Ga naar inhoud

Koppakking vervangen of Z vervangen, wat vinden jullie?


Guido

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb erg veel genoten van mijn Z3 de afgelopen 4 jaren, waarbij ik tijdens mijn laatste beurt 4 nieuwe banden op de Z heb laten zetten, omdat ik in de veronderstelling was dat ik er nog wel even door mee zou rijden. Ooit met 70.000 gekocht en nu 210.000 aangetikt, gebeurde er iets vervelends. Een oververhitting van de motor met daarbij een kapotte radiateur en een kapot koelreservoir. Auto toen zo snel mogelijk aan de kant gezet, helaas ging die wit roken en dat was dus het reservoir met koelvloeistof. Dit is uiteindelijk gereperareerd.

 

Echte issues zijn er misschien hierdoor bijgekomen, er zijn twee koelvloeistoflekkages verholpen, alleen nog een koppakking. Helaas is dit op twee locaties in Frankrijk gebeurd. De laatste garage merkte aan het einde pas op dat de koppakking ook vervangen moet worden door lekkage. Dat doen ze niet in Frankrijk, dus dat in Nederland. Ik heb ongeveer 1200 aan reparatie gehad en hik nu tegen een nog onbekende prijs van een koppakking vervanging aan te kijken. Aangezien ik vanuit Parijs naar de Pyreneeen heb gereden met dus waarschijnlijk een lekke koppakking, zal de motor misschien ook nog schoongemaakt moeten worden (of gebeurt dat standaard al?). Groot probleem is dat ik niet weet of mijn geliefde Z het nog waard is om gerepareerd te worden. Volgens verscheidene bronnen kan zo'n dergelijke reparatie tussen de 1000 en 2000 liggen als er evt. ook nog bijkomende zaken zijn. Desondanks is de Z nu ook niet veel meer waard in deze staat 8-)

 

Graag hoor ik jullie mening.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1 minuut geleden, beermw zei:

Wat zijn je alternatieven?

 

Een andere auto kopen, hoogstwaarschijnlijk niet zo leuk als een Z

Link naar reactie

Ah zo, als ik een andere aanschaf moet er een vierzitter voor terugkomen, dat is makkelijker bij gezinsuitbreiding in de toekomst 8-) auto hoeft overigens nog niet erg groot. Heb zelf al rondgekeken en vond een Suzuki Swift Sport wel leuk, of een Fiesta met een leuke motorisering.. Dat is eerder een leuke auto dan een mooie auto. Zeg pakweg rond de 9000 euro voor iets anders, dat was mijn Z ook destijds.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Misschien een open deur maar ik zie dat je in Moordrecht woont. Dat is zo'n beetje naast Roodkapje. Ben je daar al even langs geweest? Hij kan waarschijnlijk redelijk snel een diagnose stellen en je vertellen wat de eventuele kosten zijn.

Link naar reactie

Ik denk dat alleen het vervangen van de koppakking een no brainer is als dat het enige is wat moet gebeuren.

Maar het echte gevaar zit 'm in dat ie heet geweest is. Dat kan een behoorlijk kromme kop opleveren; die kan wel gevlakt worden, maar teveel kan een probleem zijn, en hij kan ook lek zijn (scheurtjes).

De hoeveelheid werk aan de kop zelf (door een revisiebedrijf) kan een aanzienlijke kostenpost zijn.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Het is jammer maar,

Oververhitting 

heb je geen lampjes die  gingen branden dan ?

 

ik zou de pakking enz.. zelf kopen en alles zelf doen is in totaal niet duur aan onderdelen . (Als je iets handig bent gewoon doen .)

 

 

 

heb je ook eens bekeken misschien kan je een ruilmotor vinden (goedkoop dan)..is misschien goekoper en kun je misschien zelf doen dan .

ik weet ook niet welke motor je hebt.

maar als het een 4 cil. Is dan zou ik het zelf nog doen (plaats en ruimte genoeg).

 

Ofwel verkopen met de gebreken

(en gewoon uitkijken naar iets anders)

aangepast door Larsy
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het was geen lekke koppakking maar een verkeerde diagnose. Lekkage van koelvloeistof door een broos geworden rubberen aansluiting. Sensor voor de ventilator is ook vervangen. Afgelopen dagen ging alles weer goed!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hi Guido,

 

Dat is nog es een meevaller!

 

Mij is 27 augustus hetzelfde overkomen, maar dan op de deutsche autobahn.

 

Ik sta ook voor dezelfde keuzes, laten repareren (met 317k op de teller), nieuw/gebruikt blok erin (M54B30), of afscheid nemen en laten opkopen....

 

Helaas is het het laatste geworden en staat hij nu op MP onder schadeauto's om er nog het meest uit te halen...

 

Het waren 6 (+11 jaar Z3 1.8) fantastische jaren...

 

Wees geprezen dat het jou bespaard is gebleven!

 

Nog vele jaren rijplezier gewenst!!!

 

Cheerz,

Wieme

Link naar reactie
  • Administrator

^Nee, geen link want dan wordt er indirect geadverteerd door een niet-donateur.

 

Wel zuur Wieme!  Hoe gaat het nu verder? Komt er weer een Z?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.