Ga naar inhoud

Aanschaf Z3, welke kilometerstand?

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik ben al jaren helemaal gek van de Z3 en ben nu in de gelegenheid te kiezen of om een private lease aan te gaan met een nieuwe Audi A1 of lekker een Z3 te kopen. Maar, ik heb er geen verstand van. Willen jullie mij op weg helpen? Budget is zo rond de 6000 euro.

1. Wat is eigenlijk een gebruikelijke kilometerstand voor deze auto's met het bouwjaar 1995/1996. Ik zie namelijk uiteenlopende standen maar vooral tussen de 180.000 en 210.000. Hoeveel kilometers kunnen deze motoren aan? Ik rij zo'n 20000 kilometer per jaar.

2. Zijn er valkuilen waar ik in ga stappen, bijvoorbeeld: zijn er nog onderdelen te koop, is onderhoud duur? Ik weet natuurlijk dat ik de auto eerst moet laten keuren door een ANWB keuring maar kan ik zelf al een goede splitsing maken in al het aanbod?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Groeten Marion

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Marion,

KM-standen zijn niet zo heel belangrijk. De mijne heeft 384.000 op de klok nu. Onderhoud is belangrijk, evenals hoe er mee omgesprongen is.

Advies mijnerzijds is wel, dat wanneer je de mogelijkheid hebt om een 6 cilinder aan te schaffen, je dit niet moet nalaten. Ga met beide motorvarianten eens rijden, dan snap je wat ik bedoel.

Voor onderhoud hebben we bij jou redelijk in de buurt @Roodkapje, daar kun je wellicht ook terecht voor een aankoopkeuring. Overleg even met hem. Mogelijk is een eventueel aan te schaffen auto bij hem bekend, kan je een hoop ellende schelen.

Er zullen hieronder ongetwijfeld nog meer aanbevelingen komen, maar voorlopig kun je hier wellicht al mee vooruit.

Gr. Rob

Link naar reactie

Welkom!

Als aanvulling op bovenstaande: Waar ik nog op zou letten is de aanwezigheid van een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar en er zou een belletje kunnen gaan rinkelen als de auto heel veel eigenaren heeft gehad.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Dank voor jullie ondersteuning. De emotie versus verstand is inderdaad op dit moment wat er bij mij speelt. Maar inderdaad, hetgeen mijn accountant (ik ben ondernemer) ook voor waarschuwt zijn de kosten die er aan komen met zoveel kilometers (en meer dit jaar). Misschien is het dan verstandiger om door te sparen en op een later moment te gaan voor een versie waarbij ik wat meer zekerheid heb. Moeilijk hoor want inderdaad dit is een verschrikkelijk mooie auto. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen..... 

Link naar reactie
11 uren geleden, Ollie zei:

.... een Ztje in dermate conditie dat je er 20000 km per jaar mee kan rijden zonder extra kosten is net zo zeldzaam als een zon vakantie in lapland.

Tot 2001 zijn het fiscaal Youngtimers . 

Met deze Km/jaar zou ik ook voor een zo goed mogelijke auto gaan, Er staan er genoeg te koop. Let dus niet op prijs, maar op wat er de laatste jaren aan onderhoud aan is gedaan.

• Like 1
Link naar reactie
24 minuten geleden, mohikaan zei:

Tot 2001 zijn het fiscaal Youngtimers . 

Met deze Km/jaar zou ik ook voor een zo goed mogelijke auto gaan, Er staan er genoeg te koop. Let dus niet op prijs, maar op wat er de laatste jaren aan onderhoud aan is gedaan.

Ja precies. De vraag alleen is of ik zelf dat onderscheid kan maken en of ik met 20.000 km veel onderhoudskosten ga krijgen. Is natuurlijk aardig voorspelbaar als ik mijn huiswerk goed doe. Ik ga speuren.

Link naar reactie

waarom ga je niet voor een lease auto en als je wat lekkerder gaat met bedrijf etc. er nog een Z gewoon voor het plezier erbij koopt ?  dan zit je ook minder met je KM's die je op een jaar maakt.

Link naar reactie
Op 19 mei 2016 om 10:45, lightning87 zei:

waarom ga je niet voor een lease auto en als je wat lekkerder gaat met bedrijf etc. er nog een Z gewoon voor het plezier erbij koopt ?  dan zit je ook minder met je KM's die je op een jaar maakt.

Ja dank voor je berichtje. Ik heb dit zelf gisteravond besloten. Ik ga eerst leasen, dan me verder verdiepen in de Z3 en zodra ik het kan, koop ik hem als tweede auto. Nu hard gaan werken.

Link naar reactie
4 uren geleden, DIM zei:

Ja dank voor je berichtje. Ik heb dit zelf gisteravond besloten. Ik ga eerst leasen, dan me verder verdiepen in de Z3 en zodra ik het kan, koop ik hem als tweede auto. Nu hard gaan werken.

Dan kan je de lease auto op "zakelijk" zetten, moet je wel kilometers bij gaan houden, scheelt je behoorlijk in de bijtelling, namelijk 0%! Er zijn tegenwoordig systeempjes die dit voor je bijhouden, vergt wel wat discipline....

Van wat je dan overhoudt kun je een leuke Z rijden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in