Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Jaja. Ik heb jaren geleden ook wel eens gekeken wat het zou betekenen om een Ferrari te hebben. Ik dacht toen aan een 348. Het voordeel daarvan is dat veel mensen 'm niet mooi vinden (maar ik juist wel), zodat-ie relatief goedkoop aan te schaffen is.

Afijn ik kreeg eerst al een hartverzakking van de verzekeringspremie, maar de genadeklap voor mijn naïeve ideeën kwam bij het zien van een bepaalde advertentie voor een 348. Daarin stond vermeld dat de auto het afgelopen jaar aantoonbaar (facturen aanwezig) voor 12.000 euro aan onderhoud gehad had. Dit was bedoeld als verkoopargument. Om aan te tonen dat de auto al het benodigde onderhoud gehad had. Op mij had het het averechtse effect: het maakte heel erg duidelijk dat ik er nooit aan moet beginnen.

aangepast door Individual
  • Like 2
Link naar reactie

Ik vind het wel mooi dat hij nog voor 10 Dollar aan 'shop supplies' besteed heeft.

Waarschijnlijk een nieuwe Ferrari sleutelhanger voor zijn volgende auto: een Toyota Prius.

Daarbij heeft hij een dikke 8k aan korting genoten. Dus eigenlijk kreeg hij een Aygo cadeau... <_<

Link naar reactie

nja als je dat soort poen hebt om zo,n karretje op die manier te onderhouden ,why not zou ik zeggen.

ik heb een nu inmiddels 40 jaar oude boot ook helemaal gestript incl motor en helemaal gereviseerd.

kost dan wel geen 47k$ maar in verhouding meer dan de boot compleet waard is.

schijnt hobby genoemd te worden.

Link naar reactie

schijnt hobby genoemd te worden.

Idd, veel ferrari's worden gekocht door hobbyisten die niet bang zijn hun mouwen op te stropen.

Als je niet van klussen houd, dan moet je bloeden :lol:

trouwens verzekering: €62,50/maand all risk met 150 euro eigen risico voor die f355 bij achmea (voor mijn geval). Da's 2 tientjes duurder dan de goedkoopste verzekering die ik op een z4 kan krijgen ;)

Dat onderdelen voor ferrari duur zijn staat natuurlijk buiten kijf (vooral plaatwerk), maar veel onderhoudskosten worden ook bepaald door het uurloon en de hoeveelheid uren. Een auto met middenmotor is altijd lastig om aan de sleutelen en dus duur, maar dat probleem heb je met een porsche boxster ook (en die gaan ook stuk :lol:)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Wat een slecht product eigenlijk.

Vooral een compromisloos product. Ferrari's zijn maar gemaakt voor één ding: hard rijden. Al het andere is daar ondergeschikt aan. Eigenlijk rijdt een Ferrari ook helemaal niet lekker, heb ik me wel eens laten vertellen. Maar wel hard.

En inderdaad ook best een slecht product, want de laatste zijn er net iets te veel Ferrari's die spontaan in brand vliegen.

trouwens verzekering: €62,50/maand all risk met 150 euro eigen risico voor die f355 bij achmea (voor mijn geval). Da's 2 tientjes duurder dan de goedkoopste verzekering die ik op een z4 kan krijgen ;)

Ik kwam destijds veel hoger uit. Ik meen in de orde van grootte van 3.000 per jaar voor een 348. Bovendien schijnen verzekeringsmaatschappijen opeens vreemde eisen te gaan stellen als het om een Ferrari gaat, zoals het verplicht stallen in een afgesloten garage. Ergens ook wel logisch, want anders kan de verzekering waarschijnlijk wekelijks nieuwe embleempjes vergoeden. aangepast door Individual
Link naar reactie

Het was de uitkomst van independer.

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat je een ferrari buiten gaat stallen. Iets zegt me dat ze daar waarschijnlijk niet zo goed tegen kunnen.

En elke garage is wel op 1 of andere manier afsluitbaar, hetzij met een slagboom (is ook een vorm van afsluiten).

Nieuwe spruitstukken (aftermarket rvs) voor een f355 zijn trouwens 3000 dollar. Voor die 9000 (dollar) krijg je een performance package met allerlei goodies :)

Maar ik zou niet snel een ferrari als daily drive nemen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Mijn breitling schijnt ook om de 3 jaar een servicebeurt te moeten krijgen van rond de 500 euro...belachelijk...

Belachelijk goed stukje verkoop/marketing bedoel ik dan hè...want ik ga het nog doen ook ben ik bang ;)

Correct...dat bedrag. Maar dan krijg je hem ook mooi gepolijst terug van de importeur. Ik neem mij iedere keer voor het niet te doen maar ja Ruudje durft het niet aan dus toch maar om de 2 jaar trouw naar de importeur...

Link naar reactie
  • Administrator

Ruudje durft het niet aan

O deze Ruudje wel, geef hem maar een keer mee flikker ik hem in de vaatwasser

kost je maar 5 euro :lachen:

Link naar reactie

Straalbedrijf van Gelder in Zwolle kost 150 euro voor een set

Straalbedrijf Van Gelder

Amperestraat 4

8013 PV Zwolle

Daar heeft martijn het volgens mij ook laten doen. Kan in iedere ralkleur.

helemaal juist Sjon. De X5 staat er mooi op.

Link naar reactie

Mijn breitling schijnt ook om de 3 jaar een servicebeurt te moeten krijgen van rond de 500 euro...belachelijk...

Ik kan je geruststellen: om de twee jaar is een 'kleine' beurt € 100,- tot € 150,-. Grote beurt is om de vijf jaar en die kost € 250,- tot € 500,-, afhankelijk van je klok...

Link naar reactie

Tenzij je er professioneel mee duikt zijn dit soort tarieven aan de [kuch] hoge kant, ook de service-intervallen zijn [nog een kuch] een beetje 'naar de fabrikant toegerekend'.

Mijn automaat-met-datum-van-een-gerenommeerd-huis uit 1959 redt het met om het jaar een "clean 'n' lube", en dat kan de dorpshorlogist prima aan. Met een klokkie van dik vijftig jaar oud is garantie wel wat minder belangrijk, natuurlijk... :guitar:

Link naar reactie

Ik kan je geruststellen: om de twee jaar is een 'kleine' beurt € 100,- tot € 150,-. Grote beurt is om de vijf jaar en die kost € 250,- tot € 500,-, afhankelijk van je klok...

t mot niet gekker worden :lachen:

wat is het volgende

service intervallen voor je brievenbus?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.