Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

^^ Het blijft in mijn ogen een beetje vreemd dat de Alpina B5 V8 minder vermogen heeft dan de M5 uit dezelfde periode (367pk vs 400pk). Ik zou overigens sowieso liever een M5 hebben <_<.

Link naar reactie
On 30-1-2016 at 23:05, Emi said:

^^ Het blijft in mijn ogen een beetje vreemd dat de Alpina B5 V8 minder vermogen heeft dan de M5 uit dezelfde periode (367pk vs 400pk). Ik zou overigens sowieso liever een M5 hebben <_<.

 

E39 M5 is natuurlijk ook een 4.9 ipv 4.6 en ik dacht dat de Alpina geen Vanos had? Desalnietemin is  de basis 4.4 op papier met 286 pk al behoorlijk geholpen.

 

On 30-1-2016 at 23:25, Olivier van Epscheuten said:

^ Een Alpina is geen M maar een 540/550 .. maar los van dat zijn alpina's mooier gebouwd, exclusiever, en een stuk prettiger om mee te rijden.

Helaas is er in Nederland geen Alpina dealer meer want het is absoluut mijn favoriet boven elk M product. 

 

Ps de regel tussen Bmw en Aplina is  .. de M heeft meer pk en de Alpina meer koppel ( in de folder :cool:)

 

Op de E39 draait de V8 prima in alle twee, ook de in de M5 zeker niet (te) opgefokt is mijn ervaring. Het nadeel van de Alpina`s is vooral het afzichtelijke hout en bijna altijd weer die automaat. Maar "mooier gebouwd"? Wat bedoel je daarmee, het plaatje met serienummer?

 

En zit er nog een sper op de Alpina of mist die ook?

aangepast door Bombadil
Link naar reactie
14 hours ago, Emi said:

^^ Het blijft in mijn ogen een beetje vreemd dat de Alpina B5 V8 minder vermogen heeft dan de M5 uit dezelfde periode (367pk vs 400pk). Ik zou overigens sowieso liever een M5 hebben <_<.

Maar het is wel leuk aan een alpina dat ze een eigen exclusieve motor hebben. Weliswaar ooit gebaseerd op een bmw blok maar zodanig veranderd en getuned dat het een compleet andere motor is. En er zijn maar weinig tuners die zoiets doen.

De meeste tuners (ook huistuners) plakken wat spoilers, doen wat interieurstiksels en een chiptune.

 

De enige andere tuner die zoiets doet (die me zo te binnen schiet) is Brabus met mercedessen.

Maar dat zijn ontzettend ordinaire kermisbakken (wel met achterlijk veel vermogen vaak)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
On ‎31‎-‎1‎-‎2016 at 13:40, GuidoK said:

 

 

De enige andere tuner die zoiets doet (die me zo te binnen schiet) is Brabus met mercedessen.

Maar dat zijn ontzettend ordinaire kermisbakken (wel met achterlijk veel vermogen vaak)

Nou beste Guido, een klant van mij komt hier regelmatig met zijn sl 500 V12 Brabus uitgevoerd en ik vind dat toch echt geen kermisbak.

't is meestal de bestuurder die wellicht op menig kermis niet zou misstaan !

 

Link naar reactie

Ja maar het is een amg in het kwadraad. Ze zitten vol met spoilers en andere tierelantijnen. Er is niets subtiels aan. Het is allemaal verschrikkelijk opvallend. Niets is te dol.

Dat bedoel ik met een kermisbak. En de personen die dat mooi vinden kan ik ook wel op een kermis plaatsen inderdaad :lol:

De alpina's zijn wat dat betreft juist veel subtieler, ook subtieler dan een /m (terwijl dat dus bij brabus omgekeerd is).

Dat doet niets af aan de techniek die ze bij brabus gebruiken, want motoren tunen dat kunnen ze wel.

 

b_39994.jpg

 

6.jpg

 

Ik bedoel maar.

 

 

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Och, ik vind bovenstaande creatie - zeker van achteren - nog niet eens zo heel kermis. Zet er eens een Black Edition naast van AMG, dat is drie keer zo 'erg'. Brabus doet veel maatwerk en dan is inderdaad niets te dol, maar dat hoeft niet - het kan ook (relatief) ingetogen.

 

Brabus doet overigens véél meer dan dit soort dingen. Ze onderhouden en restaureren bijv. ook klassieke Mercedessen. En naast performance-tuning doen ze ook aan eco-tuning.

 

Is het bij Brabus eigenlijk ook zo dat de auto formeel geen Mercedes meer is? Ik weet wel dat er bij Alpina's vaak geen BMW meer op het kentekenbewijs staat.

Link naar reactie

Brabus is volgens mij ook een eigen merk, net als alpina. Gemballa denk ik ook.

 

De spoiler van de black series is zeker groter inderdaad. De diffuser... close call.

Maar het was geen vergelijk met een black series, da's ook een amg kwadraad. Dat is net zoiets als de gts van bmw.

Het ging mij erom dat ik nog nooit een brabus heb gezien die net zo onopvallend was als een alpina. Want dat zijn ze (relatief gezien)

 

Zeg nou zelf:

alpina-bmw-b3-bi-turbo.2000x1333.Sep-06-

 

2013_Alpina_B7,_Greenwich_Concours.jpg

 

Da's toch een stuk minder opvallend dan die brabussen?!?

Dan is zo'n brabus toch compleet kermis?

Ik zeg niet dat een amg black series geen complete kermisbak is.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

nog steeds een stuk opvallender :P

Helemaal als de motor wordt gestart.

 

Je koopt gewoon geen brabus als je iets gedistingeerds zoekt.

De duizenden google images laten dat wel zien.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Los van of ik het mooi of lelijk vind,  vind ik wat Brabus aanbied toch wel een completer pakket. Bij Alpina is het altijd hetzelfde kunstje stripje onder de bumper, sticker op de zijkant en de spaakvelgen. Dat was leuk in 1993 maar in 2015 vind ik dat je voor dat geld meer mag verwachten. 

Link naar reactie

Als "montagemateriaal" de set op de auto is is het goedkoop, anders is het voor mij de verkeerde kleur en zit ik toch weer snel aan de € 1000. Ze worden vanzelf goedkoper, ik heb geduld :cool:

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Vervang preventief je bougies en bobines (voor het geld hoef je het niet te laten)

http://nl.aliexpress.com/wholesale?SearchText=spark+coil++bmw&catId=&initiative_id=SB_20160205134443

 

Bij bestelling boven 50 euro, een set eetstokjes gratis:lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.