Ga naar inhoud

Achterklep sluit soms lastig

GigiA

Aanbevolen berichten

Hoi,

Bij mijn auto moet ik de achterklep soms echt hard dichtdoen omdat hij anders niet goed in het slot valt. Nu heb ik hier een topic over een Z3 gevonden met hetzelfde probleem en daar is het opgelost door de beugel wat te stellen. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die dit bij een Z4 hebben gehad, en is dit hier ook zo op te lossen?

gr

Niels

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zitten er ook van die rubber doppen aan beide zijden onder aan je achterklep. Die zijn verder naar binnen te draaien. Als je ze er aan hebt zitten, dan zou dat verdraaien wel eens kunnen helpen. De beugel verstellen; daarmee schuift de hele klep op lijkt me; komt de klep er dan niet scheef op te liggen?

Link naar reactie
  • Administrator

Of je gaat op zoek naar een kofferkleptasje en creeert daarmee extra gewicht aan de binennkant van je kofferklep. Heb ik ook en sindsdien sluit de kofferklep al bij een klein tikje direct ... Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je veel minder troep hebt rondslingeren  ...

Link naar reactie

Ik denk dat het indraaien van de rubber doppen geholpen heeft. Eentje was al helemaal ingedraaid, de andere nu ook.

Ga ook eens op zoek naar zo'n tasje, is misschien best handig aangezien ik nu wat losse zooi achterin heb liggen.

Link naar reactie

Let wel even op als je de aanslagrubbers hebt ingedraaid. Deze dienen ter afstelling van je kofferdeksel en klemmen als het ware je deksel vast als hij in het slot zit .

Je kunt dit controleren door lichtjes op de hoek van je kofferdeksel in gesloten toestand te drukken.

Daar mag uiteraard geen speling in zitten. Anders heb je kans dat de zaak tijdens het rijden gaat rammelen. Dat is ook niet de bedoeling. 

Vanger/slot in de auto smeren met WD 40 vil vaak ook veel verhelpen. Smeer dan ook gelijk de scharnieren opdat die ook lekker soepel lopen.

Feit blijft natuurlijk dat het kofferdeksel bij het sluiten ineens in het slot moet vallen en dicht moet zitten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in