Ga naar inhoud

Waar zit de ontvanger van de afstandbediening ?

rmassuger

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een andere Z3 gekocht. Op de auto zit centrale vergrendeling. Naast de sleutel heb ik dit kastje 29w3ct3.jpgerbij gekregen.

Als ik op de knopjes druk gebeurt er niets. Is dit kastje voor het activeren van een alarm of een afstandbediening voor de vergrendeling ? Als dit de zender is dan moet er in de auto ergens een ontvanger zitten. Waar zou die moeten zitten ?

Ik hoop een beetje dat dit een afstandbediening is voor de vergrendeling en zou die graag aan de praat krijgen.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gemel/ Gemini/ Serpistar zijn de zoektermen hiervoor.

Waarschijnlijk alarm + afstandsbediening CV. Kastje zit achter het dashboardkastje.

Als je mazzel hebt is het een kwestie van opnieuw inleren van de ab. Volgens mij staat de handleiding op de site van Ad Kusters.

Kastje ziet er zo uit:

aangepast door Bombadil
Link naar reactie

Heb het dashboardkastje verwijderd en de ontvanger gevonden. Daarna heb ik de ontvanger open gemaakt (papieren zegel moeten verbreken) en inderdaad een paarse draad gevonden.

Deze draad tegen massa aangehouden en op de knopjes geduwd. Helaas komt er geen leven in de vergrendeling. Procedure met of zonder contact aan maakt niets uit.

Suggesties wat ik nog kan proberen om de centrale vergrendeling op de afstandbediening te krijgen ?

Link naar reactie

Eerst merk en type traceren dan googlen voor de gebruiksaanwijzing en die raadplegen over de reset procedure. Dat lijkt me de meest veilige weg; is wel elektronica; is zomaar stuk zonder dat je daar erg in hebt.

Link naar reactie

Ja, die handleiding heb ik gebruikt. In de handleiding wordt wel gesproken dat sommige versie een dipswitch hebben. De mijne heeft inderdaad twee dip switches maar ik kan nergens vinden of je de switches moet verzetten bij het inleren.

Bij Ad op de website heb ik nog wel een document gevonden maar daar word gesproken over een schakelaar die je in Pos 2 moeten zetten maar op mijn printplaat zit geen schakelaar.

Link naar reactie

Sorry ik kan je niet verder helpen maar lift even mee op je topic want ik heb een standaard bmw ab en die werkt prima maar ik vraag me af waar de ontvanger zit, in de spiegel ???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in