Ga naar inhoud

Automatische verlichting E85 2003

Aanbevolen berichten

Graag jullie hulp...

Vandaag viel mij op dat als ik mijn knop van de verlichting op "A" automatisch heb staan de verlichting (xenon) gewoon blijft branden, overdag, terwijl dit voorheen alleen gebeurde als het donker/schemerig werd. 

Nu heb ik onlangs wat spuitwerk aan mijn auto laten doen waarbij ze de voorbumper hebben moeten demonteren. Kan het zijn dat er ergens een sensor zit wat los zit of defect is? Of kan het iets anders zijn.....

De knop van de verlichting werkt gewoon op alle standen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr.

Ed

Link naar reactie

@Horus volgens mij (correct me if i,m wrong) is de sensor welke aan de binnenzijde zit uitsluitend bedoeld voor de automatische dim toestand van de spiegel(s) immers zou je met het dak dicht rijden zou de sensor denken dat het donker is, volgens mij zit de sensor welke de licht intensiteit aan de buitenzijde registreerd aan de buitenkant dus bij de regensensor.

Zelf heb ik hier nogal wat akkefietjes mee gehad, en mijn (tijdelijke) oplossing was om het kapje welke de sensor verbergt eraf te halen en vervolgens de sensor stevig tegen het glas te drukken, hiermee waren mijn problemen met de sensor (hetzij tijdelijk) opgelost, ik vermoed zelf dat de luchtbel welke aan de buitenzijde goed zichtbaar is hier de oorzaak van  is. 

Wellicht kunnen de experts onder ons dit verhaal bevestigen dan wel ontkrachtigen.

aangepast door Bambam
Link naar reactie

Horus heeft het dan ook over de sensor die aan de ruitkant van de achteruitkijkspiegelhouder (2x woordwaarde) zit (als ik t zo lees)

Een luchtbel in de hechtkit of een defecte sensor kunnen debet zijn aan een niet werkende automatische verlichting.

Link naar reactie
15 uren geleden, sandere39 zei:

Horus heeft het dan ook over de sensor die aan de ruitkant van de achteruitkijkspiegelhouder (2x woordwaarde) zit (als ik t zo lees)

Klopt; had ik de probleemstelling dus ook niet goed door.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

En dit schrijven ze erbij.

Licht und Regensensor für BMW E 46,60,61,63,64,87,90,91,92,93, Z 4

zu je 1 Stück mit Klebepad / Gelpad ( ohne Steuereinheit )

Regen-, Licht- und Klimasensoren in bester Qualität vom OE-Hersteller

Artikelnummer : SOL 193 B

Regen-, Licht- und Klimasensoren in bester Qualität vom OE-Hersteller

Immer mehr Fahrzeuge sind bereits in der Basisversion mit einem Regen- oder Lichtsensor ausgestattet. Bei BMW kommt seit 2003 auch ein Antibeschlagsensor zum Einsatz, der die Klimaanlage steuert.

Das Umsetzen der Optikeinheit von der alten Scheibe ist zwar in den meisten Fällen möglich, jedoch muss dazu das Klebeplättchen - die glasklare Klebeverbindung zwischen Optikeinheit und Scheibe - erneuert werden. Je nach Modell kann dies sehr zeitaufwendig sein. Schneller und einfacher ist die Verwendung einer neuen Optikeinheit (alle unsere Optikeinheiten sind bereits mit einem Klebeplättchen ausgestattet).

Um die einwandfreie Funktion der komplexen Steuerungselektronik sicherzustellen, sollten hierbei nur Originalteile verwendet werden. Bei allen von uns angebotenen Sensoren/ Optikeinheiten handelt es sich deshalb ausschließlich um Originalteile. Die andernorts angebotenen Nachbauteile führen unter Umständen zu Problemen bei der Montage oder gar zu Fehlfunktionen.

Sehen Sie sich auch meine anderen Artikel an!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in