Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Ruud, waarom zouden die wielen niet passen onder de Z3 of de 1 serie, moet het gewoon doen, bij de Z3 alleen wat spoorverbreding achter :wave:

Waaaat? :angry: En die Andre zegt "past alleen op een Z4 :m: , ook niet op een non- :m: Z4". Ik had ook beter moeten weten dan de BMW dealer te vertrouwen ipv onze eigen Pierre eerst te vragen! :muur: Morgen maar eens de ET opvragen van die wieltjes. Is natuurlijk wel volledig flut op je zomerbanden 17" te hebben en je winterbanden 18". Maar ik overleef het wel denk ik. :thumbup:

En als de lease van de 1 voorbij is, "verdwijnen" de banden met de auto "terug naar BMW lease" en uit de boekhouding (zijn er vrienden van de FIOD hier :unsure: ) en verschijnen ze opeens onder de Z3....

Link naar reactie
Ruud, waarom zouden die wielen niet passen onder de Z3 of de 1 serie, moet het gewoon doen, bij de Z3 alleen wat spoorverbreding achter :wave:

Heb even met de BMW dealer gemailed. De gegevens van de wielen:

2 * 225/45VR18 8JX18 ET42

2 * 255/40VR18 9JX18 ET30

Banden zijn geen run flat banden.

Als ik kijk dat op 1 serie de normale mischbereifung, zoals ik die af fabriek op die van mij heb, (in 17") 205/50-17 voor en 225/45-17 achter is, denk ik dat het met 2 cm breder voor en 3 cm breder achter op de 1 niet zo 123 gaat passen. Pierre (of andere velgenguru's), wat denk je?

Voor de Z3 zou ik nu niet meteen winterbanden willen, het is een mooiweermobiel. De velgen zouden natuurlijk wel mooi zijn op de Z3 nadat de winterbanden versleten zijn.

Link naar reactie
Heb even met de BMW dealer gemailed. De gegevens van de wielen:

2 * 225/45VR18 8JX18 ET42

2 * 255/40VR18 9JX18 ET30

Banden zijn geen run flat banden.

Als ik kijk dat op 1 serie de normale mischbereifung, zoals ik die af fabriek op die van mij heb, (in 17") 205/50-17 voor en 225/45-17 achter is, denk ik dat het met 2 cm breder voor en 3 cm breder achter op de 1 niet zo 123 gaat passen. Pierre (of andere velgenguru's), wat denk je?

Voor de Z3 zou ik nu niet meteen winterbanden willen, het is een mooiweermobiel. De velgen zouden natuurlijk wel mooi zijn op de Z3 nadat de winterbanden versleten zijn.

Heb je de ET en breedte maten van je huidige velg? Het zal wel krap worden denk ik!

Link naar reactie
Heb je de ET en breedte maten van je huidige velg? Het zal wel krap worden denk ik!

De ET's heb ik nu niet. Verder specs van de wielen onder mijn 1:

Sterspaak (styling 142), voor 7Jx17 banden 205/50R17, achter 7½ Jx17 banden 225/45R17

Link naar reactie
Let op, nu gaat Ruud weer gek worden :schater:

Die staat er al een tijdje, is een US :m:

Kwam toevallig een Z4 :m: coupe tegen, voor 25K ex btw, bij de mannen van Targetcars in Eindhoven Wel een USA uitvoering (met mooie "pukkels" op de bumpers :thumbup: ), dus of die alle 343 peekaatjes heeft die een Euro- :m: heeft? :smart:

67d1_27.JPG

Maar okay, het gaat hard met de prijzen van de Z4 coupeetjes! :thumbup:

Link naar reactie
Die staat er al een tijdje, is een US :thumbup:

is het zoals bij de Z3 dat de Amerikaanse versie minder paardjes heeft tov de Europese versie?

Link naar reactie
is het zoals bij de Z3 dat de Amerikaanse versie minder paardjes heeft tov de Europese versie?

volgens mij niet. Wat je wel vaak ziet is een ander getal. Dat kan komen door verschillende definities van pk of door andere specs met die meuk benzine die ze daar hebben (die ook nog weer een andere defintie van het bezine klopgetal heeft).

Link naar reactie
De ET's heb ik nu niet. Verder specs van de wielen onder mijn 1:

Sterspaak (styling 142), voor 7Jx17 banden 205/50R17, achter 7½ Jx17 banden 225/45R17

De ET van de velg voor en achter is 47, dus dan zijn het een 7x17/ET47 en een 7½x17/ET47

Of dit daar dan op gaat passen:

2 * 225/45VR18 8JX18 ET42

2 * 255/40VR18 9JX18 ET30

Hoe zat het ook al weer met ET, lager ET getal is verder naar binnen, toch?

Link naar reactie

Lager ET getal is verder naar buiten. :thumbup:

Het verschil hier is aan de voorkant ca. 18mm verder naar buiten en ca. 8mm naar binnen en aan de achterkant ca. 36 mm verder naar buiten en 3mm naar binnen :thumbup:

Op een Z3 QP past het iig!! Op een 1 serie weet ik niet zeker, achter zou nog wel eens een probleem kunnen opleveren :)

Link naar reactie
Oh ik dacht het, omdat je namelijk nergens doorgelinkt wordt naar de oorspronkelijke advertentie ;)

En de voorruit is een beetje mistig trouwens :thumbup:

Nog meer commentaar? :) het vriest hier,vandaar de mistige ruit. :thumbup:

Link naar reactie
Lager ET getal is verder naar buiten. :thumbup:

Dank Pierre. Achter zou ik dan van ET47 (ab werk) gaan naar ET30 gaan. 17mm verschil!

Dat met plus en min ten opzichte van een denkbeeldig midden van de velg is erg lastig voor een blond iemand als ik (zonder wiskundige aanleg :blush). Wiki zegt:

De ET-waarde staat voor het Duitse "Einpresstiefe", oftewel wielbolling.

Een velg bestaat uit 2 delen, namelijk een deel waar de band op gemonteerd zit en de schijf die ervoor zorgt dat het wiel (band plus velg) aan het voertuig gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren. Wanneer de schijf in het midden van de velg geplaatst is, spreekt men van ET 0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is dan evenveel ruimte. Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het |wiellager gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en bevestigingsplaats.

Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET-waarde (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan.Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.

Ik denk dat als ik even de "wow wat een mooie ;) velgen...hebbe hebbe hebbe" bril afzet....pinkglassesf.gif ... ik tot het besef kom dat (los van het te grote verschil in ET waarde) winterbanden 2 en 3 centimer breder dan wat er standaard al als "breedset" op mijn 1 ligt niet echt veel sense maakt. En dat is nog het verschil met de wielen die ik heb. Standaard staat een 118d rondom op 195ers van 16" (achter dus een verschil van 6 cm!). Zal ik me daar een beetje met 255ers van 18" op de achteras gaan rijden, om het slippen in de sneeuw te voorkomen..... :thumbup:

Daarbij gaat het morgen dooien en heb ik weer een heel jaar om uit te kijken naar een mooi stel 17" velgen, waar ik dan 205er 17" op kan leggen.

Zo, "reken je rijk met Ruud in drie makkelijke stappen" leert me dat de 1500 euro die ik niet aan die wielen uit ga geven, uit kan geven aan wat anders. (als ik iets koop voor minder dan 1500 euro verdien ik er ook nog op! :) )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.