Ga naar inhoud

Algemene Z4 Coupe Vraagjes (E86)

Baloo

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over een nieuwe wagen. 

ik wil graag een daily driver waar ik ook plezier aan kan beleven.

zelf vind ik de coupe veel mooier dan de roadster, en ik heb ook geen interesse in een convertible.

maar ik zit met enkele vragen die me kunnen helpen bij het beslissen over mijn aankoop.

- ik zie dat de roadster veel populairder is dan de coupe, als ik in belgie kijk dan is er maar 1 coupe te koop en 175 roadsters. 

- wat was de nieuwprijs van de coupe tov de roadster, was de coupe goedkoper/duurder?

- wat doet dit met de 2dehandsprijs, is de coupe hierdoor goedkoper over duurder  aangeboden in vergelijking met hun roadster-broertjes

- is dit een patser auto? kan ik hier nog gewoon mee naar de supermarkt zonder dat ik bestempelt wordt als johnny?

- wat is de verwachte levensduur van de auto? 300.000km? 400?

zelf denk ik dat de coupe een future classic is, en doordat ik weinig km's maak, denk ik dat het zelfs een goede investering kan zijn, ik denk dat er een punt komt dat de z4 coupe niet meer zal zakken in prijs, en misschien zelfs in prijs zal stijgen.

maar ik veronderstel dat de laatste jaren de z4c steeds in prijs is gezakt.

is er trouwens een belgisch forummember die mee wil gaan als ik een testrit ga maken met een future aankoop? :)

.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1: simpel er zijn veel minder coupes gebouwd dan roadsters en de roadster is langer gebouwd 

2: zoek eens op site's zoals autoweek bij de autovergelijker. Misschien dat ze voor belgie ook zo'n site hebben geen idee, is dit voor de verzekering ? 

3 kwestie vraag n aanbod, er is niet veel aanbod dus zal de prijs hoger liggen dan voor de roadsters.

4 de 1 zal het een patserauto vinden maar dat is al gauw als je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Beetje afhankelijk van wie je tegenkomt. Wil je geen patserauto koop een een Suzuki alto...

Link naar reactie

1 gebouwd of verkocht? (vraag en aanbod) maar was er ook daadwerkelijk minder interesse in coupe's?

2 de prijs van de coupe is nu ongeveer hetzelfde als een roadster denk ik, als je de uitrusting en vermogen bekijkt.

ja, ik maak me wel een beetje zorgen over het patser gehalte :) het is geen dure auto, maar hij valt toch al veel sneller op dan een standaard bmw van 40 of 60.000 euro.

Link naar reactie

Minder gemaakt is toch ook minder verkocht ? Of ben ik nu te nuchter ? 

Prijs is misschien vergelijkbaar met luxe facelift roadsters maar totaal niet met pre facelifts.

als je zo druk maakt om je uitstraling, koop dan iets waar je niet in opvalt, de z4 is nu immers geen auto waar je niet in opvalt. 

Link naar reactie

dat leek me ook logisch, ik zei immers ook dat de roadster langer geproduceerd is. TS vraagt zich af waarom de roadster zoveel vaker aangeboden wordt. Zal in belgie ook te kaken hebben met de beschikbare motoren een 2.0 is veel goedkoper in de balsting daar.  

Link naar reactie

Ik denk ook dat de markt voor een 2 zits coupe erg klein is.

Een roadster wordt vaak gekocht voor erbij. Een coupé niet en dan gaan ze vaker voor een 4 zits coupe denk ik (dus 3 coupe).

Link naar reactie
3 uren geleden, Baloo zei:

ja, ik maak me wel een beetje zorgen over het patser gehalte :)

Laat ik nou toevallig een witte Z4 coupe hebben gehad maar heb daarbij nooit het idee gehad dat "men" het een patserauto vond. Sterker nog ik heb nou voor de hobby een ahum Defender en trek daarmee meer aandacht dan dat ik ooit met de coupe heb gedaan. Om de baron voor te zijn kan die aandacht natuurlijk uit medelijden zijn<_<:cool:

Link naar reactie

@Emi, die valt een beetje buiten mijn budget.

in belgie staat al een tijdje deze te koop.http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/289862115?asrc=st|as

en in duitsland is deze maar 2 uur rijden van mij: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=227167921&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&categories=OffRoad&categories=SmallCar&categories=EstateCar&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=Van&categories=OtherCar&scopeId=C&isSearchRequest=true&ambitCountry=DE&colors=BLACK&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&pageNumber=1

hoeveel km zou de z4 halen? 400k of meer? ik wil de auto eigenlijk nu als primaire auto gebruiken, als ik ouder word dan koop ik een nieuwe primaire auto, en houd ik de z4 als weekendwagen. ik denk dat het een echte klassieker gaat worden,

Link naar reactie
  • Administrator

De hoeveelheid kilometers laat zich wat lastig voorspellen, ook omdat dit auto's zijn waar vaak juist niet heel veel mee gereden wordt.

Als je overweging is dat het een klassieker wordt en je hem daarom wilt houden (ik neem dus aan dat je inzet op een waardestijging) moet je er eigenlijk juist niet veel mee rijden. Maar ik zou dan in ieder geval zorgen dat de qp de meest begeerde opties heeft. De twee qps die jij noemt zijn dan wat kaal: geen M stoelen, geen stuurbediening, etc.

Link naar reactie
  • Administrator

Daar geldt natuurlijk hetzelfde voor. Minimale waardevermindering is de voorbode van waardevermeerdering.  Je moet cyclisch denken. De twee qps die jij laat zien hebben eenvoudigweg de populairste opties niet en zijn daarmee niet de grootste kanshebbers voor dat scenario.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in