Ga naar inhoud

E10 tanken vanaf 2017


ad k

Aanbevolen berichten

Zeker Sander, dat ie dus minder verbruikt is me gebleken. En voor het overige is het gewoon de ervaring die ik heb opgedaan, nadat ik er niet aan wilde dat het wat zou uitmaken.

Ik hoop wel dat je er niet al te zwaar in zit, want dat is mijn bedoeling zeker niet. Ik waardeer je mening altijd zeer!

Link naar reactie

De enige reden dat een auto beter loopt op een hoger octaan getal is dat die ene combinatie de brandstof op exact het juiste moment (ideale) kan laten ontbranden bij een specifieke belasting. Ik hen het met je eens dat door het simpel weg verhogen van een octaanwaarde dit geen toegevoegde waarde heeft. Maar goed in de racerij wordt afhankelijk van het circuit de brandstof samen stelling aangepast cq octaanwaarde.De fabriekswaarde in je auto boekje geven dan ook een gemiddelde waarde aan. 

Link naar reactie

Helaas is de toevoeging van ethanol geen verbetering voor je auto , is eerder een verslechtering geboren uit een Politieke Franse EU  lobby om de ethanol productie (industrie) in plaats van benzine import te stimuleren (klimaat + politiek). Dat je auto wellicht daar door minder presteert of oudere auto's problemen krijgen met pakkingen en of rubberslangen welke oplossen in ethanol is ook weer goed voor het milieu zodat die auto's eerder van de weg verdwijnen of de herstel markt weer een boost krijgt.

Link naar reactie
49 minuten geleden, MNZ3M zei:

Maar ja het voorjaar komt weer dichter bij en komen er vast weer andere onderwerpen.

Haperende dakjes, sticky steering, muggen op de motorkap, welke olie smeren we, etc. etc., we blijven moed houden......

aangepast door Frenkie
Link naar reactie
13 uren geleden, Horus zei:

 

Ik hoop wel dat je er niet al te zwaar in zit,

Haha nee hoor maak je niet druk, ik probeer alleen wat sagen en legendes te ontkrachten.

 

Het is mij wel duidelijk dat er maar weinigen zijn die weten hoe de boel werkt ,als je dat weet dan kun je dingen beredeneren.

Ik weet ook niet alles hoor zeker niet maar dan zoek ik het gewoon uit,internet is een geweldige vindplaats als je de juiste informatie weet te kiezen.

 

Nog 1 keer, een hoger octaangetal zorgt voor een tragere verbranding en is daardoor beter geschikt voor motoren met een hogere eindcompressie waaronder :m:  turbo en compressor motoren en motoren voor  de racerij of anderzins opgevoerde motoren etc

 

Om toch weer terug te keren op de originele vraag van Ad volg deze link en lees de info.

 

http://www.e10benzine.nl/

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 5 jaren later...

Ik kan wel zeggen dat ik een bmw 316TI van 2004 met 115 pk eens aangeschaft hebt en na een paar tankbeurten met E10 dat mijn motor begon te pingelen en niet soepel liept nou meteen overgestapt naar het tanken van E5 (98) geen gepingel meer en motorisch en beter acceleratie van de motor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.