Ga naar inhoud

Open air monteren.


Bigpapa

Aanbevolen berichten

Deze open air wil ik erop monteren.

sw45xy.jpg

 

Maar nu zie ik bij mijn luchtfilter die ik moet verwijderen een stekker zitten.

r072wy.jpg

zie rood vierkant.

Waar moet ik die plaatsen op de open air?

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Verplaatsen? 

Moet ik dan de gehele sensor verplaatsen?. Dan moet ik het luchtfilter slopen wat ik eraf haal.

Moet deze sensor weer aangesloten worden, of kan de stekker gewoon los blijven.

Link naar reactie

Oke. Maar je moet de sensor wel ergens in terugplaatsen. Hij meet tenslotte temperatuur.

Ik ben denk ik niet de enigste met een open air.

Misschien dat iemand het al veranderd heeft.

Link naar reactie

Blijkt bij navraag geen sensor te zijn, maar een lucht inlaat meter. En volgens diegene is dat heel wat anders. 

Nu weet ik het als leek helemaal niet meer.

Diegene zeg dat je bij een open air gewoon de meter in de slang moet plaatsen voor het open air systeem.

Wie kan mij zeggen of dit juist is?

 

Volgens de tekening is het wel een sensor..

 

 

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Misschien met je er al leek dan maar vanaf blijven. Dat geldt ook voor diegene waar je je navraag hebt gedaan, want die heeft er ook de ballen verstand van.

Het omcirkelde dingetje is je inlaatlucht-temperatuursensor, exact zoals Ronlittle dat zei. Je luchtmassameter (wat jij lucht inlaatmeter noemt?) zit daarboven, dus dat T vormige onderdeel tussen je luchtfilterhuis en die geribbelde luchtslang.

 

Het is heel simpel. Doe je iets verkeerd, dan kan je een foutmelding krijgen, maar je kan ook een sensor beschadigen (je luchtmassameter is een duur en kwetsbaar onderdeel, en is natuurlijk ook gewoon een bepaald type sensor), en als je daarmee blijft doorrijden kan je in het uiterste geval motorschade krijgen.

Is dat open luchtfilter een universeel ding of een apparaat specifiek voor de z3 met jouw motorvariant en degelijke instructies? Dat maakt nogal een verschil bij de montage. Dus misschien moet je even navraag doen bij de fabrikant betreffende de technische details en inbouwinstructies.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb me laten vertellen dat het om deze conus gaat Guido:

 

5.jpg

 

Volgens de verkoper is die ook geschikt voor in een Z3 ... Wat ik me nou alleen afvraag: waar stop ik de stekker in? Ik zie nergens 230V onder de motorkap. Of stop ik die gewoon in de luchtmassameter? Volgens mijn buurman zal ik gewoon een heel erg lang verlengsnoer moeten gebruiken. Weet jij misschien hoe dat zit?

Link naar reactie

Google is your friend...

 

Volgens deze leverancier zijn die CDA-dingen 'one size fits all' setjes, die per automodel aanpassing nodig hebben. De prijslijst hier (blz 6) meldt dat je voor de 4-cilinder Z3's nog accessoires nodig hebt voor de montage. Die worden omschreven op pagina 13 van diezelfde prijslijst: je hebt nog een koppelstuk (SAM08070 voor de 1.8, SAC09070 voor de 1.9) nodig, plus carterontluchter SA16-40 voor de 1.8. Zeker als je iets met de carterontluchting moet doen een aardige knutselpartij!

 

De luchttemperatuursensor afkoppelen/weglaten zal op z'n minst tot een slechter lopende motor leiden, en waarschijnlijk de noodloop en het motormanagementlampje triggeren... Die sensor moet je dus verplaatsen als je de bestaande airbox verwijdert. Ik zou die sensor in dat hierboven genoemde koppelstuk monteren; boren in die CDA-intaketrompet lijkt me geen optie, dat zal het "supercharging systeem" (hun woorden, NIET de mijne...) nadelig beïnvloeden.

 

Een terzijde: een toepasselijke naamkeus, voor dit soort performanceparts heb je net zoveel geloof nodig als voor de gelijknamige politieke partij... :guitar:

 

 

aangepast door pimgmx
  • Like 3
Link naar reactie

Volgens mij is de mogelijke vermogenswinst, of is dat niet je bedoeling?, te verwaarlozen. Door leveranciers van dit soort after market inlaat mods wordt schromelijk overdreven hoeveel extra pk's je krijgt.

Link naar reactie

Ik ben wel eens vergeten om die stekker aan te sluiten na wat sleutelwerk. Er zal geen motorstoringslampje branden, maar de auto houdt soms iets in en start moeilijker in de kou. 

 

Betekent dat de motor in de kou te arm zal lopen, en in de warmte te rijk.

aangepast door Evan_S
Link naar reactie

@PIMGMX dat is het antwoord waar ik op zat te wachten.

En idd google is your best frind  maar helaas heb ik hier over heen gekeken.

En jij heb me er op gewezen. Top.

En goed idee om de sensor in dat hulpstuk te plaatsen. En als de motor daar slecht door gaat lopen dan krijg de firma deze toch terug.

Deze is dan in gebreke gebleven om een degelijk product te leveren.

 

@Frenkie neen dat is niet mijn bedoeling. Als je vermogen winst wilt halen moet je gewoon een 3 ltr of M kopen.

Gaat mij meer om net dat kleine beetje geroffel wat je erbij krijgt. Beetje geluid vind ik altijd wel gaaf om te horen.

Vandaar dat ik ook geen dempers meer onder de Z3 heb hangen. Behalve de Katalysator die zit er nog onder.

Als je die weg haalt dan gaat ie ook stinken vind ik.

aangepast door Bigpapa
  • Like 1
Link naar reactie
On 23-3-2016 at 18:45, .cornelis. said:

Ik heb er ook zo"n ding inzitten, zal eens zien waar dat draadje bij de mijne zit.

 

UPDATE:

Er hoort een kunststof tussenstuk in de buis achter het filter daar past hij weer in.

 

Zou jij een foto van de open air willen sturen hoe het bij jou zit.

Het lijkt wel of ie te groot is bij mij.

Ik zou je daar dankbaar voor zijn.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.