Ga naar inhoud

airbaglampje gaat helemaal niet aan


sjaak stam

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Sjaak en sinds kort in het bezit van een donkergrijze Z4 3.0i uit 2003.

Ik heb hem particulier gekocht. Bij de proefrit brandde het airbaglampje.

Dit probleem zou bij levering zijn opgelost. Voorwaarde van mijn kant was dat er ook een APK keuring zou plaatsvinden. Bij levering was het lampje inderdaad uit en was de auto APK gekeurd.

Later viel mij op at bij het draaien van de contactsleutel het lampje ook niet aanging. Heb de zzzz aangesloten op de BMW scan 1.40 en daar bleken wel wat oude foutmeldingen mbt de airbag in te zitten (allemaal geel) die verwijderd konden worden. Er was 1 rode melding airbag lamp maar ook die kon verwijderd worden. Komt wel telkens terug.

Mijn wantrouwen was wel gewekt. Zekeringen geckntroleerd. Airbag zit op 13 en 45. Zekering 45 was niet aanwezig. Deze heb ik er zelf weer ingzet. Maar het lampje brandt nog steeds niet. Heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken. Mijn passagierairbag is niet uitschakelbaar en ik geloof niet dat ze aan het instrumentenpaneel hebben gezeten (maar ik sluit ook niet uit dat ze gewoon de led eruit gesoldeerd hebben). Is er nog een andere methode om het lampje voor eeuwig het zwijgen op te leggen? Die controleer ik dan wel eerst voordat ik de boel uit elkaar haal.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja dat zou ik ook denken, iig haal je stuur eraf en dan is t instrumentenkluster er ook zo uit.

 

maar ik zou eens terug gaan naar die toko waar je m gekocht hebt. Evt met bevindingen van een andere garage of de BMW dealer. In ergste geval de koop laten ontbinden dit valt bijna onder bedrog...

Link naar reactie
  • Administrator

Instrumentenkluster kan er ook uit zonder dat het stuur er uitgaat. Er zit maar één schroef aan de onderkant, die zie je als je het stuur helemaal uittrekt en omlaag trekt.

 

 

Link naar reactie

^ja die schroef weet ik, maar wist niet dat het met stuur er nog in ook ging, is wel lastiger denk ik ?

 

iig als het lampje eruit is gehaald en de melding is er nog steeds, dan ben je een loer gedraaid denk ik.

Link naar reactie

Zou best kunnen dat een 'slimmerik' zonder reset apparatuur (inpa) heeft gemeend het lampje te moeten verwijderen, terwijl een reset misschien al voldoende geweest zou zijn. Ik lees dat je al een reset hebt laten doen, dus ... lampje erin en klaar!

Althans dat hoop ik voor je.

Overigens, als je meent verhaal te moeten halen bij de verkopende partij, dan zou ik eerst het probleem met hem/haar bespreken alvorens aan het sleutelen te slaan. Daarmee zou je rechten wel eens helemaal kunnen vergooien, voor zover die er nu wel zijn...

Succes

Link naar reactie

Als het airbag-lampje bij het inschakelen van het contact al niet oplicht, dan werkt dat in elk geval niet. Daar is het begin lijkt me.

Ik heb net even in mijn ZZZZ (2.5 / 2004) gekeken, daar gaat een rood airbag lampje branden bij het inschakelen van het contact; bij het even ingeschakeld houden van het contact (zonder start) gaat het samen met andere lampjes vrij vlot weer uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.