Ga naar inhoud

Piepende raam

CorvH

Aanbevolen berichten

Als mijn Z4 behoorlijk in de zon heeft gestaan piept het raam van de bijrijder bij openen of dicht erbarmelijk.

Ik heb al diverse malen de rubbers gereinigd en ingespoten, maar uit andere bronnen lees ik dat dit euvel
is te verhelpen door de rollen van het mechanisme te smeren?

(Bij een normale temperatuur hoor ik nooit)

Dit zou ik kunnen doen, maar dan moet wel het e.e.a. los, dus accu even loskoppelen.

Nu heb ik een keer eerder de accu los gehad, maar dan begint het alarm te gillen, dus hoe voorkom je dit?

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

3 uren geleden, CorvH zei:

Ja, is geleverd met de auto 

Dan had je 'm denk ik op slot staan toen je de accu eraf haalde.

Het alarm gaat alleen af bij onderbroken accuspanning als het alarm namelijk op scherp staat. Anders niet.

Link naar reactie
  • Administrator

Wat Bombadil zegt is helaas ook waar: smeren kun je altijd proberen, maar als je pech hebt is het zo weer terug. Vraag is dus: wil je de hele exercitie van in- en uitbouwen van zaken mogelijk twee keer doen (met mogelijk kort rendement) of slik je even en vervang je het mechaniek gelijk?

Link naar reactie
  • Administrator

Nee, sorry. Dat kan wel zonder. Ik bedoelde meer je hele deurpaneel en de schuimlaag twee keer verwijderen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog even een aamvulling:

Voor mijn vakantie beide kanten de bekleding losgehaald en de foam bedekking gedeeltelijk.

Alle rollen ingespoten met wd40 evenals de binnenste vilt/rubbers flink van wd40 voorzien.

ik heb nl. sterk de indruk dat het piepen wordt veroorzaakt door deze vilt/rubbers.

Deze zijn m.i. sterk vervuild en bevat de nodige wasresten.

(wel even een paar keer nadien de ramen gelapt)

na de wd40 behandeling hebben de ramen nog geen kik weer gegeven, het was warm genoeg
in Kroatië om dit voor elkaar te krijgen :cool:

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in