Ga naar inhoud

Klopt dit? (Aankoop Z3 Coupé)

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een Z3 Coupé te kopen en ben me nu aan het oriënteren op de markt. 

Afgelopen week ben ik wezen kijken bij deze Z3 Coupé, maar vielen me een aantal dingen op.

Zo leek me de middenconsole niet origineel, komt uit een later model Z3 roadster?

$_85.JPG

En de kofferbakgreep; hoort die niet zwart te zijn?

$_85.JPG

Ik lees bovendien veel dat mensen liever een 'deleted sunroof' willen, is dit vanwege lekken/extra gewicht/minder hoofdruimte?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Skeez,

De middenconsole in de coupé is altijd de facelift versie. Ook de handgreep op de achterzijde is origineel. Deze is zowel in zwart als in chroom geleverd.

Edit: Toch niet altijd het facelift interieur, maar de facelift is van 1999 dus afhankelijk van de maand waarin je Z geproduceerd is kan deze dus een facelift middenconsole hebben. 

aangepast door RobbertZ3
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Dank voor de snelle reactie. Tot nu toe ben ik alleen die versie met een digitaal klokje links tegen gekomen. Weet wel dat de 3.0 later een ander middenconsole kreeg, o.a. met chromen randjes. Maar deze wijkt van beiden af. Kwam een foto tegen van een roadster uit 2001 en daar zat wel dit console in; dacht daarom dat ze het wellicht omgebouwd hebben.

Edit: volgens mij is bij de 2.8 Coupé's de middenconsole normaal ook alu- of houtkleurig i.p.v. zwart.

aangepast door skeez
Link naar reactie

Ik neem aan dat je in bovenstaande refereert aan hetgeen je op Marktpaats ziet. Ik heb ook even op Marktplaats een paar 2.8's bekeken en deze hebben inderdaad allemaal de oude middenconsole. Opvallend is dat ze wel de facelift sportstoelen hebben. Dus m.i. kan deze middenconsole gewoon origineel zijn. 

Link naar reactie
  • Administrator

De 2.8 coupe had de PFL console opgevolgd door de 3.0 de FL versie (vanaf bj 2000). Sportstoelen waren volgens mij altijd al een optie.

Link naar reactie

Oh mijn god. Wat een prijs weer.... De mijne is veeeeeel jonger en heeft veeeeeeeeel minder kilometers gelopen. Niks voor jou Skeez? (Ik wil het dak weer kunnen neerklappen en ben dus weer op zoek naar een Roadster...)

Link naar reactie

Overigens, als ik mij niet vergis klopt er hier toch niet iets met die handgreep. Deze handgreep zit toch uitsluitend op de 3.0 modellen? En volgens het kenteken is dit een 2.8... Of heb ik het mis?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in