Ga naar inhoud

Nieuw accu nodig, welke?


Mus

Aanbevolen berichten

(Ik heb een S54, geen S50, maar dat zal denk ik niet uit maken...)

Volgens accudienst.nl moet er rekening worden gehouden met de volgende zaken:

- afmetingen accu?
- Welke accupolen moet de accu hebben en moet de plus pool recht of links?

- Wat is het minimale Amperage (Ah) en/of de minimale startkracht (CCA) die de nieuwe accu moet hebben?

Hiermee rekening houdend is er nog steeds erg veel keuze.
Is het nodig/zinvol om voor 'kwaliteit' te gaan, of is voldoen aan de specificaties genoeg?
Bij zowel Bosch als Varta heb je, van goedkoop naar duur, een black, blue en silver line,
beginnend bij +/- €90, oplopend tot dik over de €200. Origineel BMW zit geloof ik rond de €150.

M.v.g., Jochem

PS: excuses als een dergelijk topic al bestaat, ik heb gezocht, maar niet gevonden


 

 

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja eeuh wat wil;je zelf,gewoon de beste accu,of een goedkoopie en zien waar t schip strand?

 

Rijd je ook s,winters of allen in de zomer en puur voor de fun,er zijn tig aspecten aan je vraag...

Maar voldoen aan de specs is een  eerste vereiste,en dan word de kwaliteit belangrijk...ik heb goede ervaringen met varta en dan de duurdere versie,s

Kijk bv naar de codcrank capaciiteit die bepaalt een beetje hoe goed de accu zijn stroom afgeeft.

Link naar reactie

Bedankt Sander!

Ik neig naar ''zien waar 't schip strand''. Ik heb zoiets van, als je een goed merk neemt, zal het instapmodel
toch ook niet slecht zijn? Daarnaast heeft de auto, voor zover ik begrijp, geen speciale
behoeftes op gebied van elektriciteit.

Ik rijd alleen in de zomer. Alleen voor de fun. In de regel elke week en geen korte afstanden.

Link naar reactie

JA pcies,kan prima hoor.

het is idd wel zo dat als je een gerenommeerd merk koopt het meestal wel snor zit,alhoewel sommoige onbekende merken je wel eens kunnen verassen,.

Bijf verre van Mutlu,of van die akku,s die een euro per ampere kosten .

Link naar reactie
Op ‎29‎-‎6‎-‎2016 om 12:14, Emi zei:


Thanks! Dat is idd niet duur. Ik kijk meestal op Winparts, daar zijn vaak goeie aanbiedingen,
Maar daar vragen ze voor deze €142,90

 

18 uren geleden, sandere39 zei:

JA pcies,kan prima hoor.

het is idd wel zo dat als je een gerenommeerd merk koopt het meestal wel snor zit,alhoewel sommoige onbekende merken je wel eens kunnen verassen,.

Bijf verre van Mutlu,of van die akku,s die een euro per ampere kosten .


Thanks again :)!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

't Is een Varta Blue Dynamic (74ah) geworden. Besteld bij winparts (goeie ervaring mee).
Specificaties zijn iets beter dan origineel. Prijs ligt ongeveer €25 lager dan origineel.

Kiek'n wat wordt!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Je kan ook voor minder ah gaan en dus een kleinere Varta accu (korter) scheelt bovendien 10kg aan gewicht ;-)

dus en gewichts besparing zonder de nadelen (is ook sneller vol geladen) start zeer goed, zowel in mijn  ex Hartge z3 coupe V8 (daar scheelde het zelfs 12kg)

als in mijn Z3 coupe 3.0 en nu ook in mijn huidige Z3 roadster, daar moest ik echter een beugel bijmaken, zat net anders. 

 

Maar, 10kg winst, veel goedkoper +win win ;-)

Ik gebruikte in alle 3 de Varta B36

 

zie foto hartge bak, daar moest ik dan wat opvullen met 2 schuimblokken ivm wat vast zetten met al die ruimte over.

en een foto van huidige roadster met de nwe beugel, je hebt wel 3 punten om te verschuiven, maar de accu was zoveel korter dat die niet genoeg waren haha,

maar bij de roadster kan je ook een veel lagere nemen dan de standaard 190mm hoogte, omdat de beugel anders zit (was ik vergeten, dacht beugel erover heen)

dan kan je dus lager en langere kiezen, je hebt dus niet meer nodig dan de Varta B36 qua start en power vermogen, no problems, ben ook geen groot stroomverbruiker.

 

 

 

 

 

 

WP_20140828_001.jpg

accu aangepast B36.jpg

Link naar reactie

Verbastering van het spreekwoord, beter een grote die steigert dan een kleine die weigert, ook een lekkere snelle reactie op een topic van bijna 2 jaar geleden... 😳

Link naar reactie
5 uur geleden zei pampus:

Verbastering van het spreekwoord, beter een grote die steigert dan een kleine die weigert, ook een lekkere snelle reactie op een topic van bijna 2 jaar geleden... 😳

Als ik het toevallig gisteren voor het eerst bekeken heb, is mijn reactie heel snel...

and who cares, het is een jaar in jaar uit open topic en van alle jaargetijden, het geeft alleen maar aan wat er mogelijk is en of hoe die of hoe de ander dat doet/deed/whatever.

 

dus volgende keer graag niet zo neerkijkend oordelen over iets wat anderen schrijven, zeg dan niets als je niks toe te voegen hebt.

Link naar reactie

Kortgeleden een varta nieuw er in gezet,silver dynamic 74 ah .(het gaat meer om de cc ah,s als om de langduur afname maar goed)

€ 150,... maar ja ik kom vaker bij de leverancier dus een beetje korting heb ik wel gekregen.

 

Bij bmw €338,-  (ook varta)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.