Ga naar inhoud

Knallende uitlaat

Edwinjpb111

Aanbevolen berichten

Met het mooie weer van de laatste tijd heb ik gelukkig veel open kunnen rijden, nu valt mij wel iets op aan mijn motor/uitlaat geluid. Bij mijn weten heb ik een standaard uitlaat er onder zitten en gaat het om een z3 1.8 uit 98.

Het "probleem", als ik op een rotonde afrijd en schakel met +/- 40 naar zijn 2 hoor ik een mooie plof uit mijn uitlaat komen. Nou begrijp ik dat er mensen zijn die veel geld uit geven aan speciale uitlaten om dit geluid te krijgen maar dat terzijde. Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is of dat er ergens iets mis is met de uitlaat / afstelling van de motor

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat wordt een lastig oordeel zonder geluid. Je schrijft het zelf al; er zijn er...

Kan je een opname van het geluid maken? Dan zijn er vast genoeg op het forum, die een idee hebben.

Link naar reactie

Het lukt mij niet om er een opname van te maken, als ik stil sta kan ik het niet forceren. En in de auto is het geluid te zacht om op te nemen, de laatste optie zou zijn om met 40 terug te schakelen en men telefoon naast de uitlaat te houden maar een artikeltje 5 heb je dan zo te pakken :) 

Link naar reactie
  • Administrator

Zoals je zegt: er zijn mensen genoeg die daar hun uitlaat juist voor laten aanpassen. Er zijn zelfs fabrikanten die hun uitlaten daar op ontwerpen (als ik het goed heb heeft Mini dat bijvoorbeeld ook een tijdje gedaan). Maar al zou het bijvoorbeeld een klein lekje zijn: ik zou me daar sowieso niet druk om maken zo lang het niet erger wordt.

Link naar reactie

Dank voor de reacties, het is mij niet gelukt om het plofje hoorbaar vast te leggen. Wel had ik het weekend even de tijd om onder de auto te liggen, mijn uitlaat heeft zijn beste tijd wel gehad en het zou mij dan ook niet verbazen dat er ergens een lek zit. Maar hij zit nog goed vast dus dat zien we wel bij de keuring :) .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in