Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Ik zou best een andere teller willen want de standaardteller gaat slechts tot 260.... maar deze gaat tot 280 en dat is ook al niet meer genoeg :schater:

Hmmm, dat probleem zou ik ook graag hebben( jaloers!!), wat kan jij max toppen?

Link naar reactie

wat kan jij max toppen?

Tijdens 1 of andere knalrit vorig jaar ergens op autobahn 31. Dit is gps snelheid, dus geen afwijking.

chronotop.jpg

Dat was voor de upgrade van nokkenassen, uitlaat en met een iets lagere druk van de compressor.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat ga ik denk ik niet redden. Ook om de motor nu nog verder te upgraden gaat serieus geld en moeite kosten voor relatief weinig pk. Je moet dan denken aan lage compressie zuigers, uitlaatpoorten uitfrezen, grotere kleppen monteren etc.

Die stap ben ik iig nu nog lang niet bereid te nemen.

En de z4 heeft een behoorlijk slechte luchtweerstand, en dat maakt bij die snelheden ontzettend veel uit. Voor hoge snelheden is een cayman denk ik wel geschikt (porsches sowieso hebben vaak een lage neus omdat de motor achter zit, en dat helpt op hoge snelheden).

Ik vraag me ook af of de stoffen kap dat wel houdt. Turbulentie laat gedeelten van het stof echt hevig resoneren. En dat wordt progressief erger. Het verschil in turbulentie, lawaai (en benodigd motorvermogen) tussen 220km/u en 250km/u is veel kleiner dan het verschil tussen 250 en 280km/u, terwijl het snelheidsverschil natuurlijk even groot is.

Een /m tellerconsole heb ik ook wel eens overwogen, maar daar zit je weer met een hele andere toerenrange. Mijn motor is juist een koppelmonster terwijl een /m motor in de toeren schiet. Ik weet ook niet of het elektrisch werkt. De temperatuurmeting is ook anders (olie ipv water). En de afleesbaarheid vind ik ook minder, vooral de toerenteller. Terwijl die juist het belangrijkst is.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Oke, ja duidelijk verhaal, je wil ook niet als je lekker 300 rijdt dat je softtop van je auto wordt afgerukt, dan komt het niet goed.

Is een ander blok dan voor jou geen betere optie,geen idee wat er bij een z nog past maar volgens mij kan er wel aardig wat in.

Ik heb jaaaaren geleden een kerel gekend die een blok uit een 745 in een E 21 had gelepeld, dat apparaat was ook niet te houden.

Ik ben er zelf niet handig mee maar zoiets lijkt me wel heel gaaf om te doen en uiteraard om van anderen te zien.

Ik ben er ook wel achter dat als je echt extreem wil je dat beter in een porche kan doen, maar ja ben nou eenmaal een bmw fanaat!

Link naar reactie

Ander blok betekend ook heel snel veel zwaarder. Zelfs een blok van een z4m is al 50kg zwaarder oid (stalen blok), laat staan een dikke V10 uit een m5 oid (ook al is die van aluminium).

Ik zou de z4 liever lichter willen zien, dat komt de rij-eigenschappen veel meer ten goede, en past ook veel beter bij het karakter van de auto (en roadsters in het algemeen). Als je auto ook maar 100kg lichter wordt doet dat wonderen. Dat merk je al als je een forse passagier hebt, en dan zit die massa middenin de auto. De motor hangt veel meer voorin, dus negatiever.

Alleen is (substantieel) lichter maken heel moeilijk en duur, en je moet ook serieus inboeten in luxe. Stoelen wisselen zou bijv. kunnen, maar daar haal je misschien 15kg mee (maar je weet zelf wel wat recaro performance seats oid kosten), tenzij je carbon zitjes neemt en die zijn waarschijnlijk nog duurder (en zonder veel afstelmogelijkheden, dus weer minder comfort). Het enige wat ik zou overwegen zijn hele lichte velgen. Daar valt in totaal ongeveer 20kg te besparen (5kg per velg), en dat is ook nog eens onafgeveerd èn roterend gewicht, dus win je op zowel wegcontact àls op inertia (energie wat de versnelling van het wiel kost), dus dat ga je zeker merken. Maar ja, dan moet je iets van OZ ultraleggera nemen (duur en heel zwak/breekbaar) of Volk TE37 (lelijk).

Wil je hard op de autobahn, koop dan een c63amg (black series) en een megacompressor van weistec. Dat is echt griezelig snel (veel sneller dan bijv. een ver opgevoerde m5)

Link naar reactie

Oke, je hebt er dus al aardig over nagedacht, dat van het gewicht klinkt logisch, lijkt me inderdaad slecht voor de balans als er een enorm blok voorin komt te liggen,

En eerlijk gezegd, zelfs in Duitsland om boven de 300 te rijden zou ik denk ik ook niet meer durven, ik heb daar met 250 een keer een noodstop gemaakt,voor een kl** te pool met een aanhanger, of je moet zondagochtend de autobahn op bij boxmeer A 77 geloof ik.

Daar kun je nog wel heel hard. Want daar rijd geen hond.

Hoe dan ook volgens mij heb jij dan toch de snelste Z, da's toch wel leuk.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Toch cool zo'n complete ombouw, maar 320pk voor die v8 is toch wel een tegenvaller, een "standaard" M heeft al 325 paardjes. Dan vraag ik me af waar al de moeite voor is, waarschijnlijk omdat het kan.

Of het moet 320pk extra zijn,

Der Motor wurde mit einer Leistungsoptimierung von 320 PS gekauft !!!!

volgens wikipedia heeft de M60 B40 standaard 210 pk

aangepast door duikie
Link naar reactie

Je moet hem denk ik alleen kopen voor de sound van een V8. Wat pk`s en snelheid betreft kun je denk ik beter voor een :m: gaan. Daarnaast zal denk ik de RDW keuring een probleem kunnen worden. Maar absoluut een leuk hobby project.

Link naar reactie

Als een auto in Duitsland alle keuringen heeft gehad en TüV dingen, doen ze dan nog moeilijk? Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee maar dacht dat ze in Duitsland veel strenger waren met aanpassingen aan auto's.

Link naar reactie

Op zich is 320pk voor een standaard 4L v8 normaal en marktconform hoor. Een specifiek vermogen van 80pk/liter.

Een e39 s62 blok heeft hetzelfde specifiek vermogen (79pk/liter) en een 3.0 m54 zit ook ongeveer op die lijn (77pk/liter). Allemaal prima waardes voor blokken die normale toerentallen draaien.

Ik vraag me af wat voor optimalisaties ze hebben doorgevoerd. Dat m60 blok levert namelijk volgens opgaaf 286pk. Nu staat dat blok wel bekend als een heel sterk blok wat vaak aanzienlijk meer pk's geeft (bijv. 300pk), maar om 320pk te leveren moet er toch wel wat geoptimaliseerd zijn imho. Ik lees alleen wat over het uitlaatspruitstuk; wellicht geeft dat bij deze motor 20pk extra.

Je moet hem denk ik alleen kopen voor de sound van een V8. Wat pk`s en snelheid betreft kun je denk ik beter voor een :m: gaan. Daarnaast zal denk ik de RDW keuring een probleem kunnen worden. Maar absoluut een leuk hobby project.

Een z3m heeft maar 5pk meer. Ik denk dat die v8 een berg koppel meer heeft, dus die zal in de sprint denk ik sneller zijn. Even vanuitgaande dat je het koppel in de 1 ook op het wegdek kwijt kan.

Ook is die v8 ongeveer even zwaar als het /m blok omdat die v8 een aluminium blok is (gewicht total motor ca. 200kg), en een s50 of s54 een gietijzeren blok heeft.

Wat dat betreft kan ie een z3m goed partij bieden denk ik. Ik denk dat ie in de meeste gevallen iets sneller zal zijn, en in dagelijks verkeer vooral veel sneller zal aanvoelen (of je moet in een z3m altijd boven de 6500 toeren rijden)

RDW zou geen probleem moeten zijn als ie al een duits kenteken heeft.

Ik weet niet wat hij moet kosten (minimale prijs nog niet bereikt), maar nu zijn de biedingen ongeveer conform de goedkopere z3m's in dld (13,5 mille), en ik denk dat hij ook een ongeveer vergelijkbare prijs waard is; maximaal 15-16 mille oid. (ik weet niet of de verkoper er hetzelfde over denkt :lol:)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.