Ga naar inhoud

Luidspreker afdekking

Suthwalda

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

hoe kan ik een goede oplossing verkrijgen voor het feit dat de afdekking van de speakers in de voordeuren (Z4 Bj. 2005) bij voortduring uit de deur vallen. Ik heb al geprobeerd met 2-zijdig kleefband en klittenband maar dat werkt  niet afdoende.

hatrtelijk dank voor een tip.

met vriendelijke groet,

Suthwalda

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• Administrator

We hebben het hier over de roostertjes naast de deuropeners in de portieren (te onderscheiden van de driehoekige roostertjes "bovenop" de deuren waar tweeters in zitten en de roosters in de voetenruimte naast de deuren waar speakers achter zitten)? Ofwel deze:

8557360645_557210a761_k.jpg

Heb je daar uberhaupt speakers achter zitten? Ook al is dat het geval; als je zeker weet dat er geen palletjes zijn afgebroken wat verzet zich er dan tegen om die dingen gewoon vast te lijmen? Als je al bij die speakers moet zijn kun je dan gewoon het hele deurpaneel er afhalen ...

Het verbaast mij trouwens wel dat ze eruit vallen als er niks afgebroken is. Die roostertjes zitten met drie klikverbindingen strak aan het deurpaneel vast. Als ze er uit vallen is er dus of iets met de palletjes op het rooster mis, of in het deurpaneel op de plaatsen waar die palletjes in moeten klikken.

Link naar reactie
  • Administrator

Aha kijk. Daar wordt het inderdaad een stuk duidelijker van.

Voor jou is mooi dat je vermoedelijk een substantieel beter geluid hebt dan standaard het geval is, want dit is niet van BMW, maar is later ingebouwd.  De keerzijde is dat je daarmee het probleem dus in ieder geval niet kunt oplossen met BMW onderdelen en komt het denk ik vooral neer op boerenverstand.

Is jouw indruk dat het oorspronkelijk wel gelijmd was (zie je bijvoorbeeld ergens lijmresten), of dat het oorspronkelijk geklemd was? In het laatste geval is er ondertussen kennelijk te veel rek en zou je kunnen kijken wat er gebeurd als je op strategische plaatsen wat extra materiaal toevoegt waardoor het rooster weer beter in de deur klikt / klemt.

Link naar reactie
  • Administrator

Zo te zien is dat gewoon klittenband die voorzien is van een lijmlaagje, dit laat in de regel snel los.

vroeger gebruikte we bij dit soort inbouw (indien mogelijk) kunstof dopjes (zie foto) maar ik denk dat jou paneeltje 

dat voorzien is van speakerdoek te dun is.

ikzelf zou het als volgt oplossen:

gewoon weer die klittenband plakken op je paneeltje maar dan met kit daar waar je het stukje klittenband

gaat plakken opruwen (ruim groter vlak nemen) kit erop doen en de klittenband erin drukken..

Door het ruwe oppervlakte zal hij zeker niet meer los gaan.

image.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in