Ga naar inhoud

lak bijwerken

Aanbevolen berichten

Nog een vraagje over mijn mooie Z3.

Er zitten hele kleine krasjes in de lak. Nu heb ik een busje lak gekocht met zo'n klein kwastje erin. Maar toen ik het onder de motorkap ging testen bleek dat de nieuwe lak er veel frissen uitziet dan de lak van de auto. Wat kan ik het beste doen om de krasjes onzichtbaar te maken?

Alvast dnank voor het antwoord.

Ingrid

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is erg afhankelijk van de kleur van de auto is mijn beperkte ervaring, metalic lakken vind ik persoonlijk lastiger dan "standaard" kleuren. Wat ik meestal doe bij een klein krasje is een fijn penseeltje pakken (kwast bij de lakstiftjes zijn meestal wat grof) en met meerdere laagjes de kras opvullen. Als het goed uitgehard is polijsten (gehele paneel). Bij metalic lak na de eerste polijstronde een dun laagje blanke lak er op en weer polijsten. Je loopt het risico dat je kleurverschil gaat zien met de rest van de auto, dan moet je die in zijn geheel polijsten.

Nou ben ik geen professional dus misschien dat ik mijn kasjes veel te omslachtig wegwerk.

aangepast door Edwinjpb111
Link naar reactie

Hele kleine krasjes moet je er uit poetsen, polijsten en waxen.

echte beschadigingen/steenslag kun je wel met de lakstift bijwerken. Als je die daarna ook polijst dan verdwijnt het verschil redelijk

Link naar reactie

Voor hele kleine krasjes en steenslag gebruik ik altijd een tandestoker of satéprikker. Een klein druppeltje lak eraan en eventueel in meerdere lagen aanbrengen ( tussentijds drogen).

Voor een goed resultaat nog even na polijsten. Een vaste hand is een vereiste. :P

Link naar reactie

Ondiepe krassen (die je niet duidelijk met je nagel kunt voelen) zijn er meestal goed uit te polijsten met een machine. Ik gebruik deze. Werkt top!

aangepast door Emi
Link naar reactie

Dank jullie wel! Ik heb beeld. :)

Polijsten met een machine durf ik niet zo goed op 20-jaar oude lak. Of is dat volgens jullie geen probleem?

Vandaag nog maar even met krasjes rondtouren en dan dit weekend eens een stukje proberen met een tandenstoker en daarna poetsen.

Link naar reactie

Als je niet met een machine durft dan lekker met de hand! Overigens is zo'n DAP900 behoorlijk foolproof! Je moet wel heel onkundig zijn wil je het daarmee verpesten. Als je jezelf dat niet toevertrouwt moet je het lekker laten doen (en dan heb ik tussen nijmegen en arnhem een uitstekend adres voor je)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in