Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Vind je die mooi dan?

Amerikaanse uitvoering.... hout van binnen (daar houden die yanks van...).....meh

Ik vraag me ook af wat daar nou precies op het dashboard geplakt zit.

Dan koop ik liever deze als ik er toch eentje zou moeten kopen..

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=207541936

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Niet helemaal.

Hij heeft 1 kat extra (per uitlaatkant), maar die zit in het uitlaatspruitstuk!

Zie hier:

US versie:

3er8.png

EUR versie:

3erl.png

Die kan er dus niet (los) tussenuit. Je ziet dan ook dikwijls op amerikaanse fora "european header upgrade" te koop staan (voor een aanzienlijk bedrag).

Bij de dealer ben je snel 1500 euro kwijt aan onderdelen voor dit geintje. Plus een heleboel werk natuurlijk, want spruitstukken monteren is best een lastig klusje. Je kan er niet heel makkelijk bij vanwege de gekantelde motor. Ik vraag me af wat ze daar voor rekenen bij de dealer.

Dit is dus ook 1 van de redenen dat de amerikaanse z4m minder vermogen levert. Meer restrictie vanwege de kats, en minder goede flow omdat de headers minder goed gedimentioneerd zijn (andere krommingen)

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Vind je die mooi dan?

Amerikaanse uitvoering.... hout van binnen (daar houden die yanks van...).....meh

Ik vraag me ook af wat daar nou precies op het dashboard geplakt zit.

Dan koop ik liever deze als ik er toch eentje zou moeten kopen..

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=207541936

Nou, niet met die lijsten nee, maar die houten lijsten zijn niet zo lastig te vervangen of te wrappen. Afgezien van die lijsten vind ik het rood interieur wel mooi bij het zilver staan. Maar scheelt die extra cat zoveel qua vermogen dan? Van wat ik online kan vinden is het een pk of 10..

Anyway, ik vind hem dus aardig geprijsd inderdaad, die onder je link is natuurlijk mooier maar ook duurder, maar staat nog niet op NL kenteken voor dat geld.

Link naar reactie

Lijsten wrappen vind ik ronduit lelijk, en mooie lijsten zijn vaak toch prijzig. Ik heb de mijne zelf ook ooit vervangen (ik kon ze goedkoop op ebay scoren in nieuwstaat), en het is toch nog best wel een aardig klusje.

Die in dld is idd duurder, maar daarvoor heb je lederen lijsten (behoorlijk zeldzaam hier, duur!), en dus een europese uitvoering. Meer vermogen, en niet die achterlijke reflectors.

Een us versie is dan ook veel minder waard.

Het scheelt idd 12pk, en al lijkt dat niet veel, probeer dat maar eens met een atmosferische motor erbij te tunen. Dat zal je heel erg tegenvallen!, zeker met een s54 die al extreem geoptimaliseerd is.

Daarom zijn die 'europese headers' zo gewild in de us. Het is daar een erg populaire mod.

Wil je die us versie naar europese versie ombouwen en die achterlijke lijsten vervangen voor lederen lijsten, dan ben je snel 5000 euro kwijt.

(tel maar na: gespoten voorbumper, gespoten achterbumper, 2x spruitstuk, compleet leren lijstenpakket (als je die laatste bij de dealer koopt ben je nog meer kwijt...))

En dan is ie dus nog steeds niet origineel europees.

BPM zal idd wel een sloot schelen. Dat toont alleen maar aan hoe ongewild de us versie is :wink:

Wellicht gewoon een mooie nederlandse versie zoeken als je op zoek bent naar zo'n ding :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

En daar weer BPM op en je zit bijna in de E89 3.5i regionen, dan wist ik het wel..... En ik heb ervaring genoeg met de S54 om daar in te beoordelen. ;)

aangepast door McShine
Link naar reactie

Dat oordeel is voor iedereen individueel natuurlijk.

De meeste mensen kiezen gewoon voor een golf diesel oid. Maar het gaat nu om een z4m coupé. Niet om een andere auto. Da's niet relevant.

Link naar reactie

Klopt helemaal, maar afgezien van de lijsten en het gegeven dat het "US" is, met reflectoren etc, is het wel een Z4M Coupe, met een redelijke kilometerstand, voor een prijs waarvoor je ze in NL niet gaat vinden.

De reflectoren zelf vind ik ook niet mooi, maar om volledige ///M bumpers daarvoor te gaan vervangen. Als je kunt leven met de -12pk, reflectoren en lijsten dan heb je deze toch heel voordelig? Zou me niets verbazen als je hem voor 18-19 voor de deur hebt staan, dat kost een 3.0Si ook nog wel.

Link naar reactie
  • Administrator

^waarbij als je er zelf een paar uur en een paar honderd euro in stopt je die lijsten ook nog kunt vervangen of alsnog kunt laten bekleden met carbonleer ...

Link naar reactie

Ja maar als ik het snel bereken komt de bpm bij die duitse auto op ongeveer 2600 euro.

Ik zou het wel weten. Voor 3,5 mille (totaal, tov die amerikaan) extra is alles gewoon goed zoals het hoort.

Maar goed, je moet natuurlijk sowieso beide auto's in the flesh zien. We gaan er nu vanuit dat beide auto's in exact dezelfde staat zijn en dat is bij een auto van bijna 10 jaar oud natuurlijk niet waarschijnlijk.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

^ die staat echt al heel lang te koop. Ik zou zelf nooit een M kopen die leenauto / showauto van (opvolgende) bedrijven is geweest. Volgens mij weet je dan vrij zeker dat hij vrijwel nooit fatsoenlijk warm is gereden ...

Link naar reactie

Volgens mij weet je dan vrij zeker dat hij vrijwel nooit fatsoenlijk warm is gereden ...

Ook leuk dat die 80dkm net een beetje de 'roodkapje maatstaf' is om de lagerschalen te vervangen (en da's niet onverstandig, zeker als ie door jan en alleman bereden is.....)

Dus die paar mille komen er nog bij :wink:

Veuls te duur. Ik ken iemand hier op het forum die zo'n witte voor minder kwijt wil met nog geen 40k op de teller :hypocritesmiley:

Dus je kan de mooiste auto die je ooit gehad hebt weer terugkopen?

(daar hebben we het toch over?)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Helaas zaten er nog steeds 2 stoelen in en ontbrak het aan een achterbank :hypocritesmiley:

Daar heeft Nicole toch voldoende aan met jr. :)

Link naar reactie

Ook leuk dat die 80dkm net een beetje de 'roodkapje maatstaf' is om de lagerschalen te vervangen (en da's niet onverstandig, zeker als ie door jan en alleman bereden is.....)

Dus die paar mille komen er nog bij :wink:

Als ik de advertentie goed lees, zijn de lagerschalen toch gedaan?

Link naar reactie

Ik wist niet dat je bij een z4m ook de lagerschalen moest vervangen, ik dacht dat dat een typische z3m kwaal was....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.