Ga naar inhoud

Z3 Roadster M uit Amerika


leonsick

Aanbevolen berichten

Goedendag!

 

Ik heb onlangs een Z3 M 3.2L (USA Spec) in Amerika gekocht. Ik ben benieuwd of er iemand al ervaring heeft met het keuren van een Amerikaanse Z3 en welke aanpassingen moeten worden uitgevoerd. Ik moet sowieso voor de keuring naar rdw Lelystad, want hij is van '98. Alvast bedankt!
 

Screen Shot 2016-09-29 at 11.26.36.png

Screen Shot 2016-09-29 at 11.26.45.png

aangepast door leonsick
Link naar reactie
37 minuten geleden, vester86 zei:

geen idee van de keuring, maar WAT EEN GAAF DING. ben niet zo van de Z3 maar deze uitvoering mag er wezen!

Ha! Bedankt! Alles zit erop en aan; cruise control, Harman Kardon. Misschien alleen even wat oranje knippers/ verlichting glaasjes vervangen voor witte..

Link naar reactie

Mooi hoor, maar wat is de kleur nu precies? Komt op de foto's niet goed over, lijkt een soort van vaal oranje?

Nog even iets: elke import auto moet langs de RDW, ongeacht bouwjaar.

Veel succes en plezier ermee!

Link naar reactie
8 minuten geleden, Frenkie zei:

Mooi hoor, maar wat is de kleur nu precies? Komt op de foto's niet goed over, lijkt een soort van vaal oranje?

Nog even iets: elke import auto moet langs de RDW, ongeacht bouwjaar.

Veel succes en plezier ermee!

Kleur is Imola Rot 2. Ik weet dat een auto langs het rdw moet voor keuring, echter voor auto's buiten de eu/ eva, en tevens jonger dan 1998 moet deze expliciet worden gekeurd in Lelystad. Ik was benieuwd of er mensen weten of er zaken moeten worden aangepast om deze auto op een ''Europees'' kenteken te krijgen, aangezien de auto wel Europese koplampen heeft.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk eigenlijk dat je vrij weinig zult hoeven laten aanpassen; volgens mij respecteert RDW "beperkingen" van Amerikaanse auto's juist grotendeels. Ik heb eerder een '92 Miata gehad inclusief kleine kentekenplaten (aantekening op het kentekenbewijs), werkende sidemarkers, werkende dagrij verlichting, etc. Mocht allemaal volgens het kentekenbewijs ...

Link naar reactie
5 minuten geleden, 2.5si zei:

Ik denk eigenlijk dat je vrij weinig zult hoeven laten aanpassen; volgens mij respecteert RDW "beperkingen" van Amerikaanse auto's juist grotendeels. Ik heb eerder een '92 Miata gehad inclusief kleine kentekenplaten (aantekening op het kentekenbewijs), werkende sidemarkers, werkende dagrij verlichting, etc. Mocht allemaal volgens het kentekenbewijs ...

Klinkt goed, bedankt!

Link naar reactie
3 uren geleden, Scorpion zei:

Mooi, nice

Ben wel benieuwd naar het verhaal achter de koop!?

 

 

Okay leuk! Dat was ook el een mooi verhaal eigenlijk. Ik had deze auto al een paar dagen op ebay USA gespot, waar het hoogste bod nog erg laag stond, ondanks dat de veiling binnen enkele dagen zou gaan sluiten. De uitgebreide advertentie, een filmpje, goede verkoper-recensies en de gunstige prijs maakten dit echt een interessant object voor mij.

 

Op het ''moment supreme'' (ofwel 20 seconden voor het sluiten van de veiling) kwam ik erachter dat mijn paypal account niet goed was gekoppeld om een bod uit te brengen op de Amerikaanse Ebay site. Ik was er stuk van. De auto was voor een lagere prijs geveild, dan mijn bod, echter ik kon mijn bod dus niet plaatsen. Ik gemaild naar die verkoper dat ik er kapot van was. Vervolgens alsnog een deal kunnen sluiten. Ik heb werkelijk geen idee hoe hij onder dat andere bod uit is gekomen, maar ik heb alsnog een nette prijs betaald voor de auto, ondanks de hoge invoerkosten (aanschaf + transport x 1,1 invoerrechten x 1,21 btw en dan nog de inklaring/afhandeling in de Rotterdamse haven. 

 

Lang verhaal kort; ik en m'n vriendin zijn gek op de z3 (coupe) en konden 'm niet weerstaan. We weten nog niet wat we gaan doen met de auto. Waarschijnlijk even van genieten en vervolgens te koop aanbieden (wachten op een liefhebber).

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Mag ik vragen wat een dergelijke import nu uiteindelijk gekost heeft?  M.a.w. hoeveel euro/dollar ben je nu kwijt bovenop de aanschafprijs?  Dan weet ik hoe ik de Amerikaanse prijzen moet waarderen als ik ook ga importeren...:petje:

Link naar reactie
22 minuten geleden, Ka4 zei:

 

hier

 

Thnx! :)

 

Maar op een Z3 ben ik hem in ieder geval nog niet tegengekomen. Wel 405 maar die wordt in mijn Nederlandse(!) brochure gewoon ImoIarot genoemd. Interessant. Als Imola-fan ga ik dit eens haarfijn uitzoeken <_<.

aangepast door Emi
Link naar reactie
2 uren geleden, IBMW zei:

Mag ik vragen wat een dergelijke import nu uiteindelijk gekost heeft?  M.a.w. hoeveel euro/dollar ben je nu kwijt bovenop de aanschafprijs?  Dan weet ik hoe ik de Amerikaanse prijzen moet waarderen als ik ook ga importeren...:petje:

Ik hanteer deze berekening;

Aanschafprijs + transportkosten x 1,1 invoerrechten ( over aanschafprijs/ transportkosten) x 1,21 btw = totaal bedrag in dollars exclusief inklaren en afhandeling haven Rotterdam ( 600 euro). Daarna komen er nog keuringskosten bij voor het Nederlandse rdw. Het lijkt een hele lijst, maar het is goed te doen zolang je scherp aankoopt

aangepast door leonsick
Link naar reactie

Gefeliciteerd! Wat je van ver haalt is lekker :)

 

Wellicht oftopic: toch interessant om te horen dat het invoeren uit Amerika in de praktijk gebeurt.. Af en toe zijn de prijzen erg interessant daar, zie bijvoorbeeld een Z4M (welliswaar met aardige KM-stand, en zonder stoelverwarming): http://www.ebay.com/itm/2008-BMW-M-Roadster-Coupe-M-Roadster-Convertible-2-Door-/381834246796

Link naar reactie
11 uren geleden, leonsick zei:

Ik hanteer deze berekening;

Aanschafprijs + transportkosten x 1,1 invoerrechten ( over aanschafprijs/ transportkosten) x 1,21 btw = totaal bedrag in dollars exclusief inklaren en afhandeling haven Rotterdam ( 600 euro). Daarna komen er nog keuringskosten bij voor het Nederlandse rdw. Het lijkt een hele lijst, maar het is goed te doen zolang je scherp aankoopt

Ja dat las ik....maar waar praten we nu over in euro's  als je transportkosten, invoerrechten, inklaren en afhandeling bij elkaar optelt? Anders gezegd: wat ben je nu kwijt zonder de aanschafprijs mee te rekenen?

Link naar reactie
30 minuten geleden, IBMW zei:

...als je transportkosten, invoerrechten, inklaren en afhandeling bij elkaar optelt?

Op transport- en administratiekosten na zijn dat vooral percentages van de aanschafprijs.

 

Vuistregel voor transport uit de States is +/- 1000 Euro per voertuig.

Afhankelijk van de kwaliteitseisen die je aan vervoer/verzekering stelt en de hoeveelheid auto's die je per keer importeert kan dat duurder of goedkoper uitvallen

 

Link naar reactie
55 minuten geleden, pimgmx zei:

Op transport- en administratiekosten na zijn dat vooral percentages van de aanschafprijs.

 

Vuistregel voor transport uit de States is +/- 1000 Euro per voertuig.

Afhankelijk van de kwaliteitseisen die je aan vervoer/verzekering stelt en de hoeveelheid auto's die je per keer importeert kan dat duurder of goedkoper uitvallen

 

Dank pim.  Ik ben eigenlijk benieuwd wat zo'n traject nu zou kosten in verhouding tot het kopen van een Z3 hier.  Dus stel er staat een occasion in de US voor 20K, wat zou je dan in totaal met fatsoenlijk transport betalen voordat je hier kunt instappen en rijden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.