Ga naar inhoud

Hebben jullie dat ook (niet)

Horus

Aanbevolen berichten

De motorkap van mijn ZZZZ vind ik soms wat bewegen aan de zijkant langs de naad met het spatscherm. Ik stoor me daar aan.

Nou zie ik op het Engelse forum : http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=86181&sid=7f3ca7114f5288aa8a0453ed9fa56f1e

Hebben jullie ook van die dingetjes aan je motorkap zitten? Ik niet en zie ook niet dat ze er ooit gezeten hebben. Het lijkt me wel een oplossing om de motorkap wat meer 'steady' te krijgen. Ervaringen?

aangepast door Horus
Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• Administrator

Dat zeg je nou, maar ik blijk er in totaal vier te hebben zie ik net (en jullie nu ook :lol:). Per kant eentje grofweg ter hoogte van de gasveer (zoals je ook ziet op die foto's op het UK forum) en eentje meer aan de voorkant. 

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie

Nope, niet aanwezig en zo te zien ook nooit aanwezig geweest. Zal eens bij de dealer informeren, binnenkort gaat de daily voor de apk op.

Link naar reactie
  • Administrator

Bij mij zaten ze er inderdaad ook al. Ik weet niet hoe dat bij de vorige Z was. Ik heb deze kap nog nooit zien bewegen, maar ik weet niet of dit de oorzaak is ...

Link naar reactie

Wat me nog wel op valt is dat de rubbers op het Engelse forum m.i. binnenste buiten geplaatst zijn. Ze moeten dus zoals op de foto van 2.5si te zien is gemonteerd worden.

Link naar reactie
  • Administrator

Tweede inspectieronde in de garage: ik denk dat die van mij links voor eigenlijk binnenstebuiten zit. Daarvan zie je aan de zijkant het hele ding, bij de andere drie is dat niet zo. Ik heb de dissident er even af gehad, maar die zit overduidelijk al heel lang zo. Ik heb hem dan ook maar weer zo terug gezet, de motorkap lag immers mooi.

Montage is overigens heel simpel en ik denk dat als je zou willen je er nog veel meer kwijt zou kunnen: in de rand van de onderkant van de motorkap zitten op een aantal plaatsen cirkelvormige uitsnedes. Dat zijn er veel meer dan twee per kant. Die gaan over in een "omgekeerd bakje" waar dus meer ruimte is tussen de platen. Je schuift het bump stopje er zo op en af via die cirkelvormige uitsnede. In een hoek van 90 graden er op duwen daarentegen werkt niet echt ...  

Maar je kunt dus ook nog wat experimenteren met de juiste plek omdat je meer opties hebt. En je kunt experimenteren met binnenstebuiten natuurlijk; dat is een kwestie van hem op de binnenste of de buitenste plaat van het "omgekeerde bakje" schuiven.

Link naar reactie

Besteld en zie daar. 4 stuks maar liefst. Nu eens kijken hoe ik ze er aan ga zetten.

Overigens deze rubbertjes worden  bij BMW 'schijf' genoemd; slaat nergens op,  het onderdeelnummer is wel juist.

Motorkaprubber_01.JPG

aangepast door Horus
Link naar reactie

Dat monteren valt ook weer mee. De binnenkant/buitenkant van die rubbertjes, als je ze bekijkt, dan wijst het zich vanzelf.

Ze zitten netjes onder de kap strak met de zijkant van de kap, zodat ze niet in het 'gootje' tussen kap en spatscherm te zien zijn. Ze zijn lekker soepel; de kap ligt er veel mooier op zo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in