Ga naar inhoud

Kopen Z3

Gast Gast_Peter

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Peter

Beste heren/vrouwen,

Ik heb een z3 op het oog welke ik erg interssant vind. Nu heeft de huidige eigenaar deze auto uit duitsland gehaald. Mijn zwager zei direct dat alle auto's uit duitsland schade hebben gehad. Het is toch zo dat in duitsland een schade vermeld wordt op de fahrzeugbrief? Hoe kan ik nog meer controleren of het een nette auto is?

Komt uit 1997 en heeft een 1,8 motor

Alvast bedankt

Peter

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast woutmans

Hey ik denk dat er ook in nederland "foute"auto's rond rijden.Maar zou me niet echt sappel maken als er idd Tuv papieren bijzitten enzo.anders even laten kijken door een betrouwbare instantie.

grten

Link naar reactie
Mijn zwager zei direct dat alle auto's uit duitsland schade hebben gehad.

Dat zeggen alleen mensen die geen verstand van auto's hebben... net zoiets als dat alle blondejs dom zijn ofzo... wat een onzin! ;)

breng 'm nou maar gewoon naar de ANWB keuring, daar zien ze echt alles. Kost ff wat, maar je kan er erg spijt van krijgen als je het niet doet.

succes

Link naar reactie
Raketman toch.... :muur: Nee hoor, 1.8/1.9 zijn prima motoren, het gaat immers om het cabrio gevoel. ;) Wat zich vandaag trouwens zeer goed uit. (30 degreezzzz)

Idd Sledge, je hebt helemaal gelijk. Wij hebben de luxe van een 1.9 en een 2.8 en ik moet eerlijk zeggen.

Het gaat om het gevoel van cabrio rijden ^_^ Als je met 40 cruised langs de boulevard maakt het niks uit hoe sterk je motor is........alhoewel..........??

Link naar reactie
Wat zich vandaag trouwens zeer goed uit. (30 degreezzzz)

Nu je het zegt....... ik denk dat ik de middag maar vrij neem... naar huis race en het rooie monster :fez: er op uit nemen...

Link naar reactie

In een zeer grijs verleden heb ik dat ook ooit een mee mogen maken :muur: Succes.... idee: Laptopje mee, ZzZje mee en toeren naar een lekker rustig plekkie. Die heb je toch zat daar down south hebben we gezien tijdens de toerrit.

Link naar reactie
Beste heren/vrouwen,

Ik heb een z3 op het oog welke ik erg interssant vind. Nu heeft de huidige eigenaar deze auto uit duitsland gehaald. Mijn zwager zei direct dat alle auto's uit duitsland schade hebben gehad. Het is toch zo dat in duitsland een schade vermeld wordt op de fahrzeugbrief? Hoe kan ik nog meer controleren of het een nette auto is?

Komt uit 1997 en heeft een 1,8 motor

Alvast bedankt

Peter

Das inderdaad je reinste onzin. :muur: Grote schades moeten inderdaad vermeld staan in de papieren, en omdat daar veel Z3tje rijden zie je er ook veel deze kant op komen. Met name omdat het prijstechnische nogal gunstig is. Ikzelf rijd al in mijn tweede import Z3, en er zijn meerdere hier op het forum die de wagen uit DE hebben gehaald. Gewoon een goeie keuring op los laten en doen. !

Link naar reactie
Raketman toch.... ;) Nee hoor, 1.8/1.9 zijn prima motoren, het gaat immers om het cabrio gevoel.

OK, als het alleen of vooral om het open rijden gaat, maakt het niks uit. En als je er ook nog es duizenden euri en vele liters benzine mee spaart, is dat mooi meegenomen. Maar ik vind wel dat je dat vóór de koop moet afwegen. Er zijn 2.8 liters te koop voor dezelfde prijs als veel 1.8 versies die nu worden aangeboden. Wat zou dan de reden zijn om géén 2.8 te nemen? Verbruik? :muur:

Maar ik wil heus niemand beledigen of eenzijdig beïnvloeden! Dit forum is juist zo sterk door de mogelijkheden die het biedt om verschillende opties af te wegen. ^_^

Link naar reactie

Denk dat die gast raketman was?? Ik heb ook absoluut niks tegen 2.8l motoren hoor. ;) ^_^ Het klopt zeker dat er in Duitsland zeer goedkope 6-cilinder modellen te koop zijn, maar dit forum was nog niet ondekt toen ik de auto ging kopen. :muur: Anders wist ik het ook wel....

Link naar reactie
Denk dat die gast raketman was?? Ik heb ook absoluut niks tegen 2.8l motoren hoor. :D ;) Het klopt zeker dat er in Duitsland zeer goedkope 6-cilinder modellen te koop zijn, maar dit forum was nog niet ondekt toen ik de auto ging kopen. :muur: Anders wist ik het ook wel....

En ik zou het NU ook wel weten... ^_^

Link naar reactie
Mijn zwager zei direct dat alle auto's uit duitsland schade hebben gehad.

borrelpraat :muur:

Die zwager rijdt zelf vast in een Daihatsu Move :schater:

In Duitsland is men juist veel correcter als het gaat om de verkoop van auto's (in mijn ervaring). ^_^ Komt bij dat veel papierwerk verplicht is, dus bijna alles staat gedocumenteert (denk aan andere banden of speciale motoraanpassingen).

Link naar reactie
Raketman toch.... :D Nee hoor, 1.8/1.9 zijn prima motoren, het gaat immers om het cabrio gevoel. B) Wat zich vandaag trouwens zeer goed uit. (30 degreezzzz)

en die missende cylinderinhoud compenseer je gewoon met een brute uitlaat ;) :lol:

Link naar reactie

Hoi,

Tja, dat Duitsland-verhaal is nu wel ontkracht :lol: . ik heb mijn auto zelf in Duitsland gekocht, en mijn Z heeft geen schade gehad. Grote schades staan idd in de Fahrzeugbrief, evenals alle eigenaren (incl adres) die de auto gehad hebben (wel handig om te zien of er een vrouw van 65 in gereden heeft of iemand met net z'n rijbewijs). Ik heb zelf het idee dat er in duitsland correcter met onderhoud wordt omgegaan....

Ik rij zelf een 1.8 en ik vind er helemaal niks mis mee, gewoon lekker relaxed cruisen ;)

Link naar reactie
Raketman toch....  :D  Nee hoor, 1.8/1.9 zijn prima motoren, het gaat immers om het cabrio gevoel.  B) Wat zich vandaag trouwens zeer goed uit. (30 degreezzzz)

en die missende cylinderinhoud compenseer je gewoon met een brute uitlaat :D ;)

Juist. B) Hoewel, compenseren?? :lol: :D

Link naar reactie
Mijn Z3  1.8 komt bij de ooster buren vandaan.  Ik heb de auto voor aankoop laten keuren bij de ANWB en de auto kreeg de kwalificatie goed en is van 1996.

Er staan op Marktplaats en Autotrader veel Nederlandse 1.8jes uit 96 te koop. Elf daarvan kosten € 13.950, maar de kilometerstanden lopen enorm uiteen:

152

134

109

95

91

71

71

65

65

47

47

(x 1000 KM)

:lol:

Link naar reactie
Raketman toch....  :D  Nee hoor, 1.8/1.9 zijn prima motoren, het gaat immers om het cabrio gevoel.  :guitar: Wat zich vandaag trouwens zeer goed uit. (30 degreezzzz)

en die missende cylinderinhoud compenseer je gewoon met een brute uitlaat :D ;)

Juist. B) Hoewel, compenseren?? :lol: :D

veel geblaat en wol ofzo B)

Link naar reactie
Nou jongens, ben er gister geweest en ik ben nu de trotse bezitter van een hele dikke Z3!!!

Bedankt voor jullie reacties

FOTOOS!!! :huh:

Link naar reactie
Nou jongens, ben er gister geweest en ik ben nu de trotse bezitter van een hele dikke Z3!!!

Bedankt voor jullie reacties

FOTOOS!!! :huh:

Gráááág!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.