Ga naar inhoud

2 meter lang en toch in een Z3 of Z4?

Rolo

Aanbevolen berichten

Help, ik ben 2 meter lang en ik zou toch graag een Z3 of Z4 willen rijden. Ik weet dat het ook erg afhankelijk is van de verhouding boven / onder lichaam, maar wellicht kunnen bezitters hier toch in het algemeen iets over zeggen. Is de zit diepte van de stoelen bijvoorbeeld aan te passen en heb je nog behoorlijk zicht zonder tegen het dak aan te kijken? Daarnaast de vraag of in dit kader een Z3 of Z4 nog verschil maakt.

Ik hoop dat iemand met ervaring hierop wil reageren....

Link naar reactie
  • Administrator

Er zijn zeker members hier van rond de 2.00 meter. Er is ook al wel het nodige over geschreven. Als je zoekt op "lang" en "bult" kom je voor de Z3 in ieder geval het nodige tegen over de mogelijkheden om de beenruimte feitelijk te verlengen. Zie bijvoorbeeld hier, maar er is meer (zelf dus ook even zoeken).

Bij de Z4 zijn die mogelijkheden wat minder, maar daar zou je in ieder geval het verschil tussen elektrische en niet-elektrische stoelen kunnen uitproberen. Dat scheelt toch weer een cm of drie vanwege de motoren die onder de elektrische stoelen hangen. Daar kun je natuurlijk ook andere stoelen inzetten die nog lager zijn. Ik heb het sterke vermoeden dat Recaro's of soortgelijke "racestoelen" bijvoorbeeld substantieel lager zijn. Bij een Z4 kun je dus vooral meer ruimte creëren voor je bovenlijf.

Kortom, zoals Rob (Lightning) al zegt: je kunt het beste eens wat gaan uitproberen. Dan zie je of het past, of dat je extra ruimte nodig hebt en of dat voor je benen of voor je bovenlijf nodig is.

Link naar reactie

Hi,

Ik ben zelf 190 en heb in m'n Z4 vooral het idee dat het voor mijn benen misschien erg krap zou worden als ik langer zou zijn. Maar gewoon eens in gaan zitten dan merk je het vanzelf. Inderdaad wel het beste naar een model met handbediende stoelen zoeken, dat schijnt te schelen. Ik heb zelf elektrisch en met 190 gaat dat goed, dus met die paar cm extra van handbediend moet 200 ook wel kunnen joh ;)

succes ermee!

• Like 1
Link naar reactie
11 uren geleden, lightning87 zei:

waarom ga je niet gewoon bij een handelaar kijken en zitten etc ? weet je gelijk hoe het voor jou voelt.

Ja ga ik op zeker nog doen natuurlijk...eerst maar eens kijken of ik hier nog goede tips krijg :-)

Link naar reactie
11 uren geleden, lightning87 zei:

waarom ga je niet gewoon bij een handelaar kijken en zitten etc ? weet je gelijk hoe het voor jou voelt.

Ja ga ik op zeker nog doen natuurlijk...eerst maar eens kijken of ik hier nog goede tips krijg :-)

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer wat verder. Ga eens proefzitten en dan ook het verschil tussen Z3 / Z4 en elektrische / niet elektrische stoelen eens bekijken.

Link naar reactie

Ik met mijn 196 moet me ook behelpen maar alles wat mooi en leuk is komt vaak van vroeger en helaas pas ik niet over al in .Klein maar fijn.

Het blijft behelpen maar het geeft ook zoveel moois terug.

Een AC Cobra , MG , Austin Haley , Morgan ,BMW Z1 , of Lotus esprite of Ferrari  kosten veel meer moeite of zij eigenlijk onmogelijk. voor mij.

Maar proberen daar begint alles mee.

Link naar reactie

Zoals je zelf al zegt: het hangt helemaal van je verhoudingen af! Los daarvan is je zitpositie achter het stuur ook bepalend, zit je achterover' of juist rechtop?? In de Z4 staan mijn stoel behoorlijk naar voren (ben 1m86 maar zit behoorlijk "actief", rechtop dus).  Heb boven me zo'n 10cm over en achter de stoel ook zoiets

Passen = meten

aangepast door vester86
Link naar reactie

Ik ben 1,96 en het gaat. Ik moet wel m'n stoel wat verder achterover zetten en dan maximaal achter uit (hoe shuiner de stoel hoe minder ver je achteruit kunt). Ik heb nog zo'n 5-7 cm boven mijn hoofd. 

aangepast door G.Knulst
Link naar reactie

De Z4 heeft verstelbare hoofdsteunen bij de Z3 is deze één geheel met de stoel.

Bij mijn Z3 eindigde de hoofdsteun op schouderhoogte, wel iets om rekening mee te houden!

Link naar reactie

Ben zelf 1,92. Alhoewel mijn echtgenote beweert dat ik iets gekrompen ben?.

ik zou de suggestie automaat willen adviseren. Dan kun je namelijk je linkerbeen helemaal strekken naast het rempedaal. Dit scheelt aanzienlijk. Tevens een cruise control. Dan kun je je rechterbeen ook enigszins dwars zetten. 

Scheelt ook weer. We hebben het hier overigens over een Z4 uit 2003. 

Succes. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in