Ga naar inhoud

Windscherm

Richie

Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik zoek een windscherm voor mn Z4. Nu biedt de firma "Hot Tuning"  er eentje aan voor 119 euro. Weet iemand van jullie toevallig of dat een goed product is (moet er wel netjes uitzien ook)?

Graag jullie reactie, alvast bedankt Richie

http://www.marktplaats.nl/gateway.html?url=https://hottuning.nl/cabrio-windschermen/windscherm/windvanger-voor-bmw-z4-9726/

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is wel een typisch model. Die oogjes er onder aan roepen ook vraagtekens op. OEM zit ie met speciale nokjes op de "rolbeugels" geklikt; zodat je hem vlot kunt verwijderen. Heeft dan ook de uitstulping aan de onderzijde niet.

Link naar reactie

Heb dit scherm ook. Zit met klittenband om de hoofdsteunen, functioneert prima, maar ziet er natuurlijk anders uit dan OEM waar zowel in het middenstuk als in de hoofdsteunen aparte "netjes" worden bevestigd. Windscherm van hottuning is een geheel.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...

Mag ik vragen aan iemand die een niet OEM windscherm heeft hoe deze bevalt. Ik ben op zoek naar een windvanger welke mogelijk wat gunstiger geprijsd is dan de OEM.

Bovenstaand gaasscherm zou een optie kunnen zijn. Ik kom ook plexiglas oplossingen tegen, wellicht zijn hier ook ervaringen mee?

Bedankt voor de reacties 😊

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb een tijdje iets gehad wat hier op lijkt: http://bmwwinddeflectors.com/convertible-wind-deflector-for-bmw-z4-e85-2002-2008-reduce-wind-noise-z4-logo/

Maar dan ZONDER het opzichtige Z4 logo.

Dat is nog best aardig gemonteerd, zonder allerlei plastic bandjes of klittenband. Dat gaat op termijn toch los zitten / oprekken en dus klapperen. Dat heb ik in een MX-5 wel gehad; sindsdien nooit meer dat soort bandjes bij een windscherm ...

Link naar reactie

Bedenk dat plexiglas niet zonder gevaar is bij een crash! Lexaan zou dan beter zijn, maar blijft op termijn minder helder.

Plexiglas versplintert en lexaan buigt. Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld een kogel er in bluft hangen. Nou dat moet toch een hele geruststelling zijn ingeval je voor kunststof kiest.

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb ook zo'n windscherm.

Aangezien ik geen oem scherm heb kan ik niet zeggen dat deze beter of slechter werkt.

Er zijn bij Hottunig twee verschillende verkrijgbaar, eentje met klittenband bevestiging, en de andere met schroef bevestiging.

Ik heb dus de laatste,

windscherm%20z4%201.jpg

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je wel iets moet wegsnijden om de bevestigingsbeugels te kunnen monteren.

windscherm%20z4%202.jpg

Een dingetje wat ik wat vind tegenvallen is dat de montage lipjes op het scherm niet de juiste hoek zijn.

windscherm%20z4%203.jpg

Kan natuurlijk ook zijn dat ik eigenlijk het windscherm verkeerd om heb gemonteerd.

Maar op deze manier sluit deze wel mooier aan de rolbeugels

Gr,

Arthur.

Link naar reactie

Dank voor de duidelijke foto's en uitleg!

Het scherm ziet er op foto 1 mooi uit. Ik vind de plexiglas variant ook nog wel een optie, ik ga nog wel eens kijken of het ook echt plexiglas is en of dat inderdaad scherp breekt. Meer alternatieven zijn welkom. Ik zal tzt ook foto's plaatsen van mijn keuze.

Link naar reactie

Een dicht windscherm doet eigenlijk niet waar het voor bedoeld is, niet voor niets zijn alle OEM windschermen of dat nu BMW, Audi, MB etc. is van gaasdoek: door de gaatjes kan de wervelende windstroom effectief de auto uit geleid worden. Bij een dicht scherm loop je het risico dat de wind je weer in je nek slaat.....

Link naar reactie

Zo herinner ik mij een Mythbusters aflevering waaruit bleek dat met een net als afsluiting van je laadbak (we hebben het over een Ford F-150 bv.) je zuiniger rijd dan met een harde klep, of geen klep, of een zachte tonneau. Dat hadden weinigen verwacht.

Link naar reactie

En mij is nog niet duidelijk wat de kosten zijn bij de verschillende varianten. Pas zodra de meerprijs van een OEM-scherm in beeld is, uiteraard in combi met je portefeuille, dan is e.e.a. te beoordelen. OEM is gewoon mooi en afneembaar. Ik heb er geen ophanging bij voor in de kofferklep voor als je hem niet geplaatst toch bij je wilt houden, maar die schijnt er wel te zijn

Link naar reactie
  • Administrator

Huidige prijs can de complete OEM kit is EUR 425,98 bij Ekris. Dat is alleen no. 1 op het plaatje, de rest van de nummers in het plaatje heb je in beginsel niet nodig. (Complete kit is rond EUR 540.)

603B97B6-FB19-4E46-B326-5D01B8C079D9.jpeg

@Horus: de kofferbakbeugeltjes kun je voor een vrij bescheiden EUR 20,- nabestellen bij Ekris.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in