Ga naar inhoud

E85 vs E89, what to do?


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Domme vraag misschien, het is meestal persoonlijk, maar ik twijfel om een nieuwe Z4 te kopen...een E89.
Ik zie, behalve een enorm pak met geld (voor een 2e auto...pfff...waar gaat het over), over de rijbeleving.

'ga dan ff rijden', ja, ook een plan...maar ik ken me, dan ga ik rijden, wordt ik verliefd en hup...;-)

Liever vooraf ff nuchter wat advies inwinnen...
E89: zwaarder, minder ruimte (interieur en kofferruimte)
Maar ook: prachtig design, mooiere afwerking interieur.

Toch is de E85 lekker lichtvoetig, meer een kart, denk ik.

 

Overigens; beide 6-cilinders, anders heb ik geen interesse.;-)

Iemand nog briljante tips?

Link naar reactie

Ja, dat is een heel mooie gedachte die je daar schetst. Kijk je kunt het je veroorloven klaarblijkelijk, dus wat let je. Ik deel je afweging aangaande beide bolides. Maar ja, als je graag verliefd wil worden ....en... hup! Dan zou ik de knoop maar door hakken. Ik zie beide wagens door dezelfde bril als jij. Een E89 is ook wel meer chique. Kofferbak, ja wil je ermee op vakantie? Hotels / kamperen (ik noem even de uitersten).

Ben bang dat niemand je echt kan 'helpen' of ....de dealer.

Succes met je afweging. Ben wel benieuwd waar dit in resulteert?

Link naar reactie

Is een E89 kleiner van binnen dan een E85? Als ik moest gokken zou ik juist het omgekeerde denken. In ieder geval heeft de E89 een grotere kofferbak - zolang je het dak dicht laat althans. Daarna blijft er inderdaad weinig van over.

 

Waarom per se een 6-cilinder? Ik heb nu de 30i, maar zou de 28i waarschijnlijk nog iets liever hebben. Die is én sneller én zuiniger. Hij heeft weliswaar een paar pk minder, maar wel meer koppel. Ik zou je - als je gaat proefrijden - dus niet bij voorbaat beperken tot de 6-cilinders.

Link naar reactie
15 minutes ago, Individual said:

Is een E89 kleiner van binnen dan een E85? Als ik moest gokken zou ik juist het omgekeerde denken. In ieder geval heeft de E89 een grotere kofferbak - zolang je het dak dicht laat althans. Daarna blijft er inderdaad weinig van over.

 

Waarom per se een 6-cilinder? Ik heb nu de 30i, maar zou de 28i waarschijnlijk nog iets liever hebben. Die is én sneller én zuiniger. Hij heeft weliswaar een paar pk minder, maar wel meer koppel. Ik zou je - als je gaat proefrijden - dus niet bij voorbaat beperken tot de 6-cilinders.

 

Ik heb een 528i ook (zakelijk), het gaat me niet om het verbruik of koppel, maar om het geluid. Dus puur emotioneel.

Link naar reactie
50 minutes ago, Horus said:

Ja, dat is een heel mooie gedachte die je daar schetst. Kijk je kunt het je veroorloven klaarblijkelijk, dus wat let je. Ik deel je afweging aangaande beide bolides. Maar ja, als je graag verliefd wil worden ....en... hup! Dan zou ik de knoop maar door hakken. Ik zie beide wagens door dezelfde bril als jij. Een E89 is ook wel meer chique. Kofferbak, ja wil je ermee op vakantie? Hotels / kamperen (ik noem even de uitersten).

Ben bang dat niemand je echt kan 'helpen' of ....de dealer.

Succes met je afweging. Ben wel benieuwd waar dit in resulteert?

Ik rij alleen open met de Z4, tenzij ik onderweg overvallen wordt door de regen. Ook vakantie's dus open, vandaar de overweging.

Link naar reactie

Er is maar 1 item  "verlieft" al het andere is niet van toepassing.
Waarom wil je een andere Z4  ?

Omdat je er een kick van krijgt .Meer vermogen . Ander uiterlijk . Moderner .Of toch gewoon de looks of het extra vermogen.

Wat een ander er van vindt is leuk mee genomen maar als het je niet om het geld gaat of allen de mening van een ander zul je altijd spijt krijgen was niet jou echte 1e keus zou zijn. |
Vandaar is er maar 1 antwoord mogelijk  en dat kun je alleen zelf geven .
Het is net als met kleur.
Welke kleur vinden jullie dat ik moet kiezen ?

Link naar reactie

En bij de keuze van een Z3M Coupe  of een Z4M Coupe toch weer terugverlangt naar een Z3M roadster als het puur om de beleving gaat en het zonnetje schijnt.

Link naar reactie

E89 is een heel andere auto,rijd veel meer volwassen dan de e85.

Rijd ook beter met rft,maar als je die eraf gooit dan misschien wel nog beter.

 

Meer luxe en betere afwerking,mooier van buiten ook.

Tja en de 35IS is gewoon degene die je wilt als het puur om rijbeleving gaat.

 

Denk ik.

 

 

 

Link naar reactie

mooi van dit soort topics is de reacties al te lezen...waarom, soms wil een mens meer, ik wil vaak meer of beter: anders.
Heb ook naar een 911 gekeken, maar dat durf ik niet aan, verkeerd budget...

 

meeste concrete antwoord op de vraag waarom:
de mijn is, behalve de km-stand (190.000) super.
als hij minder km's had, dan hield ik hem zeker. 
om geld te stoppen in een z4 met minder km's dat kan, maar wel duur dan.
en als ik ergens geld in stop, dan wil ik ook iets 'anders'

logisch?

Link naar reactie

qua investering zou ik een z4m coupé kopen (al is die ook alweer fors aan het stijgen).

 

Indien je voor een e89 gaat zou ik een 35i zoeken met handbak. Ik weet het, da's waarschijnlijk een speld in een hooiberg in Nederland. Dus waarschijnlijk uit DLD halen.

Dan heb je iig wat rijdersbeleving waar je zo naar op zoek bent doordat je nog zelf door de tandwielen kan roeren :wink:

 En de 35i is makkelijk te chippen naar aanzienlijk vermogen. Exact dezelfde hardware (motor) als de 35is, maar dus wèl met handbak te krijgen.

 

Maar die auto is dus wel 220kg zwaarder dan je huidige auto.

 

Qua sportiviteit en rijbeleving is lichter natuurlijk altijd beter. Meer vermogen maakt natuurlijk lang niet alles goed weet ik uit ervaring. Lichtvoetigheid en de daarbij horende wegligging is iets wat je niet met motorvermogen kan compenseren.

Dus als dat je ding is, is een z4m wellicht beter (of iets van een heel ander merk? om maar ff hier te vloeken :lol:)

Comfort is een ander verhaal. Dan is meer massa vaak zelfs beter. Het is maar net wat je wilt; een sportauto of een cruiser.

 

Overigens wat is er mis met een 190dkm km stand?

Laat het uiterlijk je een beetje zitten?

Mechanisch is erg veel op te lossen voor vaak weinig geld.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

op mobile.de zie je nog redelijk veel 35i modellen met handbak, maar op MP idd geeneen. In DLD is het aanbod sowieso veel groter dus als je iets speciaals zoekt kom je daar snel terecht. Toen ik mijn auto kocht heb ik ook een half jaar lang in dld moeten zoeken voordat ik de gewenste combi van opties vond. In NLD zou dat bijna onvindbaar zijn geweest (al hoeft er natuurlijk maar 1 aangeboden te worden die aan je wensen voldoet :wink:)

Link naar reactie

Ik weet niet of dit een briljante tip is, maar hierom ik ging voor een roadster E85 3.0.

Na diverse cabrio's van andere merken wilde ik graag een Z4 kopen, en dan wel een handgeschakelde 3.0i. Echter een coupe vind ik echt waanzinnig mooi, zowel de Z3 als de Z4 coupe zijn prachtig. Dit vind ik eigenlijk bij iedere coupe of het nou een Jaguar E type is of een Porsche 911 is, de dichte (coupe)is gewoon mooier. (vind ik)

Maar er is niets zo leuk om open te kunnen rijden daarom moet het een cabriolet zijn. Een Z3 viel zowiezo gelijk al af en een E89 is eigenlijk nooit een optie geweest. Ik vind laatst genoemde wel een mooie auto hoor maar hij mist dat stoere en de klassieke uitstraling die een E 85 wel biedt. Ik ben eigenlijk een klassieker liefhebber, en de E85 sluit daar beter bij aan met z'n linnen kap, bovendien heeft hij een behoorlijke kofferruimte wat wel zo fijn is tijdens vakanties.

 

Succes met je besluit.

Link naar reactie

Goh, dit stukje had ik kunnen schrijven

14 hours ago, Veloce said:

. . . Echter een coupe vind ik echt waanzinnig mooi, zowel de Z3 als de Z4 coupe zijn prachtig. Dit vind ik eigenlijk bij iedere coupe of het nou een Jaguar E type is een Jaguar XK8/XKR of een Porsche 911  (geldt niet voor alle modellen) is, de dichte (coupe)is gewoon mooier. (vind ik)

 . . . . . een E89 is eigenlijk nooit een optie geweest. Ik vind laatst genoemde wel een mooie auto hoor maar hij mist dat stoere en de klassieke uitstraling die een E 85 wel biedt. Ik ben eigenlijk een klassieker liefhebber, en de E85 sluit daar beter bij aan met z'n linnen kap, 

Goh, dit stukje had ik kunnen schrijven.

Toch is een mooie Z3 roadster ook een optie. E89 is wel aardig met kap dicht.

Zag de E89's met de paasrit weer in de weer met al die bewegende dakjes in de lucht en vindt het maar niets (I.M.H.O.)

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

^ denk dat dat toch wel even een misvatting is. z4M is natuurlijk een echt M product, en geen ( met alle respect) 13 in een dozijn roadster/sportwagen.  de auto heeft een heel ander karakter qua motor, auto heeft een sperdiff dat zijn enkele zaken die zo'n 3.0 z3 niet heeft.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, om dan ook eens een ander geluid te laten horen: ik heb meermalen in een E89 proefgereden (mee geweest, uiteraard wel gereden, niet voor mezelf), maar ik kon er niet echt verliefd op worden. Ik kwam er weinig in tegen wat me interesseerde en wat ik nu nog niet heb. Ik miste wel dingen die ik nu wel heb. Ik vind de bagageruimte van de E89 met de kap open erg onpraktisch en ik vind de wegligging veel te volwassen / alsof ik in mijn 3-serie touring rijd. Ik vind het ontwerp van de E85 met al die bonkige lijnen en de stoffen kap veel unieker. Ik vind bijvoorbeeld de M stoelen uit de E85 ook beter zitten dan die uit de E89, maar dat is heel erg afhankelijk van je lichaamsbouw. Er zijn natuurlijk ook allerlei argumenten voor een E89 (betere navigatie, minder peipjes / kraakjes, (veel) meer vermogen afhankelijk van de uitvoering, etc., etc.) maar die overtuigen mij niet echt. 

 

Ik heb dus juist mede naar aanleiding van die proefritten besloten om de huidige E85 zo lang mogelijk te gaan houden. Bijkomend voordeel is dat die om en nabij zijn hele economische afschrijving wel achter de rug heeft en er dus veel makkelijker als "bijauto" naast te houden is (zeker als de mijne over twee jaar vijftien jaar oud is en dus zowel de verzekering als eventuele schorsingen in de winter goedkoper worden)...

 

Ik zie ook wel in dat dit vooral luxe argumenten zijn van iemand die de Z niet voor dagelijks gebruik heeft, maar jij hebt hem ook als tweede auto, vandaar dat ik het toch even opschrijf.

Link naar reactie
  • Administrator

Tsja, dan kan ik niet meer meepraten: ik heb nooit een varken gehad ... :sCo_chinscratch:(Ook geen Z4M, maar daar wel bij herhaling in gereden. De roadster dan ...)

Link naar reactie
28 minutes ago, Olivier van Epscheuten said:

..^^ hij heeft het over "sportief"  nou dat is een ruim begrip hoor

 

 

klopt daarom, trek ik het ook in twijfel. geen idee trouwens of een Z4M echt zo bagger rijdt als dat je zegt, dat plezier heb ik helaas nooit mogen ervaren en gezien het mij de overtreffende trap van mijn bescheiden Z'tje is denk ik dat het in mijn ogen toch een heerlijke machine moet zijn.

Link naar reactie

^ah ja rijdt als een varken begreep ik eerder als zijnde niet echt goed. ja ik rijd graag zo hard als ik kan :P dus voor mij zou het wel wat zijn op zich, al kan ik ook genieten van een rustig tourrondje. maar goed voor dat dilema kom ik nooit te staan qua pecunia's want denk dat ik eerder een huis koop dan een z4M :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.