speler is want die is iets breder dan de CD-wisselaar. Ik dat eerst misschien heeft iemand de verkeerde productsticker op het verkeerde artikel geplakt maar deze komt overeen met het nummer wat in het pakje staat.

Ik hoop dat iemand begrijpt wat hier aan de hand is.

Groeten,

Matthijs

Afbeelding 1.jpg

Afbeelding 2.jpg

Afbeelding 3.jpg

Afbeelding 4.jpg

Afbeelding 5.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Op 24-11-2017 om 10:01 zei Blackwwz3:

Volgens mij klopt het bakje. Echter voor monteren moet de voorkant(waar het luik zit) eerst gedemonteerd worden. Dus het bakje zit als het ware achter het paneel. Het bakje is niet te monteren door de klep open te doen en op de plek van de wisselaar erin te schuiven

Dat dus. Je moet het bakje dus opmeten langs de brede rand aan de voorzijde. Dan is het bakje inderdaad breder dan “het gat” het bredere front verdwijnt deels achter het plastic van je middentunnel.

Als ik het zo inschat op basis van hoe je het nu hebt opgemeten kom je wel aan 6 cm of meer bij de rand aan de voorzijde van het bakje.

De reden dat je navigatie DVD drive breder lijkt is dat je daar tegen de bredere voorkant aankijkt, die uitsteekt Als je die demonteert is die achter het frontje ook smaller. Als je die demonteert komt er dus ook een bakje met breder frontje en smallere achterkant voor terug.

Om te beoordelen of het echt  past zal het hele stuk van je middentunnel tussen zeg even het muntenbakje en de bovenkant tussen de hoofdsteunen eruit moeten. Dan duw je het bakje erin en dan zet je dat deel van je middentunnel weer terug (en dan chargeer ik nog; het is wel even werk om dat deel eruit te halen en terug te zetten).

Link naar reactie
  • Administrator

Nog even een plaatje geschoten met gemonteerde wisselaar. Zoals je ziet loopt het plastic van de afdekking verder door dan de randen van “het gat” op jouw foto en aan de bovenkant bijna tot aan de DVD. Voorkant gemonteerd is dus ook hoger dan hoe jij het bakje meet:

9A3EBCAB-8894-48D5-BE20-E026AB576BE4.jpeg

A7F37C1F-3045-42C4-B8C6-AB51320617D7.jpeg

Link naar reactie

Volgens mij moet je meer weghalen om het bakje te plaatsen, alleen het staande gedeelte van het middenconsole is m.i. niet voldoende.

Volgens de bijgevoegde beschrijving (blz 7)  van de inbouw van de CD-wisselaar moet je nog meer loshalen, want ik neem aan dat het bakje
daar achter zit, anders zou je hem er ook zo in kunnen schuiven.

CD_Changer_remove.pdf

Kom trouwens in een filmpje dit bakje tegen en dan ligt de rand van het bakje wel aan de voorkant :blink:

cd vakje.jpeg

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Dag,

Bedankt voor het meedenken en de handleiding.

Ik ben voornemend om dit voorjaar met mooi weer alles te demonteren en te gaan kijken hoe ik dit mooi kan afwerken. Maar voor ik alles uit elkaar ga halen wil wel even zeker weten dat ik de juiste onderdelen heb. 

Het klopt dat de rand van het bakje hoger is dan 6 cm, Ik heb het even nagemeten en deze is precies 6,2 cm. Maar op de de eerste afbeeldingen die ik mee gestuurd heb kun je zien dat deze rand op de plastic middentunnel komt te liggen en niet er achter. Dit is ook te zien op de afbeelding die CorvH heeft toegevoegd. Dat is ook de reden dat ik twijfel of dit het juiste bakje is.

Ik heb de binnenkant van het bakje opgemeten en deze is 17,3 cm wat zou betekenen dat je een rand t.o.v. de plastic middentunnel zou moeten zien op de foto's. Deze rand (overmaat van 2,3 cm) zie ik niet op de foto's. Het bakje lijkt op de foto's eerder nog smaller en hoger dan het bakje wat ik hier heb liggen (zie afbeelding). Helaas is er ook een hoekje uit het bakje gebroken door het koude weer :( . Dus ik moet in ieder geval een nieuw bakje bestellen. 

Groet,

Matthijs

image.png.df850b648d6c999661f8ead2d056f32c.png

IMG_7773.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Roept ook de vraag op hoe breed en hoog de DVD speler is als dat behoorlijk in de buurt komt van het huidige bakje, dan klopt er dus iets niet.

Link naar reactie

Dag 2.5si,

De maat komt inderdaad aardig overeen met de DVD-speler :blink:. Ik zal dat ook even nameten als ik weer bij de stalling ben.

Misschien is het dan toch het verkeerde bakje en staat het ergens verkeerd in een systeem of de 818 is een typefout. 

Weer een aanknopingspunt we gaan het uitzoeken.

Bedankt!

Groet,

Matthijs

Link naar reactie

Dag Allemaal (+2.5si),

Zojuist contact gehad met BMW en het lijkt erop dat ik inderdaad een verkeerd bakje heb gekregen.

Het bakje (819) wat is geleverd blijkt voor een Japans model te zijn en de 818 is voor het Europese model.

Er is een nieuw bakje (818) besteld, en ik neem het oude bakje en een rolmaat mee naar de dealer om het te vergelijken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groet,

Matthijs

Link naar reactie

Vandaag het nieuwe bakje opgehaald en gelijk nagemeten bij de dealer. Ook had ik het oude bakje mee genomen om te kijken wat de verschillen waren. 

Het nieuwe bakje bleek totaal anders dan het bakje wat ik eerder had gekocht. Het bakje is hoger, minder breed en er zit een soort beugeltje aan de achterkant. Maar het belangrijkste is is dat het volgens mij het juiste bakje is (zie foto's). De maten komen overeen met het gat wat nu nog in de BMW zit.

:clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping:

De dealer heeft een deel van de kosten voor z'n rekening genomen en ik heb het andere bakje aan hem terug gegeven. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat de vorige eigenaar er een 'Buisness' radio met navigatie en cd-wisselaar in heeft gezet :blink:. Volgens het chassisnummer is de auto ooit geleverd met radio-CD speler en zou het bakje met nummer 819 er oorspronkelijk in horen. Het bakje met 818 hoort bij de 'Buisness' radio. Het heeft dus niks met dat Japans/europese model te maken .

Ik wil iedereen en vooral 2.5si bedanken (voor de gouden tip) voor het meedenken en het oplossen van mijn bakjes probleem :14_relaxed:.

Alvast een mooi klusje voor het voorjaar.

Groetjes,

Matthijs

IMG_7790.jpg

IMG_7791.jpg

IMG_7792.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Mooi man!

Dat is nou het leuke van zo’n forum als dit vind ik; iedereen weet wat en daarmee weet je samen geregeld meer dan de dealer.

Niet dat het nog relevant is (jij hebt zo te zien het goede bakje), maar ik twijfel toch een beetje aan de verklaring van de dealer. Oorspronkelijk had jouw Z4 twee bakjes boven elkaar. Een grotere op de plek waar nu de DVD speler van de navi zit en een kleinere waar tijdelijk de CD wisselaar zat. In de oorspronkelijke configuratielijst had de dealer dus ook een keuze moeten maken uit twee verschillende bakjes ... :idea:

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Dag allemaal,

Het was weer heerlijk weer de afgelopen tijd dus het werd hoog tijd om te kijken of het vakje past.

Het kost eerst even wat moeite om erbij te komen maar als je eenmaal weet hoe de middenconsole gedemonteerd moet worden is het zo gepiept. Maar dat is natuurlijk met alles zo. Na de demontage het nieuwe vakje erbij gepakt en met twee klikjes zat hij erin. Het blijkt inderdaad het juiste vakje te zijn.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Matthijs

IMG_8300.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in