Ga naar inhoud

Achterruitverwarming hardtop werkt niet.


Zzzztje

Aanbevolen berichten

Mijn achterruitverwarming van de hardtop werkt niet. Verwarming van de soft top werkt wel. Ohmse weerstand van verwarmingsdraad is ok. Zekeringen 20 en 25  zijn ook ok. Geen spanning op de bajonet aansluiting van de hardtop, Ook geen van beide zijden is geaard (verwacht dat 1 zijde aan aarde zit?). De Z4 van het zomer gekocht, geen idee of het ooit gewerkt heeft. Enig idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry for replying in english.

did you try some contact spray on both bayonets and receivers?

I recently bought a hardtop and had the same problem. Sprayed and used a q-tip to clean away a bit of surface grime and they worked afterwards.

just an idea....

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo Zzzztje,

 

Ik was laatst bij Ruud en had hetzelfde probleem bij hem neergelegd.

Hij heeft het niet kunnen oplossen, maar vermoedde iets met het feit dat de canbus de kap niet registreert. Hij kwam tot die conclusie omdat het mechanisme voor de softtop nog steeds reageerde, wat eigenlijk niet zou moeten. Hij zou zich verder gaan informeren.

 

We hebben afgesproken dat we er een volgende keer nog eens naar kijken, maar ik vermoed dat dit volgende winter wordt. De kap is mooi, maar zonder is mooier :cool:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik houd mijn Z4 3.0 2003 uiteraard graag in top conditie en ik merk dat de achterruitverwarming het niet doet. Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic. Het vreemde is dat ik met mijn auto er bij 3 Z4's ken met niet functioneerden achterruitverwarming. Allen uit 2003. Het lijkt vaker voor te komen. Wie weet er of er bekende oorzaken zijn voor dit? Dank alvast.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.