Ga naar inhoud

Airbag lampje resetten met INPA lukt niet

GigiA

Aanbevolen berichten

Hi,

Sinds deze week brand mijn airbag lampje ineens. Nou heb ik een OBD kabel en INPA maar juist bij het uitlezen van de airbag module krijg ik de volgende error :

requested control unit: 'AC5M60/V1.00,ACSM85/V1.00,ACSM2' not found.
control unit found 'SIM85',
program will be stopped!

Uitlezen van andere modules gaat wel goed, dus de connectie tussen auto en laptop is goed.

Ik wil graag uitlezen waar het probleem zit en het lampje resetten, maar vooralsnog gaat dit dus niet. Is er iemand die deze melding herkent en wellicht een oplossing weet? Kan het bijvoorbeeld ook gereset worden met NCS-Expert of zo?

gr

Niels

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb geprobeerd wat configuraties in inpa aan te passen, helaas werkt het nu helemaal niet meer, morgen dus maar even opnieuw installeren :sEm_oops:

Is ista ergens van het internet te plukken? Inpa kreeg ik bij de kabel namelijk. Moet toch wel te resetten zijn met een laptop lijkt me..

Gr

Link naar reactie

jammer genoeg zijn er andere berichten van mij in die thread gewist ( geen idee waarom ) maar ik ben er uit het hoofd bijna zekervan dat het de Sicherheidsmodule was. dus eerst de fouten uitlezen in de sicherheidsmodule ( en daarna wissen) en daarna wat er in het hierboven genoemde bericht staat.

Link naar reactie
1 minuut geleden, lightning87 zei:

jammer genoeg zijn er andere berichten van mij in die thread gewist ( geen idee waarom ) maar ik ben er uit het hoofd bijna zekervan dat het de Sicherheidsmodule was. dus eerst de fouten uitlezen in de sicherheidsmodule ( en daarna wissen) en daarna wat er in het hierboven genoemde bericht staat.

O Top, ik had al op het forum gezocht uiteraard, maar kon het niet zo snel vinden. Zeker niet icm die foutmelding van mij.

Thx!

Link naar reactie
  • Administrator

^& ^^ Als het goed is, is alles weer zichtbaar. Het verbergen van die berichten is het gevolg van een domme fout van één van de administrators met de settings. Het is met één klik gebeurd, maar moet helaas handmatig en per bericht hersteld worden ... :wacko: Ik heb dat net even handmatig gedaan. Onze nederige excuses namens uw admin team.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik wilde trouwens nog even laten weten dat het allemaal gelukt is. Volgens de meldingen is er eens een sluiting opgetreden in de airbag van het rechter portier, maar de melding was nu niet meer present. Ik weet nog dat het lampje aan ging toen het een dag lang erg hard geregend had, dus wellicht een beetje water in de deur gekomen. Wat is wijsheid? Deur open gaan maken om te kijken, of voorlopig maar eens even aankijken?

gr

Link naar reactie

zou ook kunnen zijn dat je de airbag in de deur los gehaald hebt voor 1 of andere reparatie en daarna perongeluk contact hebt aangezet zonder aangesloten airbag ? zou het iig aankijken deur open maken is ook weer redelijk klusje.

Link naar reactie
Op 6-7-2016 om 16:10, lightning87 zei:

zou ook kunnen zijn dat je de airbag in de deur los gehaald hebt voor 1 of andere reparatie en daarna perongeluk contact hebt aangezet zonder aangesloten airbag ? zou het iig aankijken deur open maken is ook weer redelijk klusje.

Dank voor je reactie. Vooralsnog rij ik inmiddels alweer bijna een week rond met het lampje dat uitblijft. Dus wordt aankijken.

Zelf heb ik overigens nooit de deur los gehaald. Heb de auto een half jaar in bezit en nog nooit last gehad van het lampje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in