Ga naar inhoud

Motorcode

Z3 2001

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben sinds kort in het bezit van een grijze Z3 uit 4e maand 2001. Volgens de gegevens van de RDW heeft de auto 118 pk en een koppel van 180 nm.

Ik heb via de importeur met opgave van mijn chassis nr. LF10390. de optielijst behorende bij deze auto doorgekregen. In het overzicht staat dat de motor geen 1.9 maar een 1.8 is. Betekent dit dat de RDW de gegevens verkeert heeft overgenomen?

Graag jullie reactie.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Zou zo maar kunnen, vraag pim of ad maar eens, die hebben een tijdje terug door de rdw bestanden lopen wroeten, daar kwamen ze ook verschillende omschrijvingen tegen voor de z3.....

blijft mensen werk.....?

Link naar reactie

Als ik het goed onthouden heb (maar er zijn hier veel experts die het kunnen bevestigen/ontkrachten) is het een 18..(dacht 75) CC. Het facelift model dat jij hebt is nooit geleverd met de "echte" 1.8 motor maar met die van 18..CC welke soms 1.8 en soms 1.9 wordt genoemd, het verschil zit hem volgens mij voornamelijk in de hoeveelheid kleppen en niet zo zeer in inhoud.

aangepast door Edwinjpb111
Link naar reactie

^ de 1.9 bijna altijd beschikbaar geweest, alleen het eerste jaar van productie niet (als ik mij niet vergis) wat ik alleen erg bijzonder vind is dat volgens mij de face-lift nooit met een echte 1.8 is uitgebracht. En als het een 1.8/1.9 blok is met wide body zou het een facelift moeten zijn, of je voorganger was erg handig met plaatwerk. Ik denk dus dat het gewoon een 1.9 blok is.

Link naar reactie

Ik ben er achter na nogmaals contact met de importeur te hebben opgenomen. Als je er speciaal om vraagt krijg je aanvullende productie informatie als er bijvoorbeeld onduidelijkheid is mbt het type motor. In het aanvullende overzicht (motor) staat het volgende:

Type: CM11

Entry date:1-9-1998

Country: Eur

Series: E36

Brand: BM

Steering: LL

Cubic capacity: 1.90

Series: 3

Basic type Z3 1.8

Body type: roadst

Doorcount: 2

Charging: DME

Power: 87

Dus het is d 87 KW 180 NM uitvoering.

Volgens de BMW contactpersoon werd de Z3 1.8 genoemd om verwarring met de 1.9 140 pk uitvoering te voorkomen.

Later in 2001 ging de 140 pk uitvoering uit productie waardoor de 1.8 87 KW de aanduiding verandering kreeg naar 1.9.

Link naar reactie

in duitsland mogen ze naar boven afronden. mijn mazda 1.8 (1840cc) is in duitsland ook een 1.9

in 2001 dus ingevoerd vanuit duitsland naar nederland en de "duitse" cilinderinhoud overgenomen

Link naar reactie
3 uren geleden, Horus zei:

Als je nou deze link gebruikt, kan je....... http://bimmer.work

Leuke link en het klopt ook nog..... Voor mijn Z3 M coupe....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in