Ga naar inhoud

Stoeprand.....getver....

pampus

Aanbevolen berichten

Nu na een maand een te krap rechterbochtje, snot ver de snotver, velgen van het zetje zijn wel kwetsbaar, linksachter raak dus....niet eens met parkeren.

Nu dat is de eerste, ik word wel een beetje moe van die velgen. Met de daily dus echt geen last van, maar daar komen de banden ook een beetje bij de rand naar buiten. Daar raak je eerst de band en daarna de velgrand. Bij de Z is dat precies andersom, die velgranden steken gewoon uit.

Nu wil ik op termijn wel terug naar de orginele 296 velgen voor de e89 maar mijn vraag, steken die ook uit ?

fotootje 296 style......

IMG_0138.PNG

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet ik niet Jeroen, ik vind het wel een stomme constructie, zie hieronder het slachtoffer van mijn falen... De rand steekt echt uit. Ik vind het op zich wel mooie velgen maar ze leveren wel veel gezeur op. Ook al bij afleveren veel schade weg gewerkt (geschuurd en over gespoten en week vertraagde aflever tijd) en het lijkt erop dat ik een abonnement heb op dit soort gesodemieter, De z3 M Coupe velgen laten restaureren en ook al weer na een week raak, linker achterwiel tijdens parkeren. Met e89 klapt de spiegel naar beneden waardoor je aardig kan zien hoe en wat maar ja met een te krappe bocht in een smal winkel straatje ben ik dus toch weer de sjaak baal baal baal......

IMG_2464.JPG

Link naar reactie

Tja, op de OEM velgen vallen de banden iets over de velgrand, maar als je een stoep pakt, weet ik ook niet of dat voldoende is. Als je het niet erg vindt ga ik het niet testen voor je.....

Link naar reactie

^^ hmmmm michelin pilot sport dus en laat dat nu de band zijn die ik tzt wil..... Maar ja het leed is al geleden. We gaan het mee maken, voorlopig maar lekker rijden want dat doet tie geweldig, helemaal verliefd.

Link naar reactie

Of ze uit steken hangt volledig af van de combinatie velg (en de breedte daarvan) + bandenmaat. Een bredere velg zal bij dezelfde bandenmaat verder uitsteken en een "stretched look" hebben. Sommige banden (merken) vallen ook breder dan andere...

Maar als ik je verhaal zo lees is het ook (deels) een kwestie van kunde...

aangepast door vester86
Link naar reactie

^ Inderdaad.

Op mijn 7 serie gebruik ik de 235/60 R16 bandenmant die af-fabriek gemonteerd werd. Met die (zeer comfortabele) banden moet je zelfs moeite doen om stoeprandschade op te lopen.

Link naar reactie

Ja blijft gewoon lomp van mezelf, buiten het feit dat ik bochtjes te krap neem kan ik links en rechts ook niet uit elkaar houden, het is de rechterachterband velg die ik te grazen heb genomen. Nu maar een beetje poetsen en licht schuren en dan moet het maar, de auto rijdt er niet minder om en tsja die rimsavers vind ik wel een erg hoog tokkie gehalte hebben. Als er serieuze banden opgaan dan de velg maar laten bijwerken want ik vind ze wel mooi en apart en hopen dat ik dan wat beter oplet ??

Link naar reactie
1 uur geleden, pampus zei:

die rimsavers vind ik wel een erg hoog tokkie gehalte hebben

Ze zijn leverbaar in de kleur van je velgranden. Dan zie je ze nauwelijks.

Voor brokkenpiloten die graag op grote wielen en lage banden rondrijden, zijn die best het overwegen waard denk ik :sFun_whistle:.

aangepast door Emi
Link naar reactie
Op 21-3-2017 om 21:55, Frenkie zei:

Tja, op de OEM velgen vallen de banden iets over de velgrand, maar als je een stoep pakt, weet ik ook niet of dat voldoende is. Als je het niet erg vindt ga ik het niet testen voor je.....

Beetje flauw Frank, vind je ook niet, je kan toch gewoon ff uitproberen.....

• Like 1
Link naar reactie
Op 22-3-2017 om 17:37, sandere39 zei:

Laat ik nou een setje zwarte 326 m velgen hebben staan......

Hmmmmm, spuit ze ff zilver, wie weet, zwart vind ik niet echt....

Link naar reactie

ik zou overigens serieus die velgrandbeschermers overwegen, vind ze op de foto's totaal niet opvallen en als het niet bevalt haal je ze er zo vanaf en verkoop je ze eventueel door.

overigens @Frenkie maakt het niks uit of het OEM velgen zijn of niet qua uitsteken. hangt helemaal af van de velg (zowel OEM als aftermarket)

Link naar reactie

^ Pampus overweegt om de 296 velg eronder te zetten, die standaard op zijn (en mijn) uitvoering werd geleverd. Bij deze velg worden door BMW af fabriek standaard Potenzas geleverd en die banden in de maat zoals ze erop zitten, steken iets buiten de velg uit. Dus dat wilde ik hem even meedelen.

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Sander heeft gelijk, ik bedoel 326, dat staat ook op mijn Vin optie lijst en het plaatje is ook 326, hoe ik aan 296 kom is ook voor mij een raadsel, want ik vind die niet mooi.

voorlopig blijven we maar lekker doorrijden op m'n M6 replica, de schade zit er al op en het zal wel. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in