Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Ach man dat is een M1, 1 van mijn droomauto's :wub:

Ik meen mij toch te herinneren dat je de 1 QP een lelijk hok vond... uit pure luiheid vertik ik het de zoekfunctie te gebruiken ;) maar hier haal je toch een Wouter Bosje aka draaimomentje uit vrind.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

^Die zijn idd goedkoop. Ook nog steeds een stuk goedkoper dan bijv. autobandenmarkt.

Weet je ook of ze btw verlegd leveren? (zo heet dat toch? Dus eigenlijk BTW vrije inkoop)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Btw vrije verkoop kan volgens mij alleen grensoverschrijdend in de EU als beide partijen een Btw nummer hebben. Wat zou jouw voordeel erbij zijn dan; wat je niet afdraagt aan de verkoper moet je in NL alsnog afdragen aan de belastingdienst?

Link naar reactie

Bij de verleggings regeling is de btw verlegd van de leverancier (onderaannemer) naar de (hoofd) afnemer. De leverancier rekent geen btw, maar verlegt deze naar de afnemer. De afnemer vermeldt deze btw in zijn btw-aangifte. De afnemer kan de verlegde btw tegelijkertijd aftrekken als voorbelasting. Er is hier is dus sprake van twee ondernemers. Voor wat betreft goederen uit het buitenland welke je afneemt binnen de EU brengt de leverancier meestal 0% btw in rekening. Je moet dan als afnemer gewoon de Nederlandse btw betalen. we praten hier dan over Intra Communautaire Transacties. Ook hier geld weer een transactie tussen twee ondernemers. Dus als particulier betaal je gewoon de BTW in het buitenland. Een uitzondering op de regel is een aankoop van een nieuwe of weinig gebruikte auto in een EU land, hierover dien je in Nederland ook de omzetbelasting te betalen. De buitenlandse omzetbelasting kun je dan in het buitenland terugvorderen.

aangepast door HOFFR02
Link naar reactie

Ja het gaat inderdaad om zakelijke transactie tussen 2 ondernemers. Ik (als ondernemer, wil banden voor mijn zakelijke auto) en de bandenleverancier.

Maar niet elke buitenlandse ondernemer wil btw vrij opsturen. En heeft iemand al eens btw in het buitenland proberen terug te vorderen? ook als het om een bedrag van -pak 'm beet- 50 euro gaat? Dat kan gewoon niet uit tegen de tijd die je daarmee kwijt bent. Ik weet geeneens of dat wel boven het minimumbedrag is (want ook dat is er)

Bij autobandenmarkt.nl hebben ze dus een regeling dat ze btw vrij leveren als je je btw nummer geeft. En -aangezien Rob ook ondernemer is- vroeg ik me af of hij wist of die andere leverancier dat ook heeft/doet.

Maar jullie maken dus nooit gebruik van die constructie? (of jullie zijn geen ondernemers?). Als het ff kan probeer ik het altijd, met al het spul wat ik uit het buitenland haal voor de zaak. Grote zaken via reguliere leveranciers zijn natuurlijk geregeld, maar voor klein spul wat ik her en der niet bij vaste leverancier haal stuur ik altijd ff een mailtje. Als ik geen belasting hóef te betalen doe ik het liever ook niet :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Je betaald wèl btw, maar dat kan je terugvorderen, en daarin zit de clou. Dit zijn buitenlandse leveranciers, en btw terugvragen in het buitenland is gewoon lastig, veel werk, en daar zit een minimumbedrag aan. Aangifte btw geef je alleen de btw aan die je in nederland hebt betaald en de verlegde btw geloof ik. Je wilt dus met buitenlandse leveranciers het liefst een btw verlegd transactie (ik geloof dat het zo heet). Bij die constructie betaal je aan de leverancier dus echt het bedrag excl. btw.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

ik snap je wel, maar kan het soms dan niet voordeliger zijn om gewoon in nederland te kopen ??

Ja als jij een bandenleverancier in nederland kan vinden die voor dezelfde prijs kan leveren als autobandenmarkt of fairtyre wel ja :lol:

Maar ik koop natuurlijk in het buitenland omdat het daar goedkoper is :lol: niet omdat ik zoveel affiniteit heb met duitsers :schater:

Die constructie die ik bedoel wordt volgens mij ook wel een intracommunautaire levering genoemd (dus de buitenlandse leverancier moet intracommunautair aan mij leveren)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Nee, je kan niet iets btw verlegd kopen in duitsland voor 595,- incl. btw

BTW verlegd betekend volgens mij dat er bij de transactie geen btw is betaald. Je krijgt ook een factuur zonder btw.

Dit dus maar dan voor die duitse leverancier:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/btw_berekenen_bij_export_goederen_naar_eu_landen

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja dat zeg ik. 1 keer gedaan in belgie, jaren geleden, en dat was lastig.

Daarom liever leveringen zonder btw, scheelt in geval van duitsland toch weer 19% en andere landen soms nog meer.

En banden bij de dealer..... Dan maakt die buitenlandse btw al helemaal niets meer uit want dan ben je nog veel meer kwijt :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.