Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag die Z3M bekeken bij BVA auctions. De kleur is Imolarood 2. Interieur is netjes, exterieur heeft idd gebruikersporen, kap is volgens mij nagenoeg nieuw. Boekjes en hele map facturen zitten erbij maar helaas is het onderhoudsboekje maar 1 keer afgestempeld. Daarnaast zit er een factuur bij voor het herstellen van (lichte)achterschade. Cardan is droog maar motor lijkt iets te zweten maar dat kon ik niet goed zien. De auto heeft nog geen Nederlands kenteken dus of het interessant is vraag ik me af. 

Link naar reactie

^hoeveel bpm zal hij verschuldigd zijn?

En krijg je dat ding wel makkelijk op kenteken?

US uitvoering met een motor die nooit in nederland geleverd is. En van na 1-1-1998, dus dan zit je waarschijnlijk vast aan individuele typegoedkeuring, dus moet je naar lelystad denk ik (en natuurlijk wellicht kosten voor aanpassingen aan het voertuig). Was ie van voor 1-1-1998, dan kan je langs de RDW met alleen het kenteken en moet ie apk gekeurd worden, dus dat maakt altijd een heel groot verschil als je iets van buiten europa haalt.

En de motor presteert vergelijkbaar met een m54b30, dus hoe verhoudt de prijs+geregel/onzekerheid/kosten zich tot een z3 3.0i met vergelijkbare uitrusting/staat/interieur/etc

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^ Guido ik denk dat de BPM verwaarloosbaar is gelet op de afschrijvingstabel. De BTW is een grotere post, die is 21% over de handelswaarde, en dat zal in dit geval de veilingprijs zijn. 

Veel haken en ogen, wat je terecht opmerkt is typekeuring, die kost je al snel meer dan 1000 euro (er rijden volgens mij al uit de VS geimporteerde Z's rond, dus uniek is het niet).

Link naar reactie

Ja bpm zou idd zelfs wel eens 0 kunnen zijn bedenk ik me nu. Volgens mij is ie ouder dan 17,5 jaar.

 

Er rijden er idd meerdere US z3's rond, maar er zal toch een emissiemeting moeten volgen, en wellicht moet je ook andere banden monteren. US heeft andere standaarden/keurmerken. Ik weet ook niet of dat met de koplampen ook zo is (ander lichtbeeld)

De US modellen worden namelijk wel met andere koplampen gemonteerd (ander onderdeelnummer), maar ik weet niet of ze daardoor hier afgekeurd worden. Zou wel een duur geintje zijn.

Ik ben altijd huiverig voor voertuigen van buiten de EU die aangeboden worden zonder kenteken.

In mijn ogen houdt dat altijd in dat de kosten/obstakels voor het op kenteken zetten bij de vorige eigenaar te groot waren.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Een z3m blijft bijzonder ook al is hij import uit USA en er rijden er hier ook al Amerikaanse uitvoeringen rond. Je kunt hem niet vergelijken met een 3.0 z3 is toch een andere auto. Wel vergelijkbaar vermogen maar toch. De vraag blijft echter wat gaat hij uiteindelijk  kosten op de veiling en wat komen er voor extra kosten bij voor het op kenteken zetten. Daarna rijst de vraag onderhoud historie technische staat en extra kosten gezien de ÄFGELEZEN MIJLEN STAND"  (150.000 km) wordt wellicht deels een gokje. Maar uit zul je al die factoren dienen af te wegen om te kunnen bepalen of het een goede koop is. In Nederland worden vrijwel geen Z3M's  meer aangeboden en het gros is geimporteerd en daar moet je ook al behoorlijke prijzen voor betalen met een vergelijkbare of lagere KM stand. Maar daar gelden ook de zelfde regels. De kleur is natuurlijk ook bepalend want de meeste zijn zwart of grijs en voor een liefhebber kan die kleur bepalend zijn voor ja of nee.

Goedkoper zullen ze niet worden ten zij in slechte staat .

aangepast door MNZ3M
tekst foutje
Link naar reactie
1 uur geleden, Scorpion zei:

^wat doet die auto dan hier zonder kenteken, wat is dan de reden geweest dat hij hierheen is gehaald?

Roger, BVA verkoopt resp. veilt ook uit failliete boedels, wellicht heeft de eigenaar in een "wilde" bui de auto laten komen en kon hij uiteindelijk de lasten niet dragen. Of hij is geschrokken van de kosten van import en heeft besloten hem vrijwillig te veilen. Over de verleidingen bij een veiling, hebberigheid kortgezegd, is al veel bekend....., kan een betere prijs opleveren dan onderhands verkopen. 

Link naar reactie

De Z3M  van BVA auctions is verkocht voor € 15600,--. Inclusief veilingkosten kom je dan tegen de 18k uit. Niet echt een koopje mijn inziens als je bedenkt dat hij dan nog geen NL kenteken heeft. Ben benieuwd waar hij opduikt.

Link naar reactie
  • Administrator

Het hangt er wel een beetje vanaf welk basisblok door Alpina gebruikt is. Een "normale" E90 320d uit 2009 heeft 177 pk. Dan is 211 pk toch wel wat meer. Of wellicht belangrijker bij een diesel: 450 Nm is toch behoorlijk wat meer dan 350 Nm en overigens net zoveel Nm als de laatst beschikbare E89 35is. :sCo_chinscratch:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.