Ga naar inhoud

Radiateur afschermkap

Peter.en

Aanbevolen berichten

Ik ga deze week naar een z4 3.0i uit 2003 kijken voor evt aanschaf. Wat me opviel bij de foto's is dat de plastic afschermkap voor aan bij de radiateur miste. Eigenaar schijnt zich niet er van bewust te zijn. 

Vraag is, hoe erg is dit?  Heeft de kap nog een bepaalde functie? 

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke beschermkap mist er ? Die erboven zit ? Heb je toevallig een foto van die motorruimte ?  Beetje vreemd een auto zonder zo'n kap, schade verleden ? Lijkt mij niet dat je zo'n kap zomaar weg haalt/laat. 

aangepast door lightning87
Link naar reactie
9 uren geleden, lightning87 zei:

Welke beschermkap mist er ? Die erboven zit ? Heb je toevallig een foto van die motorruimte ?  Beetje vreemd een auto zonder zo'n kap, schade verleden ? Lijkt mij niet dat je zo'n kap zomaar weg haalt/laat. 

inderdaad, die grote die er boven hoort te zitten, zie bijgevoegde foto. Ik dacht zelf ook gelijk aan schade verleden, dus ben al wat voorzichtiger.

2.jpg

Link naar reactie

zou kunnen dat ze natuurlijk iets vervangen heben zoals de radiator of de fan en daarbij de plaat gesloopt hebben al lijkt me dat wel sterk (deze plaat is best sterk). ik zou heel goed kijken naar sporen van schade etc want dit zie je niet vaak.

Link naar reactie

Ik zou ook wel even een paar keer goed kijken hoor. Zo'n kap verwijder je toch ook niet zomaar, er moet wel een verhaal achter zitten. Zou ook even vragen hoe lang de huidige eigenaar de auto al in bezit heeft, je kan toch al bijna zien dat dit niet is zoals het ontworpen is...

Die plaat zelf kost je iets meer dan 5 tientjes (https://bmwshop.ekris.nl/47797-bmw-z4-3.0i-bt51-m54-12-2002-e85/nl/onderdelen/carrosserie&artikelid=297944&panelid=51_4960) maar ik zou vooral benieuwd zijn wat ervoor heeft gezorgd dat die plaat weg is.

Ben benieuwd of de verkoper een goed verhaal heeft!

Link naar reactie

Vreemd, als je schade zou willen verdoezelen kan je beter de afdekplaat laten zitten?! Eventuele "kreukels" zie je dan niet....

Link naar reactie

ik zei het ook al, vreemd verhaal, ik krijg echt en achterdocht van schade of vervanging van e.e.a. waarbij de plaat zoek is geraakt en men te krenterig was om een nieuwe te kopen, en dan vraag ik me af hoe is er met het beestje omgegaan.

Link naar reactie

Net terug van de bezichtiging, hem maar laten staan. Was een rokers auto en van binnen uitgeleefd, dak ging niet open, wat olie zichtbaar links aan de motor, van buiten net te veel krasjes etc. Twijfel of bumper wel 100% zat. Moet eerlijk zeggen de prijs was er ook wel naar...

Link naar reactie

Nog een opmerking over de bovenplaat: Die fixeert m.i. wel de radiator (zitten ook stelmoeren voor de radiator in). Dus zomaar weglaten lijkt me niet verstandig. Radiator zal er niet uit vallen, omdat die ook nog aan de slangen ed. vast zit, maar fijn is het niet.

Link naar reactie

Stelmoeren ? laatste x dat ik m los had kon ik niet echt een sterke verbinding met de radiator vinden hoor, iig niet bij de prefacelift, zitten wel wat rubberen plugmoer dingen in maar niet echt heel hard. Daarnaast die plaat is ook niet zo stevig dat hij teveel gewicht kan dragen 

Link naar reactie

Ben nu niet in de gelegenheid om een plaatje te maken (vaarvakantie).. Er zitten twee stelmoeren aan beide zijden van het slot 1.

Die hebben inderdaad een rubber aan de onderzijde. Bij het demonteren van de plaat hoeven deze niet los genomen te worden. Deze moeren voorkomen alleen dat de radiator naar boven kan komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in