Ga naar inhoud

3 oranje lampjes


ZwarteZ

Aanbevolen berichten

3 oranje lampjes

 

Beste forumers,

 

Sinds vanochtend branden deze 3 lampjes, resetten zoals in het instructieboekje (bandenspanning) heeft geen resultaat. Laten uitlezen bij de plaatselijke universele garage gaf aan dat de stuurhoeksensor niet in orde zou zijn. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

 

MvG Bruno

Z4 lampjes klein.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb hem vanochtend nogmaals laten uitlezen door een ander bedrijf. Geeft eenzelfde oorzaak. Stuurhoeksensor is kapot en valt niet te resetten.. Wat navraag gedaan, reparatie komt rond de 500 euro. Sensor is 180 euro ex. en dan nog een uurtje of 3 arbeidsloon. Sensor zit in de stuurkolom en die zou eruit moeten.

 

FF bedenken wat de beste oplossing is, Bruno :blink:

 

Link naar reactie

Geloof ik niet, sensor zit onder de passagiersstoel in een Z4 naar ik begrepen heb en  daarmee eenvoudig zelf te doen. Tijd voor een second opinion :default_sCo_unsure:

Als ik gelijk heb heb je deze nodig 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Oh, dat zou mooi zijn. Ik ga voor de second opinion en laat weten wat hieruit komt.

 

Bruno

Link naar reactie

Wat is een yaw sensor :default_sCo_unsure:

 

Hoop volgende week meer te weten. Zit nog net in de garantie en heb een afspraak met de verkoper in zuid Limburg. Brengt hem naar een Duitse BMW dealer net over de grens.

Link naar reactie

Precies dezelfde melding als ik had inderdaad. Bij mij was het de Yaw angle sensor onder de bestuurdersstoel. Voor 2 tientjes eentje van een schadeauto op Ebay besteld en binnen een half uurtje vervangen, toen was het allemaal weer opgelost. Bij mij was de oorzaak overigens een lekkende paravaan waardoor de plek van de sensor vochtig werd.

 

Maar na 2 keer uitlezen dezelfde diagnose zal het wel je stuurhoeksensor zijn, daar heb ik dan weer geen ervaring mee ;)

 

succes in ieder geval!

Link naar reactie

Storing is nu uitgelezen bij BMW dealer in Duitsland. Blijkt toch die sensor onder de passagiersstoel te zijn. 

Was niet op voorraad en wordt nu opgestuurd. Moet hem er zelf inzetten (zo met verkoper afgesproken). Zou ook niet zo moeilijk zijn.

Weet alleen niet of dat gaat lukken, want er zou toch iets moeten worden aangemeld / gereset ofzo? met de computer. 

Ik ga het maar proberen als ik de sensor heb ontvangen en dan maar afwachten.

Link naar reactie

Nee je hoeft niets te resetten. Gewoon een nieuwe aansluiten en rijden maar ;)

Ben wel benieuwd wat de dealer in Duitsland voor dat apparaat rekent, hier was het een dure grap geloof ik, vandaar dat ik er eentje uit een sloopauto heb gekocht.

Link naar reactie

Ik meen rond de 500 euro, maar degene die de garantie levert kreeg korting en kreeg hem voor rond de 300 euro.

Ik heb hem alleen nog niet ontvangen.....

Link naar reactie

Vandaag de nieuwe sensor (foto) gemonteerd, met hulp, onder de passagiersstoel. Het was inderdaad plug & play.  De 3 oranje lampjes waren direct uit. Alleen bleef nu het rode lampje van de airbag / gordelspanner branden. We hadden de stoel eruit gehaald en de stekker losgekoppeld, dat zal het euvel zijn geweest. Een naastgelegen plaatselijke garage bood echter direct uitkomst. Aan de computer gelegd en hij kon dit direct resetten. Gelukkig werkt nu weer alles naar behoren. 

 

MvG Bruno

Sensor 1.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.