Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Vraag is natuurlijk wel wat je hebt aan deze remmen op je Z3/4 met beperkt vermogen en waar je niet heel veel mee in circuitomstandigheden rijdt. Vaak betekenen sterkere remmen ook een hoger onafgeveerd gewicht. Een goede balans in e.e.a. is waar het om gaat i.m.h.o.

aangepast door Emi
Link naar reactie

De prijs is idd een beetje aan de hoge kant,zeker als je weet wat hij er zelf voor betaald heeft bij een veiling toen hij nog dacht dat ze onder zijn e89 gingen passen..

Moet eerlijk bekennen dat ik daar niet op gelet had.

 

Maar ik denk wel dat er flink onderhandeld kan worden.

Link naar reactie
Op ‎26‎-‎4‎-‎2017 om 11:04, Emi zei:

Vraag is natuurlijk wel wat je hebt aan deze remmen op je Z3/4 met beperkt vermogen en waar je niet heel veel mee in circuitomstandigheden rijdt. Vaak betekenen sterkere remmen ook een hoger onafgeveerd gewicht. Een goede balans in e.e.a. is waar het om gaat i.m.h.o.

goeie remmen kun je ALTIJD gebruiken.... vermogen of niet. ook de 2.5 en zelfs de "kleinere" modellen (niet denigrerend bedoeld!!) zijn in staat om hoge topsnelheden te halen en derhalve gebaat bij goeie remmen.

 

moet zeggen dat, hoewel de rembalans bij mijn Z4 nu anders is dan standaard, het zeker niet minder is geworden.

Link naar reactie
Op ‎26‎-‎4‎-‎2017 om 15:59, lightning87 zei:

^reden om ze niet op míjn Z4 te plakken, als ik meer wil zet ik er ook wel een 3.0 setje op. ik heb liever een 6 bak in m'n 2.5 :blink:

effectief heb ik nu een set 3.0 Si voorremmen op de mijne zitten. ze hebben niet voor niks de remmen van de 3.0 facelift (Si) groter gemaakt dan die van de pre-facelift....

Link naar reactie
2 uren geleden, vester86 zei:

goeie remmen kun je ALTIJD gebruiken....

Goeie remmen wel, maar Emirto zegt terecht dat zwaardere remmen zorgen voor meer onafgeveerd gewicht, en dat is natuurlijk altijd minder gewenst.

Bij BBK's zijn klauwen van aluminium, het het hart van de remschijven (dus wat aan de fuseehub zit) vaak ook. En dat bespaart gewicht, zodat de gewichtstoename zo min mogelijk is.

Een grotere rem (schijf) is niet altijd beter; als je een lichte auto hebt, heb je die thermische energie-afvoer wellicht niet nodig.

Als je kijkt naar een lotus elise, die wegen bijna niks en hebben hele kleine remmetjes. En toch remmen ze als gekken :)

 

Maar banden en velgen verschillen ook vaak aanzienlijk in gewicht. Daar zou je ook veel op moeten letten (terwijl daar bijna geen info over is, zeker niet over bandengewichten), temeer deze gewichtstoename vaak verder van het hart van het wiel zit (dus meer massatraagheid in gyroscopisch effect)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Beetje suf dat ze bij premiumclassics een technische fout in hun advertentie schrijven.

Ze kennen duidelijk hun klassiekers niet.

Info schaamteloos van een amerikaanse site gehaald aangezien de S52 nooit in europa geleverd is.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

op facebook nog een setjes Z4M Stoelen aangeboden gezien, Quanta costa : 2.500 euro. in geen 2.500 jaar.....

Je zult ze maar nodig hebben zo vaak komt dat niet voorbij en dan is het wellicht een koopje..

Link naar reactie
2 uren geleden, Horus zei:

Welnee, dan kijk maar eens in @vester86 zijn topic; luxe fauteuils staan in zijn ZZZZ. Ik heb er op mogen zitten, zit prima!

Even ter verduideliking, ik heb de sportstoelen uit de 3 serie erin zitten he :) dat is wel wat anders dan de standaard stoelen van de Z4. 

Link naar reactie
  • Administrator

^Precies en ik blijf erbij; als je met enige snelheid een bocht neemt in standaard stoelen glij je de hele Z4 door ... Ik heb dat toch een dikke 3 jaar moeten doorstaan.

 

Recaro's CS zijn zonder de nodige modificaties geen vergelijking; ze zijn niet fatsoenlijk instelbaar - laat staan elektrisch - niet verwarmd en hebben geen "sitzbelegunsmatte" ...   Ofwel: bij Recaro's lever je zonder aanvullende investeringen in op comfort en veiligheid ...

 

En ja dit is in de categorie wij van WC eend adviseren WC eend; ik moet de marktwaarde van mijn met veel bloed, zweet en tranen verworven OEM Z4 sportstoelen natuurlijk wel op peil houden. :sFun_whistle:

Link naar reactie

haha t is te merken,

nou goed niet fatsoenlijk instelbaar : ik ben benieuwd naar uw bewijslast...

elektrsich tja dat moet je willen, voor mij geen must iig.

verwarming is optioneel,  of evt zelf er in te knutselen met OEM matjes lijkt me ook mogelijk ( uw modificaties )

en die sitbelgunsmatte, er zijn forummemebers die kopen daar een module voor omdat ze op UK stoelen en/of faceliftstoelen rijden :sFun_whistle:

 

Link naar reactie
  • Administrator

^Van een CS kun je - na montage - alleen (los van de hele positie van de stoel op de rail) de rugleuning verstellen toch, of zit ik er naast? Een OEM sportstoel kun je in hoogte verstellen ten opzichte van de rail, je kunt de hellingshoek van de basis instellen, je kunt de ruglening instellen (zoals ook bij een CS) en je kunt het :"benenbankje" wel of niet uitklappen.

 

Neemt niet weg dat als je de ideale maten hebt voor een CS die waarschijlijk meer steun biedt. Maar als je dat dus niet hebt houdt het al snel op met de CS, terwijl je met de OEM sportstoel nog met de instellingen kunt experimenteren. Dat speelt natuurlijk nog meer als je niet de enige berijder van een auto bent.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.