Ga naar inhoud

bijrijder stoel gaat niet meer naar voor of achter

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

De bijrijdersstoel van mij Z3-tje doet het niet meer! Hij kan nog wel gewoon omhoog en omlaag echter zodra ik deze naar voor of achter wil zetten lijkt het of hij ergens op vast loopt. Een bekende van mij die zelf oud Z3 rijder is zei me dat het iets bekends is voor Z3 rijders maar dat hij niet exact weet hoe het moet worden verholpen.

Hierbij mijn vraag dus meteen: Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

On 17-3-2016 at 22:14, Evan_S said:

Hoor je nog wel een motortje draaien als je de knop bedient?

Ja, het motortje hoor ik nog. Ik kan ook gewoon de stoel omhoog en omlaag bewegen met de elektrische bediening. Alleen naar voren en naar achteren niet! Lijkt net of er iets op de rails ligt echter dat is niet het geval.

Link naar reactie
On 18-3-2016 at 08:34, lightning87 said:

dan ben je mooi t bokkie.... maar heb je al in het Z3 gedeelte gezocht ?

Ja, ik heb er al gekeken en ga er vanuit dat ik goed gekeken heb, maar... Ik ga nog even kijken voor alle zekerheid!

On 18-3-2016 at 08:34, lightning87 said:

dan ben je mooi t bokkie.... maar heb je al in het Z3 gedeelte gezocht ?

Link naar reactie

Kan inderdaad zijn dat er simpelweg iets op de rails ligt.

Mocht er niets liggen, een aantal opties:

- knop bedienen en met een hamer een tikje geven op het motorhuisje

- stoel uitbouwen (lastig om bij de bouten te komen doordat de verstelling niet werkt): mechanisme uitbouwen en smeren (of tot de ontdekking komen dat het tandwieltje versleten is).

Kijk ook even op de laatste pagina's in dit artikel: http://www.adkusters.dsmynas.com/Website%20mynas/BMW%20Z3%20handleidingen/Z3%20howto%20-%20Uitbouwen%20stoel%20en%20verhelpen%20speling(Rev%201).pdf

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in