Ga naar inhoud

Z3 Roadster M uit Amerika


leonsick

Aanbevolen berichten

1 uur terug, IBMW zei:

....stel er staat een occasion in de US voor 20K, wat zou je dan in totaal met fatsoenlijk transport betalen?

Er speelt nog één extra factor mee: leeftijd...

Als je droomauto-in-spe jonger is januari '98 moet-ie langs 'Lelystad' voor het papierwerk; oudere auto's kunnen bij ieder RDW-station gedaan worden en zijn daarmee een stuk goedkoper. 

Met een jonge auto kan je ook nog het geluk hebben BPM te mogen afdragen.

 

Mijn recente Japan-import was door een handelaar naar Europa gehaald en ingeklaard.

Daar heb ik alleen nog met de RDW-kosten en -papierwerk te maken. 

 

Ik ben geen specialist, en heb ter illustratie onderstaande geleend van de interwebs

 

kosten-overzicht-auto-import.jpg

 

(((aanschafprijs van de auto + € 1.500 transportkosten) x 10% invoerrechten*) x 21% *BTW) 
Hierbij komen de kosten van transportverzekering ( 1,5%) en cargadoorskosten ( het uit de container halen en afwikkelen van betalen van de invoerrechten) van ongeveer € 525 exclusief BTW.

Auto's ouder dan 30 jaar zijn vrijgesteld van invoerrechten en u betaalt 6 % BTW.

.
De kosten voor de individuele RDW typegoedkeuring bedragen minimaal €1.200. Auto's met een toelating van voor 01.01.1998 kunnen met het Amerikaanse kenteken (Certificate of title) worden aangeboden bij de RDW.  Er is geen individuele typegoedkeuring meer nodig voor deze auto's. De auto dient wel in orde te zijn voor de APK en voorzien te zijn van Europese koplampen.

 

Als ik jouw voorbeeld van 20K gebruik en aanneem dat bovenstaande een conservatieve schatting is (€1500 voor uitsluitend transport lijkt me érg ruim!) ziet het sommetje er zó uit:

((20.000 + 1.500) x 1.1) x 1.21 + (0.015 x 20.000) + (525 x 1.21) = 28616.5 + 300 + 635.25 = 29.551, 75

Link naar reactie
3 uren geleden, IBMW zei:

Dank pim.  Ik ben eigenlijk benieuwd wat zo'n traject nu zou kosten in verhouding tot het kopen van een Z3 hier.  Dus stel er staat een occasion in de US voor 20K, wat zou je dan in totaal met fatsoenlijk transport betalen voordat je hier kunt instappen en rijden?

 

Met vervoer, BTW, inklaring en keuring etc. komt er met gemak 6K bij.

aangepast door Emi
Link naar reactie
4 uren geleden, IBMW zei:

Dank pim.  Ik ben eigenlijk benieuwd wat zo'n traject nu zou kosten in verhouding tot het kopen van een Z3 hier.  Dus stel er staat een occasion in de US voor 20K, wat zou je dan in totaal met fatsoenlijk transport betalen voordat je hier kunt instappen en rijden?

Het komt inderdaad neer op zo'n 6k erbij.

 

aangepast door leonsick
Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties m.b.t. importkosten. Dat is ieder geval een bedrag om serieus rekening mee te houden bij evt. verschepen naar NL...;-).  Wel vind ik de Z3M occasions in de US (veel) goedkoper dan in NL voor zover ik kan bepalen dus er is denk ik wel financieele ruimte om iets dergelijks te doen.

Link naar reactie
Zojuist, IBMW zei:

 de Z3M occasions in de US (veel) goedkoper dan in NL 

 

Die uit de US zijn wat minder waard dan de Europese omdat die voor bouwjaar 2001 een S52 motor (240 pk) hebben en niet de Eurpese S50 motor (321 pk).

Link naar reactie
16 uren geleden, Emi zei:

 

Die uit de US zijn wat minder waard dan de Europese omdat die voor bouwjaar 2001 een S52 motor (240 pk) hebben en niet de Eurpese S50 motor (321 pk).

Ah ja natuurlijk, dat is zeker een verschil maar als ik de huidige Z3M prijzen hier zie (voor nette exemplaren), dan lijkt het wel alsof er meer moet zijn dan alleen de motor om dit verschil te maken?

Link naar reactie
Op 1-11-2016 om 22:19, Emi zei:

 

Thnx! :)

 

Maar op een Z3 ben ik hem in ieder geval nog niet tegengekomen. Wel 405 maar die wordt in mijn Nederlandse(!) brochure gewoon ImoIarot genoemd. Interessant. Als Imola-fan ga ik dit eens haarfijn uitzoeken <_<.

 

Imolarot 2 op een M coupe gevonden!

 

 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 3-11-2016 om 09:22, IBMW zei:

Ah ja natuurlijk, dat is zeker een verschil maar als ik de huidige Z3M prijzen hier zie (voor nette exemplaren), dan lijkt het wel alsof er meer moet zijn dan alleen de motor om dit verschil te maken?

Met alle respect juist de motor maakt de M roadster, en daar zit ook de hoge prijzen in van de EU spec modellen.

US Spec M is bepaald niet populair door het veel lagere vermogen van deze Z3.

Link naar reactie
30 minuten geleden, bofkont zei:

niet populair door het veel lagere vermogen van deze Z3.

 

Het is niet alleen het lagere vermogen. Een S52 motor is gewoon een andere motor dan een S50 of S54.

Link naar reactie

De USA versie heeft de S52 B32 motor met  3152 cc en 240 PK   een gelijkenis er niet met het M52 blok van de  2,3l of 2,8l motor  USA versie maar uiteraard zijn er wat onderdelen het zelfde

Het M blok is gietijzer van wegen de sterkte en beter bestand tegen hoge druk en toerentallen.

De overige 6 cilinder motoren zijn giet alluminium. Verder heeft de M versie een ander onderstel en grotere remmen.

Link naar reactie
14 uren geleden, MNZ3M zei:

De USA versie heeft de S52 B32 motor met  3152 cc en 240 PK   een gelijkenis er niet met het M52 blok van de  2,3l of 2,8l motor  USA versie maar uiteraard zijn er wat onderdelen het zelfde

Het M blok is gietijzer van wegen de sterkte en beter bestand tegen hoge druk en toerentallen.

De overige 6 cilinder motoren zijn giet alluminium. Verder heeft de M versie een ander onderstel en grotere remmen.

Ah juist dat was dus alleen het geval bij de US Spec E36 M3 dan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.