Ga naar inhoud

Ervaringen met scheuren/Cracks style 296

Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Al veel gelezen over type 296 velg. Blijft het een mooie velg vinden, echter binnen 3 maanden nu 2 wielen met een scheurtje. Nu weet ik dat er een aanpassing is geweest  dus maar 2 nieuwe achterwielen besteld.

Maar nu de vraag, hebben alleen de achterwielen er last van of ook de voorwielen?

Zijn er mensen met dit type velg die die die ervaring hebben met de voorwielen die dus ook scheuren/Cracks vertonen.

Lees op veel buitenlandse fora nml ook vaak alleen dat het de achterwielen betreft.

Ben nieuwsgierig, anders bestel ik nml gelijk 2 voorwielen die, als het goed is, aangepast zijn (kan de aanpassing nml niet lezen v.w.b. de voorwielen.

Ps. Geen run flats meer en dan toch alsnog

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor zover ik weet heeft het alleen effect op de achterwielen. Dit is wat je het meeste over hoort en leest  Schrik wel dat ze ook scheuren met niet runflats, Er wordt/werd gesuggereerd dat dit niet zou gebeuren met niet run flats., vind dat best zorgelijk. Ik ben juist aan het overwegen om over te gaan op niet runflats om eventueel scheuren te voorkomen (rechts achter onder garantie vernieuwd gekregen). los van de veel geprezen beter comfort tijdens het rijden.

Link naar reactie

^Helaas ook bij non runflats het geval. 1e scheur was met runflats, 2e nog geen 3 maanden later met non runflats.

Velgen zijn allemaal gecontroleerd op zichtbare, maar ook eventuele onzichtbare scheuren met speciale apparatuur, niets meer te zien. Nog geen 3 maanden later zonder kuilen, gaten of extreme drempels gereden te hebben staat de auto voor controlebeurt op de brug bij BMW en...... ja hoor weer een crack.

Heb op diverse buitenlandse fora gelezen dat het ook bij non runflats gebeurd, alleen Lees bijna niets over de voorwielen en cracks en dat vind ik zo vreemd, vandaar dat ik zoekende ben naar meer info hierover

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Vandaag ook geconstateerd dat de velg rechts achter gescheurd is. Kwam aan het licht via de sensor van de bandenspanning. Hij lekt nu dus via de velg. 

Wat zijn de ervaringen hier met coulance cq garantie? De auto is uit 2009 en heeft 88.000 km gereden. Ik heb m 3 jaar geleden gekocht, maar niet bij een BMW dealer. 

Link naar reactie

Op Duitse en Engelse forum ook heel veel klachten over deze velgen, trouwens ook over de 326. Coulance bij BMW na al die jaren, mwahh, denk dat je er niet teveel bij moet voorstellen, maar ik zou het zeker proberen: niet geschoten altijd mis.

Het schijnt mogelijk te zijn de scheur te repareren, maar daar heb ik me niet in verdiept.

Link naar reactie

Geen specifieke ervaring met velgen maar wel met bmw en coulance als zodanig : gewoon niet op enigerleiwijzeookmaarietsvanverantwoordelijkheidsgevoelinzakeondeugdelijkeronderdelenaanbemwprodukten hoe dan ook!

Hangt allemaal af van je lokale bmw dealer,en of die genegen is je ermee te helpen.

Link naar reactie

De velg is inmiddels vervangen. Over de prijs viel niets te onderhandelen, mede omdat ze de nieuwe velg gisteren speciaal zijn gaan halen bij een dealer 70 km verderop. Anders was de levertijd een aantal dagen geweest - nu dus binnen een dag. Arbeidsloon is wel iets naar beneden gesteld, maar dat was sowieso al heel weinig. :smile:

Link naar reactie

Ik heb beide achtervelgen vervangen., geen coulance van bmw ondanks herhaaldelijk proberen door de dealer zelf. Wel een leuke grote korting gehad van de dealer en montage, maar meer niet.

Velg 70km verderop, toevallig uit Alphen? Bij mij ging de bestelling mis, dus ze hebben het setje nog een keer besteld. Nu had de dealer moeite om de 1e set die al 2 weken onderweg was, terug te sturen. BMW Duitsland wilde ze niet terugnemen.

BMW heeft nooit toegegeven dat er een fout in het ontwerp zat, getuige ook dat bij iedere wijziging in een onderdeel het artikel nummer anders is behalve bij dit type velg.

Link naar reactie

Mijn linker achtervelg is onder coulange vervangen toen deze 6 jaar oud was.

mijn rechter achtervelg is voor 50% vergoed toen deze 7 jaar oud was.

ik heb de z4 wel bij de dealer gekocht, welke er zelf achteraan gegaan was.

Ik heb er wel een luxe slangehaspel aan over gehouden 😇

FB_IMG_1509908358720.jpg

FB_IMG_1509908377139.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in