Ga naar inhoud

Rondom Led verlichting

Aanbevolen berichten

Voordat ik afgeschoten word......... help?

Ik vind, zoals velen, dat de lichtopbrengst van de standard verlichting best wel te wensen overlaat (zeker als je ziet wat er tegenwoordig rond rijdt). Nu ben ik een poosje aan het oriënteren geweest en ben i.i.g. achter dat Xenon niet echt een optie is, dus blijkft alleen LED over. Daar is wel het e.e.a. te vinden, maar vaak zijn de antwoorden niet echt helder of gaan alleen over problemen met knipperlichten.

Ik heb 2 prangende vragen.........

1. Is de Z3 uitgerust met CANBUS op de verlichting? (de LED's zijn er met en zonder CANBUS)

2. Heeft iemand de koplampen (Low & High beam) vervangen met LED lampen

Ik ben wel van plan om alles te vervangen (misschien niet de richtingaanwijzers?)

Groetjes,

Dave.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De z3 heeft geen canbus

Ik heb nu zelf led erin voor groot licht HB3 en voor dim HB3besteld via Aliexpres zijn daar redelijk goedkoop ook op Ebay kan je ze wel vinden.

alleen heb ik het vermoeden dat je het dimlicht niet goed afgesteld krijg ,wel voor hoogte maar de schuine lichtval zoals je ze met halogeen kan afstellen voor het verblinden.

Ik heb begrepen dat de armaturen die voor halogeen zijn niet geschikt zijn voor xenon of led.

Als je groot licht aanhebt kan je niemand verblinden is er niemand in de buurt maar met dim kan dit anders zijn dan is de kans groter .

Ikzelf heb ze wat lager gesteld voor dim en tot nu toe geen reactie gehad van tegen liggers.

in een ander topic (Wat heb je vandaag aan je auto gedaan )heb ik een lamp afgebeeld maar je kan wel meer op het forum vinden of anders google.

Succes

Link naar reactie

Ik ben wel van plan om alles te vervangen (misschien niet de richtingaanwijzers?)

Verlichting vervangen zonder meer  door LED geeft problemen met de APK keuring cq type goed keur . 

Link naar reactie

Als de koplamp geschikt is voor LED en hij geeft het juiste lichtbeeld kan ik het mij voorstellen.

Anders  heeft hij iets gemist .

aangepast door MNZ3M
tekst foutje
Link naar reactie

^vester86..... Ik heb een Z3.

Dus, alle andere lampen zijn geen probleem (gaat alleen om lichtopbrengst) maar koplampen "kunnen" richt problemen hebben. Heb ik het goed? Want anders gaan er gewoon wit licht Halogeen-tjes erin.

Ik heb wel gezien dat die LED koplampjes een behoorlijk achterkant hebben (Kim Kardashian is er niets bij). Geeft dit niet een probleem met plaatsen?

Link naar reactie

Z0...... ik heb rond gekeken en het wordt geen LED in de koplampen :). Ik hou het bij moderne Halogeen lampen, en wel de Osram Night Breaker Unlimited  (HB3 en HB4).

Overige worden wel LED's (m.u.v. knipperlichten).

Wat ik niet goed begrijp met de LED koplampen die ik gezien heb is dat ze net zoveel stroom trekken als een gewone lamp (b.v. 5 x 10w LED's). Ook heb ik het idee dat ze niet goed "stralen". Als ik naar de LED straatverlichting kijk in onze gemeente lijkt het alsof het licht ophoudt twee meter onder de lamp en de straat niet haalt, iets wat de oudewetse natrium lampen wel goed deden. Als dat ook geldt voor de Original Z3 koplamparmaturen dan zal er een soortgelijk probleem ontstaan, dus ik hou het voorlopig bij het originele type lamp.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in