Ga naar inhoud

Nu nog garantie...

Aanbevolen berichten

Hoi,

Cool forum dit, veel informatie. Toch een vraag in een nieuw topic: ik heb nu sinds een week of drie een mooie Z4 uit 2003 2.5l in mijn bezit. Dat rijdt natuurlijk geweldig. Ik kom echter een paar dingen tegen die ik graag hier eens in de groep wil gooien. Ik heb er nu nog garantie op, en als er dingen zijn die niet horen dan kan ik er nu nog wat mee. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of het gedrag wat ik merk zo hoort of niet. De garage waar ik hem heb gekocht is niet helemaal naast de deur dus wil er niet voor niets naar toe. Komt-ie:

Bij het ontgrendelen met de centrale deurvergrendeling gaan de knipperlichten niet aan, bij het vergrendelen wel. Dat lijkt me niet de bedoeling.

De gordelverklikkers lijken het voor beide stoelen niet goed te doen. Als ik rij en ik doe mijn gordel los dan gebeurt er niets. Als ik zonder gordel wegrij, dan komt er soms wel en soms niet pas bij hogere snelheden een waarschuwing.

De cilinders van de achterklep lijken wat moe. Ik zou verwachten dat die kofferbak na ontgrendelen met een klein duwtje verder vanzelf open gaat; zoals de motorkap wel doet; deze achterklep moet ik echt helemaal open doen en hij dondert vrij hard dicht.

Ik hoor een piep (nog niet kunnen lokaliseren waar die vandaan komt) als ik bij alle snelheden voorzichtig gas geef of voorzichtig gas los laat. Bij hard gas of snel loslaten van het gas hoor ik de piep niet. Doet denken aan piepende snaar oid.

Het stuurgedrag tussen 50 en 80 vind ik soms wat vreemd. Bij stilstand en hogere snelheden doet het stuur precies wat het moet doen, maar rond deze snelheden heb ik het gevoel dat het stuur af en toe wat bokt (bijvoorbeeld terugsturen uit een bocht). Herkenbaar?

Verder is bij gas loslaten een roffel in de uitlaat te horen. Dat klinkt best OK, maar vroeg me af of dat normaal is of dat er ergens een filter toch een tandje ver open staat. 

Als laatste: als ik m uitzet klinkt na een paar seconden een flinke zucht vanonder de motorkap vandaan. Heb toch al wat auto's gereden maar dit geluid kende ik nog niet....

Een hele lijst.. hoop dat ik via dit forum wat informatie bij elkaar kan krijgen. Dank vast!

Overigens ook op zoek naar betere audio: die lijkt nergens op. Gelukkig daar veel info over op dit forum.

Link naar reactie

Welkom op dit forum, foto's worden op prijs gesteld! Rij je in een witte met zwarte velgen, vandaag gespot op de kruising bij Wittem !?

Voor wat je vragen betreft: die van mij heeft helemaal geen knipperfunctie bij ont/vergrendelen, wellicht is dit later door eerdere eigenaren geprogrammeerd. Heb je er alarm op zitten? 

Gordelverklikkers: geen idee, lijkt me wel een minor item.

Achterklep: herken ik wel, vooral het sluiten moet je met enig beleid doen, anders is je derde remlicht binnen de kortste keren gebarsten. Nieuwe gasveren kosten je overgens de kop niet.

Piep bij gasgeven: herken ik niet, mischien beetje olie / W 40  de juiste plekken?

Roffel in de uitlaat: ha ha, dat is nu net de lol met een zescilinder! Mooi toch, lekker zo laten en ervan genieten!

Bokken stuur: was het warm toen je reed? Ik kan alleen maar aan het beruchte resp. befaamde sticky steering denken, je voelt op de vreemdste momenten tegendruk, heel vervelend, forum staat hier vol mee. 

Zucht: idd hoor je dat, er wordt iets uitgeschakeld met enige vertraging na het uitzetten. De meer technisch onderlegde forumleden weten dat ongetwijfeld.

Maar meestal zucht ik zelf: wat heb ik weer lekker gereden!

Link naar reactie
5 uren geleden, Magchiel zei:

Hoi,

Cool forum dit, veel informatie. Toch een vraag in een nieuw topic: ik heb nu sinds een week of drie een mooie Z4 uit 2003 2.5l in mijn bezit. Dat rijdt natuurlijk geweldig. Ik kom echter een paar dingen tegen die ik graag hier eens in de groep wil gooien. Ik heb er nu nog garantie op, en als er dingen zijn die niet horen dan kan ik er nu nog wat mee. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of het gedrag wat ik merk zo hoort of niet. De garage waar ik hem heb gekocht is niet helemaal naast de deur dus wil er niet voor niets naar toe. Komt-ie:[/quote] 

welkom met je aanwinst en op dit forum! Heb zelf 2 maanden geleden ook een 2003 2.5i gekocht en ook wat garantiedingetjes gehad, kan het meeste wel voor je beantwoorden.

Bij het ontgrendelen met de centrale deurvergrendeling gaan de knipperlichten niet aan, bij het vergrendelen wel. Dat lijkt me niet de bedoeling.

is normaal. Kun je wel coderen (=aanpassen, met BMW software)

De gordelverklikkers lijken het voor beide stoelen niet goed te doen. Als ik rij en ik doe mijn gordel los dan gebeurt er niets. Als ik zonder gordel wegrij, dan komt er soms wel en soms niet pas bij hogere snelheden een waarschuwing.

hoort niet.

De cilinders van de achterklep lijken wat moe. Ik zou verwachten dat die kofferbak na ontgrendelen met een klein duwtje verder vanzelf open gaat; zoals de motorkap wel doet; deze achterklep moet ik echt helemaal open doen en hij dondert vrij hard dicht.

had ik ook. Heb er onder garantie 2 nieuwe veren op laten zetten en nu dondert ie iets minder hard dicht... Heb wel een spoilertje achterop die voor extra gewicht zorgt.

Ik hoor een piep (nog niet kunnen lokaliseren waar die vandaan komt) als ik bij alle snelheden voorzichtig gas geef of voorzichtig gas los laat. Bij hard gas of snel loslaten van het gas hoor ik de piep niet. Doet denken aan piepende snaar oid.

geen idee.

Het stuurgedrag tussen 50 en 80 vind ik soms wat vreemd. Bij stilstand en hogere snelheden doet het stuur precies wat het moet doen, maar rond deze snelheden heb ik het gevoel dat het stuur af en toe wat bokt (bijvoorbeeld terugsturen uit een bocht). Herkenbaar?

niet echt, behalve dat een uitlijning daar wellicht verbetring in KAN geven. Of heel nisschien versleten rubbers in de ophanging, maar dat zal verder onderzocht moeten worden. Beginnen met uitlijning kan sowieso geen kwaad, in het ergste geval staat alles al goed, in het beste wordt het er alleen maar beter op ;)

Verder is bij gas loslaten een roffel in de uitlaat te horen. Dat klinkt best OK, maar vroeg me af of dat normaal is of dat er ergens een filter toch een tandje ver open staat.

is normaal

Als laatste: als ik m uitzet klinkt na een paar seconden een flinke zucht vanonder de motorkap vandaan. Heb toch al wat auto's gereden maar dit geluid kende ik nog niet....

zit er toevallig een open luchtfilter onder de kap? Bij mn vorige auto had ik dat precies zo!

Een hele lijst.. hoop dat ik via dit forum wat informatie bij elkaar kan krijgen. Dank vast!

Overigens ook op zoek naar betere audio: die lijkt nergens op. Gelukkig daar veel info over op dit forum.

e.e.a. Hangt af van wat je nu hebt. Mocht je de basis 6 speaker uitrusting hebben dan zijn die speakers makkelijk te vervangen., heb ik zelf ook gedaan. Heb je HIFI of DSP dan moet je, behalve de speakers, ook je versterkerunit in de kofferbak EN de headunit vervangen... Behoorlijke klus en duur.

Link naar reactie
  • Administrator

Is idd codeerbaar, maar zit er toevallig geen dakmodule in. Druk eens 3x achterelkaar op de ontsluitingsknop (wel een paar tellen wachten daarna)

maar twijfel of dit onder garantie valt.

is idd niet goed maar denk dat dit ook niet onder de garantie valt

zal ook niet onder de garantie vallen

Dit zou misschien wel onder de garantie kunnen vallen (afhankelijk wat die piep is)

geen last van, zou ook niet weten wat het is

is normaal

is normaal.

Nou idd nog geen spijt van de aankoop  :171:

Maar welkom hier en vele veilige km's met je Z

Link naar reactie

Mijn z4 3.0 zucht ook als ik hem uitzet. Dacht altijd dat alleen de mijne zuchte maar is schijnbaar normaal. 

Mijn vrouw zegt altijd dat de auto zucht van verlichting dat ik weer schadevrij thuis gekomen ben.

• Like 1
Link naar reactie

Allen,

Thanx voor alle snelle reacties, weer veel van geleerd. 

Op 13-7-2016 om 22:20, Frenkie zei:

Rij je in een witte met zwarte velgen, vandaag gespot op de kruising bij Wittem !?

Haha, nee. Die van mij is zwart met crème interieur, Die witte heb ik gisteren toevallig ook zien rijden van Wittem naar Eys. En nog steeds tevreden hoor! Vorige cabrio was een MX5. Was ook erg leuk, maar dit is toch duidelijk meer auto. 

Van de gordel vind ik toch raar. Anyway, ik ga eens richting de garage met mijn lijstje.

Het sticky steering had ik gelezen voordat ik m ging kopen. Had daaruit begrepen dat dat eigenlijk bij alle snelheden wel speelde als het warm was. Het weekend dat ik dit had (lekker aan het touren in de Eiffel) was het idd warm. Ook dit zal ik aangeven bij de garage, maar het klinkt een beetje als ik hier druk doet het daar pijn. Of heeft iemand een tip hoe dit in een garage vastgesteld kan worden?

Heb ook nog een proefrit met een andere Z4 gemaakt, die had tijdens het rechtuit rijden zo'n dood stukje in het stuur naar links en rechts voordat-ie wat deed. Dat voelde helemaal verkeerd.

Nu nog mooie audio (geen versterker te zien, dus het zal wel super standaard zijn). Zeker de speakers achter de stoelen klinkend bedroevend. Heb idd leuke dingen gezien van Focal en Gladen. Heb zelf nog leuke versterker liggen. .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in