Ga naar inhoud

Hardtop vragen

Larsy

Aanbevolen berichten

Als ik nu een hardtop wil plaatsen op mijn zzz (1999 facelift).

Moet je dan bij elke zzz een hardtop motage set hebben steken

of is er op een zzz model na 99/2000 iets anders voorzien ...(of niets voorzien?)

of zijn deze sets altijd hetzelfde.

kun je een hardtop ook enkel vooraan vast maken ( dus enkel om hem te gaan ophalen ?)

aangepast door Larsy
Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• alle hardtops hebben een ,montageset nodig
  • bij mijn weten is die montageset nooit af-fabriek/dealer al gemonteerd, ongeacht bouwjaar (misschien tenzij de auto origineel met hardtop is geleverd)
  • er zijn twee sets in omloop: één voor BMW hardtops, één voor Wiesmann hardtops. Let op: die zijn NIET onderling uitwisselbaar!!
  • een hardtop alleen vooraan vastzetten om 'm op te halen zou ik niet doen, de kans op stress-scheuren in het kunststof van de hardtop is - naast het substantiële veiligheidsrisico - 't minste wat er kan gebeuren...
Link naar reactie

Ruud vertelde mij ooit dat je een hardtop wel alleen vóór kunt vastzetten, als je hem dan achter maar helemaal vastplakt met ducttape. Hij zei dat hij dat vaker heeft gedaan. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Ja daar kan ik wel inkomen dat da zou lukken , maar ductape durf ik niet op een auto te plakken :o.. Als dat blijft pakken (door de zon/warmte) heb je iets ergs voor aan je lak.

misschien kan je het nog opvullen aan de binnenkant .

Maar dan voor een heel kort stukje rijden.

voor mij was het 2 uur rijden dus heb ik de hardtop maar laten gaan ... Jammer de prijs was goed .

Link naar reactie
Op 4/9/2016 om 22:55, HAL2001 zei:

Ruud vertelde mij ooit dat je een hardtop wel alleen vóór kunt vastzetten, als je hem dan achter maar helemaal vastplakt met ducttape. Hij zei dat hij dat vaker heeft gedaan. 

Dit klinkt gevaarlijk.

Hij is wel zwaar...(ongeweer 30 kilos) ik begrijp dat in principe, als alles goed gaat het zou werken...maar als jij een harde bocht neemt, of moet je plotseling heel hard remmen...of, nog erger, in het geval van botsing de risico voor de veiligheid van de bestuurders en ook de andere mensen is hoog.

De hardtop is vastbehoud op de voorkant door 2x M8 bouten. Aan de achtenkant door de bevestiging. Deze zijn gemonteerd op de auto met 3 bouten elkaar. Nou, ja, je kunt tijdelijk een (of beter twee) bouten gebruiken voor de bevestiging, maar alleen maar de voor bouten en duct tape zou ik het nooit adviseren.

De bevestiging zijn voor alle Z3 altijd dezelfde. Toen ik heb mijn hardtop gekocht op mijn oude Z, heb ik voorhand de bevestiging gekocht en gedemonteerd.

aangepast door Gundun
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Gundun zei:

De bevestiging zijn voor alle Z3 altijd dezelfde.

Dat is alleen waar voor zover het om originele BMW hardtops gaat. Dan maakt het inderdaad niks uit of het voor of na de facelift is, etc. Maar voor een Wiesmann hardtop heb je - zoals Pim hierboven ook al aangeeft - echt 100% zeker een Wiesmann bevestigingsset nodig. Je kunt geen BMW hardtop bevestigen met een Wiesmann set en omgekeerd ...

Link naar reactie

Juiste opmerking 2.5si...ik bedoel dat OEM hardtops zijn dezelfde voor alle jaren en versies van Z3's.  Dit is alleen geldig voor OEM hardtops uiteraard.

Wiesmann heeft zijn eigen bevestigingen

Hamann heeft zijn eigen bevestigingen

:)

aangepast door Gundun
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hamann kan je gerust bliven dromen...ze zijn belachelijk zeldzaam, niet te vinden...en degene die willen het verkopen (maakt niet uit welke kleur) vragen van 3 tot 5 keer meer dan een OEM hardtop :P

Wiesmann vind ik niet mooi...maar het is persoonlijk.

aangepast door Gundun
Link naar reactie

pss die Hamann is idd mooi zeg!

Ik deel je mening van de Wiesmann.

Ik heb dus een OEM in zwart metallic.

Heeft iemand daar wel eens een hardtop spoiler voor gezien?

Voor de MX5 zijn ze er wel en dat vind ik erg cool.

DSC_1953.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in