Ga naar inhoud

Kofferdeksel ontgrendelt niet helemaal lekker

difrosti

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen doet mijn kofferontgrendeling het niet lekker. Zowel met de knop binnen als met de AB hoor ik een zachtere klik dan voorheen. Maar: ik kan het kofferdeksel dan wel openen!

Maar als ik hem dan weer dicht gooi, dan valt hij niet in het slot. Het deksel blijft dan los liggen. Het mechanische slotdeel zit dan namelijk weer in de 'gesloten' stand. Als ik dan nog een keer op de AB druk, dan spring het slot weer open en kan ik hem gewoon dichtgooien. Sindsdien doe ik een 'dubbelclick' op de AB of knop en dan gaat het meestal wel goed. 

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik weet dat mijn accu minder wordt, dus ik dacht dat dat invloed kon hebben, maar het doet zich ook met draaiende motor voor.

aangepast door difrosti
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb precies hetzelfde, heeft sowieso met temperatuur te maken bij mij. Mijn plan is om gewoon eens wat WD40 te proberen. Weet iemand of dit kwaad kan? Ik heb een slotenmaker wel eens horen zeggen dat dit stof aantrekt en zo uiteindelijk voor extra slijtage kan zorgen namelijk...

Link naar reactie

in een normaal slot (waar je een sleutel in steekt) is dit inderdaad niet zo handig, daar hoort grafiet in om te smeren.

voor de sluiting van je kofferbak maakt het niet uit (niet je sleutelgat dus, maar de sluiting middenonder de klep)

Link naar reactie

Ik heb inmiddels ook wd40 in het mechanisme gespoten. Toestand blijft hetzelfde. Maar het kan echt een temperatuurdingetje zijn. Het is pas sinds een week. 

Time will tell, maar niet aan mij: ik heb de auto vandaag ingeruild (en niet vanwege het slotje ;-)). Ik heb afgelopen zomer namelijk een motorongeluk gehad en kan sinds een tijdje weer autorijden. De lage in- en uitstap van mijn geliefde Z4 is voorlopig lastig. Vooral als ik krap geparkeerd sta: de deur gaat niet ver genoeg open om er fatsoenlijk pijnvrij uit te komen. Vandaar een zoektocht naar iets anders. Maar er komt ooit vast wel weer een BMW Z*!

Link naar reactie

^ In de MX-5 is het ook zo, maar in iets mindere mate. Dat komt denk ik omdat de deuren wat minder lang zijn en daardoor iets verder open kunnen. Maar de lage zit is ook nog lastig. Maar ik gebruik de MX-5 heel weinig. De Z4 is mijn daily driver.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in