Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

  • Administrator
14 uren geleden, sandere39 zei:

Het gekke is dat die Belgische variant - met typeplaatje - gebaseerd is op een vier cilinder 2,0 liter blok ... Eerder deze variant: http://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/model-history/bmw-3-series/bmw-3-series-e90919293/

Link naar reactie

Grote boze wolf  .Er gaat wel eens (bewust !?) wat fout bij overschrijven IMPORT helaas en vandaar dat de historische informatie niet altijd meer klopt of te vertrouwen is .echter wel een vreselijk mooie bak .Wordt met de jaren alleen maar mooier. En een zeldzaamheid .

aangepast door MNZ3M
type fout
Link naar reactie

Ach voor iedereen is mooi het beste zelf in te vullen. En tot welke hoogte zullen ze door stijgen weet niemand  het blijft een kwestie van tijd. En als een trend over is worden ze wellicht interessant voor een ander doel groep. Maar volgens mij koopt een liefhebber zo'n auto omdat hij of zij hem mooi vindt en dat bepaald uiteindelijk zijn waarde. En de vorige eigenaar vond de auto destijds ook heel mooi en na verloop van tijd komt gewenning en verlangt hij weer naar iets anders.

Zo is het altijd al geweest. Vandaar  dat er van een Z3 naar een Z4 wordt gegaan en weer terug of naar iets anders of geen .

Link naar reactie
21 uren geleden, MNZ3M zei:

 

Zo is het altijd al geweest. Vandaar  dat er van een Z3 naar een Z4 wordt gegaan en weer terug of naar iets anders of geen .

 

En bij mij lijkt het dan net weer wat anders werken :blink:. Mijn Z3 heb ik al bijna 11 jaar en ik kan me niet voorstellen dat ik deze ooit zal verkopen.

Link naar reactie

Ach je kunt je Z3M coupe  of M roadster verkopen voor wat anders alleen kom je er na verloop van tijd achter dat niet elke vooruit gang een verbetering is.

En verlang je weer naar die auto die net dat ene heeft wat je bij de nader zo mist en dat is toch vooral het echte rijden,looks en die speciale beleving.

Dat een auto zeldzaam is heeft met of zijn prijskaartje , praktische nut en of excentriciteit te maken.

Zo'n auto  is dan niet voor iedereen weg gelegd.. Wordt de auto ouder, komt er een moment dat hij bereikbaarder wordt (of gesloopt)  voor een groter publiek, die dan wel instaat is om zo'n auto aan te schaffen.

Maar goed ik zie mijn M roadster ook niet zo maar ingeruild worden voor iets anders wat er zijn volgens mij geen vergelijkbare auto's waar bij ik zo'n zelfde gevoel heb.

Link naar reactie

Duidelijke standpunten, maar ! een ding

Ik kom nu op zo'n kritiek punt dat ik besef dat door niet te rijden in mijn z3m dat de waarde harder zal stijgen dan door wel te gebruiken.

Of denken jullie dat het niet veel uitmaakt of een semi klassieker 100 K of 160 K heeft gelopen.

Vooralsnog speelt dat in mijn gedachten mee en word daardoor het gevoel van "freude am fahren "minder.

p.s. er zijn er meer die afscheid nemen, speculeren is net als op de beurs , soms moet je je verlies nemen maar zeker geldt, op tijd uitstappen !

Ik vraag me af btw of er voor 32.500 kopers zijn in de markt, ik volg in ieder geval de 2 van Ruud .

Link naar reactie

"De 2 van Ruud"? 

Oh ik zie het nu. Ruud heeft er 2 te koop staan. Als ik me niet vergis die van hem en die van zijn buurman... Slik. Maar allebei heel erg mooi... Uniek eigenlijk.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

^^^ Deze extreme prijzen zijn in Duitsland (en verder in Europa) inmiddels al heel normaal. Kijk daar maar eens wat een "M" roadster
(S50-motor van 1997 t/m 2000) doet met minder dan 100K op de teller. Om nog maar even te zwijgen van de zeer zeldzame exemplaren met S54 motor (2001-2002). En dan hebben we het nog niet eens over de coupés.

Link naar reactie

Ik heb de mijne voor BMW M begrippen net op tijd gekocht maar dat was deels noodzaak daar ik ook een Porsche liefhebber ben maar die werden onbetaalbaar voor mij. En ik had geluk omdat ik de mijne bij een BMW dealer in opslag zag staan en hij hem toen niet wilde verkopen. Een jaar later moest hij wat bijzondere BMW's  kwijt en heeft ze toen een paar aan een BMW specialist verkocht en ik kwam als eerste op zijn advertentie af hoorde de zijn afkomst af en wat toen gelijk verkocht. De waarde was toen al moeilijk te bepalen er was weinig aanbod . Achter af een goede koop geweest maar als belegging heb ik hem niet maar als liefhebber. En de import Z3 M 's van Ruud zullen absoluut verkocht worden voor vrijwel de vraagprijs daar de prijzen ook in Duitsland al veel hoger zijn. De import  prijzen bij target cars zijn ook hoog echter voor mindere kwaliteit en staat van onderhoud zijnde M roadsters of Coupe's. Maar als er met de economie wat verandert heeft dat ook zeker invloed op de classieker of youngtimer prijzen die kunnen ook net zo goed naar beneden. Maar als liefhebber maakt dat je dan minder uit. Kijk maar naar de huizen prijzen van 2007  tm nu ? Wie het weet mag het zeggen maar je weet pas achteraf of je gelijk hebt gehad.

Link naar reactie

Tja,...als 2.8 versies van 2000 al ruim boven € 20K moeten opbrengen in goed staat, dan gaan de M-modellen natuurlijk zeker vlot in prijs omhoog...

 

Deze 2.8 stond 2 weken geleden te koop en is nu al weer verkocht....wellicht voor niet veel minder dan de vraagprijs.

https://www.premiumclassics.nl/news/671/63/BMW-Z3-2-8-Roadster-38-000KM-Airco-Harman-Kardon-Stoelverwarming

Link naar reactie

Quote:Maar als liefhebber maakt dat je dan minder uit. Kijk maar naar de huizen prijzen van 2007  tm nu ?

Dus straks moet je ook (nog?) een hypotheek nemen als je een Z koopt...., de gekkigheid voorbij.

Link naar reactie

^ Alles wat je koopt buiten je eerste levensbehoeften gaat al van je 'hypotheek'! Je had die aankopen niet kunnen doen en met dat geld je hypotheek aflossen.:lol:

aangepast door Horus
Link naar reactie
16 minuten geleden, Horus zei:

^ Alles wat je koopt buiten je eerste levensbehoeften gaat al van je 'hypotheek'! Je had die aankopen niet kunnen doen en met dat geld je hypotheek aflossen.:lol:

Mot je tegen je echtgenoot zeggen :sCo_chinscratch:Kan je gewoon gaan fietsen ! of met OV.

 

Blijft mijn vraag staan; met 108. 000  op de klok en showroomstaat ( RVV ) stilzetten en wachten / verkopen  of doorrijden ?  

Link naar reactie
1 uur terug, adebe zei:

Blijft mijn vraag staan; met 108. 000  op de klok en showroomstaat ( RVV ) stilzetten en wachten / verkopen  of doorrijden ?  

 

Dat moet je lekker zelf beslissen <_<.

 

Ik wil je natuurlijk wel vertellen wat ik doe met mijn Z3 en welke overwegingen ik daarbij heb. 

Mijn z3 heeft 112k gelopen. Ik kocht hem zo'n 11 jaar geleden toen hij 65k op de teller had. Een deel van de tijd had ik er een leaseauto naast. Toen ik die niet had, heb ik ook wel woon-werk kilometers en andere noodzakelijke ritten met de Z3 gedaan. Ook voor irritante niet leuke ritten in de file of in k*tweer.

 

Ik heb besloten dat niet meer te doen. Als ik in de Z3 rijd, moeten dat ritten zijn die leuk zijn. Ritten waar ik bewust van kan genieten. Daarom heb ik een klein jaar geleden een auto erbij gekocht voor de woon-werkkilometers en andere wat meer functionele/praktische ritten. Met die auto heb ik dat kleine jaar al meer dan 30k gereden. Met z3 heb ik in het afgelopen jaar nog geen 3k gereden. 

 

Mijn z3 is OEM en bijna in nieuwstaat. Mijn doel is om hem langzaamaan naar absolute nieuwstaat te brengen. Omdat ik dat leuk vind en omdat het kán. Ongeveer 1 keer per 2 weken rijd ik er minimaal 20km mee. Mijn plan is om de Z3 nooit weg te doen. 

aangepast door Emi
Link naar reactie

Heel verstandig niet meer weg doen je koopt er de fun nooit meer voor terug. Om alleen een auto te kopen en weg te zetten als belegging kan natuurlijk maar een stil staande auto gaat achter uit en je weet nooit wat een goed moment is om je auto te verkopen. Want als je iets anders moois wil kopen is dat navenant duurder geworden dus schiet je daar niets mee op. Het wordt alleen interessant als je hem ooit eens verkoopt en je met je geld iets anders wil gaan doen maar ja inflatie . Het juiste kiet-punt bepalen is het lastigst. Het is net als bij een huis stijgen de prijzen ben je blij denk je wordt mijn huis meer waard. Echter zolang je geen huis meer terug hoeft te kopen heb je daar voordeel bij anders niet.

Link naar reactie

^^Dit is waar het om gaat! Ik hou 'm altijd en ik vertroetel 'm tot en met in een staat zo die van de fabriek is gekomen.! Dat is een echte liefhebber.

Ik geniet er ook van om naar m'n ZZZZ te kijken, maar hoop 'm toch wel ietsje meer te mogen gebruiken.

aangepast door Horus
Link naar reactie

Ik snap het dilemma @adebe

 

Ik heb altijd in oldtimers gereden. Leuk omdat je iets aparts rijdt en leuk omdat ze waardevast zijn. Je kon er zelfs nog aan verdienen. Ik kocht dan ook meestal om het half jaar iets anders. 

 

Toen ivm werk een moderne auto gekocht. Hallo comfort, maar weg karakter, weg plezier, weg geld. Vooral dat laatste vond ik jammer. Dus toen ik naar mijn nieuwe werk met OV ging, heb ik mijzelf getrakteerd op weer iets leuks.

 

Ondertussen was ik gewend aan de moderne gemakken, maar wou wel een auto met karakter, vermogen, onderscheidend en waardevast. Op die manier kwam ik bij de Z3 Coupé uit. Mijn inziens één van de weinige opties. 

 

Ik heb nu een nette 3 liter met een mooie km stand. Alles om een klassieker te worden. Maar dat beperkt je enigszins wel om er volop van te genieten. Je maakt je zorgen als je je auto ergens moet parkeren. Je gaat er minder snel mee naar Italië op vakantie (ook vanwege de kilometers icm youngtimerverzekering). Of je verfraait de auto minder snel naar eigen stijl ivm behoud van orginaliteit. 

aangepast door skeez
Link naar reactie
Op 12/29/2016 om 16:03, M Estoril zei:

Was volgens mij gewoon een particulier die hem via BVA te koop aanbood:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/302828783?asrc=st|as

 

 

Klopt! Ik was de verkoper en de auto had inderdaad nog geen Nederlands kenteken. Als Duitser is het namelijk veel goedkoper om zo'n auto op kenteken te zetten, dus hield nog even alles open. Voor mijn hobby koop ik af en toe een leuke auto en verkoop 'm dan weer, met als het kan een beetje winst. Mijn favoriet ZZZ COUPE blijft wel! 

 

IMG_6290.JPG

Link naar reactie

Mooi groen is niet lelijk, over smaak valt niet te twisten, etc. etc. maar dit....zou niet mijn keus zijn.....

In ieder geval héél apart.

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.