Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Er staan wat rare dingen in die advertentie. Is het nou de 2e of 5e eigenaar die 'm verkoopt? En waarom staat de auto in Eindhoven als de eigenaar in Loenen a/d Vecht woont.

Volgens mij vervalt die premium selection garantie bij de verkoop. Die garantie is door de dealer afgegeven aan de huidige eigenaar en is (meen ik) niet overdraagbaar.

aangepast door Individual
Link naar reactie

^ De verkoper, Rogier Kroymans is de zoon van Frits, u wel bekend.

Hij vertegenwoordigt Tesla in de Benelux en die toko zit in Eindhoven.

Knap huis ook trouwens.

aangepast door Jero
Link naar reactie
  • Administrator

^ Die zag ik ook inderdaad; verschillen zitten hem vooral in de interieuruitrusting (pianolak / leer, wel / geen navi, etc.). De prijs bij Cabrioland valt me gelet op de te betalen BPM nog niet eens echt tegen.

Link naar reactie

Toch zou je verwachten dat een alpina qua uitrusting vergelijkbaar zou moeten zijn met een zeer luxe uitgeruste standaard z4. Echter zit in geen van beide een extended leerpakket of leer van hogere kwaliteit (new england/walknappa). Goed, dure optie in de prijslijst destijds (ruim 5200 euro), maar zo'n alpina was nieuw toch ook heel duur?

Link naar reactie

Da's best duur :)

Natuurlijk zit er ook een andere motor in, maar bij een /m natuurlijk ook (en krachtiger) maar een /m heeft ook betere remmen, ander diff (lsd), andere uitlaat, andere stabilisatoren, en nog een aantal andere tweaks die zich voornamelijk op performance richten. Die alpina is afaik op de motor na vrijwel een normale Z4 (technisch gezien)

Wat dat betreft ga ik mee met Lightning87 aangezien er ook al /m roadsters onder de 30k gesignaleerd zijn :)

Link naar reactie
  • Administrator

^ Op basis van de via de RDW te achtrerhalen betaalde bedragen aan BPM voor de enkele Alpina Roadster S die je op autogespot.nl tegenkomt kan ik er toch niet heel veel minder van maken: grofweg EUR 80.000 - 85.000 nieuwprijs (gek genoeg is er een rode Alpina waar bijna 8 mille minder BPM voor is betaald, verder redelijk consistent).

Link naar reactie
  • Administrator

Natuurlijk zit er ook een andere motor in, maar bij een /m natuurlijk ook (en krachtiger) maar een /m heeft ook betere remmen, ander diff (lsd), andere uitlaat, andere stabilisatoren, en nog een aantal andere tweaks die zich voornamelijk op performance richten. Die alpina is afaik op de motor na vrijwel een normale Z4 (technisch gezien)

Toch doet 'ie een rondje Nordschleife in 8:15 tov de Z4 3.0(s)i in 8:32... :punk:

Link naar reactie

Dan moet je maar net afwachten of dat onder dezelfde omstandigheden is gedaan en of de baan leeg was (heel vaak niet het geval)

Niets is zo vrij interpretabel als tijden op de Nordschleife.

Zo schijnen een z4 3.0i, een z4 3.0si coupé, een lotus exige, een z3m en een porsche boxster s even snel te zijn daaro..... op de seconde....

yeah right.

Wat dat betreft kan je veel beter naar bijv. een top gear power lap kijken. Niet dat dat circuit een geweldige maatstaf is, maar daar is in ieder geval een redelijk professionele coureur aan de gang, en -belangrijker- er is filmmateriaal van waardoor je zelf een interpretatie kan maken van de omstandigheden.

Maar langzamer zal ie idd niet zijn met 70 pk extra. Mag ook wel als ie 2x zoveel kost :clown:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Persoonlijk vindt ik de Alpina er wel veel dikker uitzien als een M. En een stuk exclusiever. Als ik ooit van mijn ZZZ M zou overstappen naar een ZZZZ dan wordt het een Alpina.

Link naar reactie

Persoonlijk vindt ik de Alpina er wel veel dikker uitzien als een M. En een stuk exclusiever. Als ik ooit van mijn ZZZ M zou overstappen naar een ZZZZ dan wordt het een Alpina.

Hier idem :lol:

En hier niet. De :m: is gewoon het origineel en Alpina is een schreeuwerig aftreksel daarvan die qua prestaties ook nog eens onderdoet <_< Overigens valt het met die exclusiviteit ook wel mee. Ze zijn gewoon niet veel verkocht omdat 9 van de 10 potentiële kopers liever voor het origineel gaan :Ghelyon:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.